POKIEN PÄIVITYSTÄ!

23. marraskuuta 2013

Jaa'a, se taitaa olla mun blogihistorian ensimmäisen yhteistyöpostauksen aika. Eli ettei nyt vaan kellään tule väärinkäsityksiä postauksen tarkoitusperistä, niin tämä postaus on tosiaankin toteutettu yhteistyössä Instrumentariumin ja Indiedaysin kanssa.

IMG_7255
Vaikka Jami jaksaa edelleen kiusata mua silmälasien käytöstä, oon jo pitemmän aikaa kaavaillut uusien sellaisten hommaamista, ihan vaan jo senkin takia, että mun kaukonäkö on huonontunut entisestään sitten vuoden takaisen näöntarkastuksen ja ensimmäisten pokien hankkimisen. Mä oon myös ollut aika onneton, mitä mun lasien suojaamiseen on tullut ja sen takia naarmuuntumattomatkin linssit on ottaneet vähän itteensä.
  Bloggers' Inspiration Dayssä mä sitten bongasinkin Instrumentariumin pisteen. Parempaa ajankohtaa ei tälle olisi voinut olla, mutta silti mä pohdin ja painin että kehtaanko mä nyt mennä tonne kysymään asiasta, onko siinä mitään järkeä, en mä uskalla jnejne. Lopulta uteliaisuus kuitenkin voitti, etenkin kun muistelin miten edellisenä iltana autolla ajaessa oli se ja sama oliko ne silmälasit nenällä vai ei ― kauempana siintävät liikennevalot näkyivät jokatapauksessa pelkkinä sumeina valopalleroina.

IMG_7203 Kehyksien kirjo oli melkoinen, mutta pysyin tyylilleni uskollisena ja valitsin kuvattavaksi vahvasankaiset, mustat Diorin kehykset, joiden sangoissa oli pikkuisen strasseja. Kokeilin monia muitakin kehyksiä, värivaihtoehtoja ja malleja kun oli tarjolla kymmeniä, mutta niistä mikään ei tahtonut istua nenälleni, ei edes Instrumentariumin edustajan mielestä. Näissä valitsemissani kehyksissä oli kuitenkin erona vanhoihin rilleihini se, että nuo näyttivät mun päässä aavistuksen verran kissamaisilta. Tällä hetkellä autossa ja Jamin yöpöydällä nököttävät rillit kun ovat enempi tasapaksut ja suorakaiteen muotoiset.
  En sitten tiedä ovatko optikot ja kaverit valehdelleet päin naamaa mutta sellaiset laatikot kuulemma vain sopivat mallina mulle, sen takia ajatus kirkuvanpunaisista tai pullonpohjanmuotoista kehyksistä hirvittää mua itseäni enkä moisia uskaltanut viime lauantaina edes kokeilla :-D Tylsä on tylsä, vaikka voissa paistaisi!

kristaluoma_instru-68
© Krista Luoma
Jos siellä toisella puolen ruutua ihmettelevällä hameväellä on minkäännäköistä tarvetta päivittää silmälasivarastoja, niin käykää ihmeessä tsekkaamassa Instrumentariumin valikoimat (click!). Siellä näkyy jonkinlainen "kaksi yhden hinnalla" -tarjouskin olevan meneillään näöntarkastuksineen kaikkineen.
  Ja en tiedä teistä, mut itelle ainakin iski ihan jäätävä tenkkapoo, kun tän kamppiksen kautta mulle suotiin mahdollisuus valita mieluisat kehykset kyseisen puljun valikoimista :-) Sitä valinnanvaraa kun on itse liikkeessä himpunverran enemmän, kuin mitä Instrun ständiltä löytyi! Millasia vaatimuksia teillä on silmälasienne suhteen? Ootteko samanlaisia tylsimyksiä kuin meikä vai ootteko niinkuin mun 7. luokan kuviksen opettaja ― kehyksiä on kaikissa sateenkaarenväreissä, muodoissa ja malleissa?

23 kommenttia

  1. Hassua, näin just viime yönä unta et olit tehnyt yhteistyöpostauksen mutta se unen postaus oli ihan täynnä linkkejä ja kyseisen tuotteen (mikä sitten olikaan, en muista enää) ylenpalttista hehkutusta niin että ihan järkytyin. :-D Tää ei kuitenkaan ollut yhtään paha ja innolla odotan että me lukijatkin nähdään, millaisiin kehyksiin lopulta päädyit. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, no jopas sattuikin! :-D Ja mä itsekin vihaan sitä "täältä* ja täältä* sekä täältä*" kirjoitustapaa, missä jokasessa lauseessa on linkki jonnekin niin halusin edes yrittää tehdä tän hyvällä maulla ja niinkuin minkä tahansa muunkin postauksen :-)

      Poista
  2. Yllätyin että oot ryhtyny yhteistyökamppikseen kun aikasemmin sanoit ettei sua ne niinkään kiinnosta:D Mutta yllätyin siis hyvällä tavalla! Oli kiva ku et kirjoittanu sillä tyylillä niinkuin useimmat 'sain 5 pakettia postimieheltä aamulla' yms.
    Innolla ootan millaset pokat sulle tulee!(:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä tähänkään ois välttämättä lähtenyt jossei tarvetta linssien päivitykselle olis ollenkaan ja jos silmälasit ei maksais niin vietävästi :-D Ne on enempi ne kiinapuljut ja niistä tehdyt hutiloidut postaukset kun ei mun mieleen ole mitä yhteistyöjuttuihin tulee ja siitä linjasta pidän kyllä kiinni :-)

      Poista
  3. Oliko tämä sinulle uskaltamisen arvoista, kun kaikki ajattelevat ennakkoluulolla että et lähde yhteistyö postauksiin mukaan? Minun mielestäni pysyit hyvässä maussa ja et tyrkyttänyt epäluotettavasti tuotetta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enpäs osaa sanoa, vähän kyllä jännitti julkaista tämä! Mutta jos yhtään on ajatuksella mun juttuja aiheesta lukenut, niin tietää ettei mulla oo mitään hyvällä maulla tehtyjä yhteistyöjuttuja vastaan :-) Enempi ne on ne ovista ja ikkunoista pursuavat Nelly-kollaasit ynnämuut, joista näkee, että nyt on ollu pelkät kolttujen kuvat silmissä postausta kirjoittaessa :-D

      Ja kiitos, kiva kuulla että ei jäänyt paha maku suuhun!

      Poista
  4. Mä kävin viime torstaina silmälasiostoksilla (silmäasemalla oli sellanen kamppis, että s-etukortilla sai lasit puoleen hintaan! Voin kertoa että hajataitto-silmiäni miellytti, kun linssit maksaa ilman kehyksiäkin jo sen 500 euroa) ja ai että oli vaikeaa kun mun päähän ei myöskään tunnu istuvan oikeen minkäänlaiset lasit. Mulla on siis pieni pää, joten kaikki näyttää vaan hervottomalta ja muistutan erehdyttävästi urho kekkosta vaikken kalju olekaan :-D Eli toisin sanoen olen supertylsimys, mustat ohuet metallikehykset. Optikko koetti tarjota kaikenlaisia "jippoja" niihin laseihin, mutta ei mitkään kissansilmälasit tai vihreät pokat mun naamalle istuneet.. :-D

    Sulle noi lasit kuitenkin sopii! Tykkään noista enemmän kuin niistä sun entisistä. Olisit voinut niistä ei-sopivista laseista julkasta kuvia lukijoiden iloksi! :D Mä en ainakaan ruodi sua yhtään siitä, että lähdit yhteistyökamppikseen mukaan, koska metallin/muovinpalaset on saamarin kalliita kun ne väännetään rillien muotoon! Jos mulle ois avautunut tällanen tilaisuus, niin en varmasti olis jättänyt sitä käyttämättä :-D Mulla tosiaan maksaa keskivertorillit sen 700 euroa, joka kirpasee opiskelijakukkaroon aika loven. Äiti onneks lupas sponssata mulle näistä sen 500 euroa joululahjaksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hui!! Mäkin kyllä aina kauhistelen ystävien ja isovanhempien lasien hintoja kun ne on tuota samaa luokkaa jo ilman kehyksiä, itellä kun vaan toi kaukonäkö heittää muutaman desimaalin miinuksen puolelle ja selviän suht edullisilla linsseillä :-D Toinen juttu vaan on sit juurikin kehykset: ite löysin vuosi sitten hyvällä tuurilla edulliset ja hyvin istuvat kehykset Nisseniltä mutta se hinta rupes näkymään, kun sangat vaan löystyi löystymistään vaikka niitä kuinka kiristeli kerta toisensa jälkeen.

      Ja oot ihan oikeessa, silmälasittomat ei ehkä aina ihan ymmärrä miten ison loven opiskelijan/pienitulosen lompakkoon semmoset vaivaset muovi/metallivänkyrät parilla linssillä tekee! Sen takia itekki uskon, et kuka tahansa laseja käyttävä ottais tämmösestä mahollisuudesta kiinni jos semmonen suotais :-D

      Onneks kuitenkin saat vähän jelppiä äidiltäsi. Tuommosiin silmälaseihin, joita säkin tarvitset, pitäis mun mielestä saada jonkinsortin kelakorvaus! :-D

      Poista
    2. Tulipa muuten mieleen kun puhuit noista Nissenin laseista, mulla on sieltä hankittu kahdet lukulasit pari vuotta sitten ja niissä ei todellakaan oo laatu kohillaan.. Ne oli just jotkut kahdet kehykset yhden hinnalla -lasit (joista pulitin yhteensä reilun satasen linsseineen), joissa on vähän väliä ties mitä vikaa ja oon vienyt niitä Nissenille oiottavaksi muttei oo tuntunut auttavan. Sangat löystyy ja toinen linssi jotenkin vääntyy(?), on jotenkin liian kaareva ja puskee tuolta kehyksestä ulos. Ja sama vika molemmissa kehyksissä, joten tuntuu ettei Nissein halvoilla hinnoilla laatua oikein voi saada :D Oon kyllä siirtynyt muihin rillikauppoihin ja taidankin pysyä ko. lafkasta kaukana. Aika hassua, että kun Nissen on Instrun omistama halpakauppa, niin laadussa on noinkin suuri ero.

      ps, ehkä voisin anoa valtiolta jotain tukea siinä toivossa, että ilman laseja oon hämärässä vaaraksi liikenteelle.... :D

      t. alkuperäisen kommentin kirjoittanut anonyymi

      Poista
    3. Joo, siellä on niin paljon niitä halvempia kehyksiä ja sitten on tosi usein noita "viidettoista kaksien hinnalla" -tyyppisiä tarjouksia :o Mulla on kahdet lasit sieltä ja noi toiset on ne jotka löystyy uudelleen ja uudelleen kun taas toiset on samassa hintaluokassa, mutta huomattavasti laadukkaammat. Kieltämättä tosi jännä juttu!

      Poista
  5. Hei tää oli hyvä! Uskon että jännitti, mut voin komapata muita ja sitä miten tää on hyvällä maulla toteutettu! Yhteistyöpostaukset on musta ihan ok silloin, jos ne on ns. tarpeellisia, eikä juurikin niitä "sainpa tässä 465739 paitaa ja linkitän ne nyt tähän ostakee paitoja ihmiset"-postauksia! :) Tykkäsin siis ja odotan innolla lasien näkemistä :)

    VastaaPoista
  6. sanoit yhdessä videossa että on vain yksi yhteistyökumppani jonka mukaan lähtisit, oliko se ny tämä sitte?;) en usko. tästä se lähtee ainainen mainostus

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kylläpäs sitä nyt ollaan negatiivista, eikö lukutaito pelaa? :-)

      "En mä tähänkään ois välttämättä lähtenyt jossei tarvetta linssien päivitykselle olis ollenkaan ja jos silmälasit ei maksais niin vietävästi :-D Ne on enempi ne kiinapuljut ja niistä tehdyt hutiloidut postaukset kun ei mun mieleen ole mitä yhteistyöjuttuihin tulee ja siitä linjasta pidän kyllä kiinni :-)"

      Poista
    2. anteeksi vain valopää mutta kommenttiasi et ollut julkaissut

      Poista
    3. Oon julkassut ton kommentin puol neljältä iltapäivällä, tän sun kommenttis luin viiden jälkeen bussissa. Et kyllä se on tuolla ollut jo kauan ennen sun näsäviisasteluasi :-)

      Poista
  7. Oli tyylikäs yhteistyöpostaus, älä yhtään pelkää! Kyllä kelpais itellekin tämmöset yhteistyöt kun omistaa sellaset vammasilmät että silmälasien kokonaishinta kipuaa sinne yli 600 euroon...

    Mä haluaisin nähdä sulla vähän ns. kevyempiäkin kehyksiä, ei siis pienempiä mutta vähän sirompia ja neutraalimman värisiä :) Vois tulla ihan erilaista ilmettä sun kasvoille! Tärkeintähän tietty on että itse viihtyy laseissa, mikään ei oo niin kamalaa kuin lasit jotka ei omaan naamaan tunnu yhtään hyvältä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikein kiva kuulla, kiitos :-) mäkin tykkäisin jos löytyis semmoset sopivat, sirommat ja naisellisemmat kehykset mutta ainakaan vielä ei oo mieluisia tullut vastaan!

      Poista
  8. Mua ei kyllä vähempää vois kiinnostaa mainospostaukset ja arvonnat mitä joka blogista tursuaa... Kunnes mietin, että jos olisin sun asemassa niin aivan varmasti olisin ottanut ilmaiset rillit ja mainostanut kyseistä puljua, joten saat anteeksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No enpä mä tätä keltään anteeksi oo pyytelemässäkään, teen blogissani niinkuin parhaaksi näen :-) Yksi yhteistyöpostaus neljän blogivuoden aikana on musta kuitenkin aika minimaalinen määrä, mitä nyt tätä tänhetkistä blogimaailmaa seuraa.

      Kiitos kuitenkin ymmärryksestä, hah :-D

      Poista
  9. why so sour in the picture? :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. I never look good in pictures taken with flash, especially when the photographer is a complete stranger to me :-D

      Poista
  10. But it wouldn't maybe be that way with a smile on your face! Next time then ;)

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne