BASIC DAY

3. lokakuuta 2013

aamu1 Mun "aamu" venähti tänään vähän pidemmälle iltapäivään. Ensimmäisen kerran heräsin siinä seittemän jälkeen, kun pikkuveli tuli kysymään heitänkö sen kouluun ilmoittamaan, että herra ois heitettävä kouluun. Sen mönkijästä kun oli bensa loppu. Vaikka tän meidän perheen teinimonsterin koulu sijaitsee vaivasen 5km päässä ja lenkissä meni arviolta 10min, en mä enää herättyäni tahtonut saada unta, vaikka tiedostin et pakko se on nukkua, ettei illalla nukahda mopin varteen. 9GAGiä selattuani, simahin yhdeksän maissa ja vetelin sikeitä yhteen saakka. Normaalisti mun herätys tosiaan on siinä klo 11 pintaan, en mä joka päivä näin myöhään nuku :-D

aamu2
Siinä sit kun sain kammettua ruhoni ylös sängystä, tallustelin suihkuun ja sen myötä alko joka-aamunen ehostusrumba. Haluun yleensä hoitaa nää välttämättömät suihkut summuut ennen kun rupeen tekee mitään muuta. Sit jos tulee lähtiessä hoppu ei esimerkiks tarttee murehtia kosteeta tukkaa tai kiireessä sohasta ripsiväriharjalla silmään niin, ettei simmu oo missään määrin yhteistyökykyinen seuraavaan varttiin (näin on oikeesti käynyt, useammankin kerran..), kun se puoli aamutoimista on jo hoidettu. Syödä ehtii matkallakin. Tänään ei kuitenkaan tarvinnut juosta pää kolmantena jalkana, onneks!

aamu3
Kerkesinpäs ihastelemaan maanantaisia ostoksiakin, jotka olin muovinyssyköissään unohtanut mun huoneen lattiaa vallitsevan vaatevuoren uumeniin aivan kokonaan. Mulla oli se Glitterin leimakortti täynnä, eikä ajotus ois voinut olla parempi, kun olin jo hetken kaipaillut jotain vähän sirompaa rannekelloa sen teräksisen mötikän rinnalle. 10 euron alennus sopi mulle siis vallan mainiosti! Rannekorut sensijaan lähti matkaan Gina Tricotin alehyllystä, kun tajusin ettei mulla noita kullanvärisiä rannekoruja kellon kaveriksi juurikaan ole.
Parhaista parhain ostos lepää kuitenkin tuossa tilpehöörien alla, mun uusi torkkupeitto nimittäin ja miten pehmeä se onkaan! Tuommonen pörröpeitto on ollut mulla mielessä jo pitkään ja nyt toi päiväunien pelastaja oli Robinhoodissa alennuksessa. Pakkohan se oli sieltä kotiin hakea ♥

aamu4
Juon kahvia äärimmäisen harvoin, mutta tänään se tuntui jotenkin pakon sanelemalta jutulta (kiitosta vain velikulta). Mitenkään järin hääppöistä sumppi ei ollut, kai sen siitäkin jo huomas ettei kyseistä litkua tuu kummosemmin keiteltyä. Ainakaan itselle :-D Sen sijaan mun pitkäaikainen lemppari, maalaisviipaleet ja ruohosipulikreembonjuur pisti vähän puhtia peliin ja sai mahan kurinan hellittämään just sopivasti. Nyt iltavuoroa tehdessä on tästä aamupalasta, vai brunssiksiko tätä jo pitäisi kutsua, tullut vähän yleisempi tapa. Kouluaikoina mulla ei vatsa herännyt samaan aikaan muun kropan kanssa ja se sitten osoitti mieltään koko loppupäivän, jos siinä alle puolen tunnin sisään heräämisestä koetti jotain syödä. Nyt on aikaa heräillä eikä sen myötä ykskään ruumiinosa tai elin rupee kiukuttelemaan turhia.

aamu5
Tänään oli pipopäivä, tiesin sen jo sillon kukonpierasun aikaan veikkaa kouluun heittäessä. Pipon kaveriks eksyi toi vähän liiankin tutuks käynyt, vaatekriisi-päivät pelastava farkkupaita, mustat farkut, maiharit, nahkatakki ja muhkee huivi. Oli vähintäänkin äijämäinen olo, kun kaupungilla käveli ja kyllä siinä vähän vilukin tuli, mutta muuten olin vaatteineni niin mukavuusalueeni sisäpuolella kuin vain mahdollista.

aamu6
Vähän ennen lähtöä päivitin kännykkään uusimmat Aamulypsyn podcastit. Vähän kenkkua, kun oon noi kaikki jo kuunnellut ja nyt pitää aina odotella pari päivää että saa kännykkään tarpeeks uusia klippejä kun ei yhden päivän 10-15 pari minsaa kestävää podcastia kauheen kauaa 7,5h työpäivän aikana piristä :-D Tosin oon huomannut, ettei mua loppupeleissä enää niinkään kiinnosta mistä se Jaajo siellä kuulokkeissa pölisee, kunhan pölisee. Yksin hiljasessa mestassa työskennellessä on paljon mukavempaa kuunnella jonkun puhetta, kuin vaikka musiikkia tai sitä hiljasuutta. Toisekseen oon semmonen nössö, et jos sitä hiljasuutta pitäis useampi tunti yksinään sietää, oisin varmaan pissat pöksyssä pelkästä pelosta läpi työpäivän ..se ei oikeesti oo hauskaa, kun ikivanhassa kerrostalossa ovet vähän narisee ja ilmastointilaitteet paukkuu!

aamu7
Töihin lähden yleensä siinä 2-3 pintaan. Riippuu vähän millä oon liikenteessä ja mitä kautta oon menossa, tarviiko työavaimet hakea jostain ja oonko kotona syöny mitenkä et pärjää seuraavaan taukoon asti. Tänään sain onneks auton lainaan, niin ei tarvinnut ensteks soittaa pappaa hakemaan mua niille ja sit sieltä sompailla ruuhkabussilla keskustaan. Meiltä kun ei täältä kotoota siis noita julkisia kummosemmin kulje ja lähin paikallisliikenteen pysäkki on 3-4km päässä :-D

aamu8
Tänään sit oli semmonen päivä, et avaimet oli haettava yheltä huoltoasemalta toiselta puolelta kaupunkia (perkuleen Lahti kun piti sen ihan keskustassa olevan huoltsikan luukulle lappu pistää). Ne haettuani jätin auton parkkiin, kipasin hakemaan itelleni eväät Arnoldsilta ja kipitin sit työmaalle. Oon muuten vähän koukussa Kana-caesar -bageliin. Tais olla jo kolmas semmonen viikon sisään, hups!
Pääsin töistä tossa puol 11 pintaan ja busseilin takas kotia lähimpänä olevalle bussipysäkille, josta äiti mut haki. Se kun oli iltapäivällä töistä tullessaan hakenut sen auton, jolla mä olin keskustaan tullut.
Ei tässä kurjuutta kummempaa, tämmösiä nää mun arkipäivät pääpiirteissään on! Mitä nyt aikataulut ja yksityiskohdat välillä vähän heittelee. Toivottavasti tämmönen vähän suppeampi bloggaajan arkipäivän kuvaus kelpasi, eikä kukaan ihmettele miten en muka tee mitään muuta :-)

18 kommenttia

  1. Tosi kiva postaus tällanen! :-)

    VastaaPoista
  2. Kana-caesar bagelit on oikeesti pure love <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oikeesti käsitä miten joku voi olla niin hyvää! ♥

      Poista
  3. miten noi 2 vikaa kuvaa on otettu? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Öö? :-D Ihan vaan otin kameralla kuvan manuaaliasetuksia hyväkskäyttäen pienimmällä mahdollisella (f/1.8) aukolla :-D

      Poista
  4. Kirjotat jotenki niin kivasti. Yleensä ku menee johonkin blogiin ja näkee että siellä on kauheeton tekstiryöppy nii ajattelee et "ei helvetti täs menee tunti ennenku oon lukenu ton". Mut ei sun tekstien kohdalla. Sun se kirjotustyyli on jotenkin niin viihtysä ja mukaansatempaava et sitä lukee mielelläänkin enemmän ! Jatka samaan malliin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suuret kiitokset, mukava kuulla että tatsi on ton kirjottamisen suhteen säilynyt, vaikken ite omasta kirjotustyylistäni niin tykkääkään :-D

      Poista
  5. Mistä sun maiharit on :) oot varmaan kertonu jossain postauksessa mut en jaksa kaivella :P ja munki suosikki maalaisviipaleet + mikä tahansa tuorejuusto :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ööää, ostin ne kirpparilta joskus kesällä mutta alunalkujaan ovat ilmeisesti Dinskosta :-D

      Poista
  6. sulle sopii hiukset hyvin noin! :)

    VastaaPoista
  7. Kirjotat tosi kivasti ja suoraan! :) Et kiertele tai kaartele tai vihjaile etkä jätä jotain häiritsevästi kertomatta, niinkun joillain bloggareilla on tapana. Ja sun hiukset on ihanat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :-) Tykkään määkin jättää vähän jotain aina arvailujen varaan, mutta oon todennu sen olevan vaan haitaks pitemmässä juoksussa :-D

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne