Mitä niille kuville kameran ja blogin välissä tapahtuu?

7. syyskuuta 2013

muokattu10 muokattu2 muokattu5 muokattu8 muokattu6 muokattu11 muokattu9 muokattu1 muokattu4 muokattu3 muokattu7
Multa on kevään ja kesän mittaan pyydelty postausta siitä, kuinka mä kuviani oikein käsittelen. Mä nyt en viitsinyt lähteä ihan konkreettisesti näyttämään, koska vakituisia säätöjä tai kontrasteja ei ole vaan duunailen ihan sen mukaan, mikä näyttää hyvältä. Peruskaava mulla on, terävöinti - värikylläisyys - käyrät - säätöarvot (-värinpoisto), mutta sitten se miten niitä värikäyriä säätelen tai kuinka paljon kuvaa terävöitän, riippuu ihan kuvasta ja omasta fiiliksestä. Joskus joudun kiertämään kuvia, joskus kirkastamaan reunoja (9. kuva) tai varsinaista kuvan kohdetta (4. kuva) ja sillon pitää sit leikkiä valintatyökaluilla ynnämuilla..
Mutta kuten huomaatte, harvemmin teen kuville mitään huimaa eroa alkuperäiseen vaan pyrin säilyttämään kuvassa sen fiiliksen mitä kuvaa ottaessa oon hakenutkin :-) Joskus lähden kikkailemaan ja vietän helposti parikin tuntia yhden kuvan parissa, mutta ne on sitten semmosia tuherruksia ettei niitä halua kaiken kansan nähtäväksi edes maksusta :-D

Kuvien käsittelyyn käytän muuten Gimp 2 -ohjelmaa. Joku sitä kysyy kuitenkin, kun ei "kiireeltään" malta tätä tuolta kommenttiboksin vierestä lukemaan :-D Eihän se tietenkään Photoshopia voita, mutta ajaa asiansa ja tekee tehtävänsä mun "osaavissa" käsissä vallan mainistoi. Enhän mä mikään ekspertti tän puuhan suhteen ole, mutta kyllä sitä voi sanoa harjaantuneensa muutamassa vuodessa aikalailla!

18 kommenttia

  1. Tosi kiva ja hyödyllinen postaus! Kiitos vinkeistä :)

    minttusblog.blogspot.fiI

    VastaaPoista
  2. Moikka! Mulla on pakko sanoa tästä vihdoin. Oon lukenu sun blogia tosi pitkään ja oot ollut se inspiraation lähde mulle aina.

    Et oo se tikunlaiha, blondi ja ylimeikkaava täydellisyyttä hakeva bloggaaja.. oot sinä, oot täydellinen! Luobnollisen kaunis ja ihana kroppakin vielä ♥
    Sun blogi on tosi aidon olonen ja sulonen.

    Keep going ♥ pusss :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiiikä, kiitos hirmusen paljon :-) Piristit tätä päivää aika huiman paljon :3

      Poista
  3. Osaat muokata noi ihan sika kivasti! :)

    VastaaPoista
  4. Kuvien muokkaaminen ♥ silkkaa rakkautta. Gimp 2 on kyllä loistava ohjelma, itellä ollu kans vuosia ja kyllä sitä oikeasti osaa kaikenlaista näin itseoppineenaki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, puhumattakaan satojen youtube-tutojen antamasta avusta! :-D

      Poista
  5. sulla on ihan mielettömän hienoja kuvia!

    VastaaPoista
  6. en oo ikinä tajunnu mitä toi synonyymi googlelle tarkottaa :-D oot varmasti monta kertaa selittänyt tän saman asian, mutta ei oo osunut mulla vaan silmään. tykkään muuten sun kuvista, koska ne ovat tarkkoja, hyvälaatusia jo ennen muokkausta. joissakin kuvissa tykkään enemmän alkuperäisestä versiosta esimerkiksi kuvassa, jossa on musta takki. takin väri näyttää enemmän haalistuneelta mustalta, kuin alkuperäisessä. mitä mä tässä höpötän tärkeintä se on et sun silmää miellyttää :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin että multa ei tarvitse kysellä asioita, joihin vastauksen löytää paljon helpommin ja nopeemmin googlettamalla :-D Vanhassa blogissa kun sai vastailla mitä omituisempiin kysymyksiin millon e-pillereistä ja millon leffojen netistä lataamisesta et aattelin ehkästä sitä samantien tän uudenkin blogin puolella tolla iskulauseella :-D

      Niin ja tuon kuvan oon ihan tarkoituksella muokannut haalistuneeksi, se miellytti sillä hetkellä enemmän omaa silmää :-)

      Poista
  7. Moi! Rakastan sun blogia ja tästä postauksesta oli tosi paljon hyötyä, kiitos siitä:) Viitsisitkö kertoa, mistä sun edellisen bannerin kuva oli, se kolibri(?), se oli tosi hieno :>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos myös sulle, mukava jos tämmönen pieni selostus auttoi edes vähän :-) Mä en valitettavasti enää tarkkaan muista mistä se oli peräisin, tumblrista kuitenkin erään samaan tyyliin vähän kaikkea muutakin piirtävän meksikolaistytön blogista!

      Poista
  8. Vastaukset
    1. Ostin joltain Silja Linen paatilta joskus viime vuonna :-D

      Poista
  9. Tyhmää:/... Koitin äskön ladata tota Gimp2 mun koneelle ja ei onnistu! Niin aattelin kysyä et minkä kautta sä sen latasit, et saisko linkkiä?:D
    Ainiin ja tykkään sun blogista TOOSSIII paljon, meinaan sun kuvat on hienoi, saan niist inspiraatioo ja teksteissä on "syvyyttä":)
    Voisikko tehä jonkun asupostauksen, mis eseittelet ainakin 10 erilaista asua? Tai sit keräät koko kuukaudelta, joka päivän asun (vaikka kuvina) ja sit julkaset ne asut yhdessä postauksessa, sen kuun loputtua?:)
    hennajanette.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://www.gimp.org/ Yrititkö Gimpin kotisivuilta? :-D Sieltä ainakin asentaminen pitäis ainakin onnistua, tai sitten vika on koneessa.

      Ja en usko että tommonen joka päivän asun kuvaaminen on mahdollista, just pari postausta takaperin kerroin miten mun asut on mitäänsanomattomia ja samoja päivästä toiseen, kun oon niin paljon töissä (=työvaatteissa) ettei mun oo järkeä sotkea montaa eri vaatekappaletta jokapäiväsen 20min ihmistenilmoilla kävelyn vuoksi :-D
      Pitää tota 10 asun postausta miettiä, nytkään kun en oo kerennyt asuja kuvauttamaan melkein kuukauteen!

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne