Aamen

25. syyskuuta 2013

Tosiaan, se on kai taas aika nostaa se surullisen kuuluisa kulmakarvakissa pöydälle.. Viimeisin videopostaus sai useammankin anon nousemmaan barrikadeille mun kulmia kohtaan ja se sitten sinetöi mun päätöksen re-postata tän ikivanhan, ei enää niinkään mun ulkonäköön osuvan, ragepostauksen. Tällä hetkellä mulla on ohuemmat kulmat. Se jatkuva nillittäminen ja jauhaminen noista "karvamadoista" ajoi mut tekemään sen päätöksen, että vaihdoin kulmavärin ja -sudin kulmakynään, jolla tulos on arvatenkin hieman erilaista. Nyt myös vähän vanhempana oon katsellut noita vanhoja kuvia ja miettinyt juurikin sitä, mitä varmasti moni muukin itsestä pari vuotta vanhempia kuvia pällistellyt on hämmästellyt: Mitä hittoa oon oikeesti ajatellut.
  Pyydänkin nyt teitä siis keskittymään rivien välistä lukemiseen ja erityisesti noihin pariin viimeiseen kappaleeseen. Mä oon tässä jo useemman päivän miettinyt, että mitä jotkut saa siitä, kun ne menee "neuvomaan" toisia niiden toisten ulkonäön suhteen? Mitä se oikeasti haittaa jos Hilmabettiina tykkää pikimustista kulmista itsellään? Eikö kannattais pikkusen hei miettiä, et onko siinä omassa itsessä jotain suurempaa vikaa, kun niitä vinottaisia puolia lähetään väen vängällä toisista etsimään? Mahtais muakin ihan oikeasti ärsyttää ja vituttaa harva se tunti, kun kadulla tulee vastaan ihmisiä, joiden ulkonäkö ei vastaa sitä, mitä itse pidän parhaana. Mut eiku hei, mua ei kiinnosta miltä muut näyttää, pääasia et heistä tuntuu hyvältä! Tommonen anonyymien paskanjauhaminen (yleensä juurkin kulmakarvoista SIIS HEI MIKSI JUURI NIISTÄ?!?!) ei ainakaan sitä omaa oloa helpota. Ja mahtaa olla kyseisillä anonyymeilläkin paha olla, kun ei mitään parempaa tekemistä päiviinsä keksi.
  Postaus on siis sama, minkä aikoinaan kirjottelin tuittupäissäni vanhaan blogiin vanhoine kulmakarvoineni. Kuvituksena toimivat myös alkuperäiset kuvat! Kiitos ja hyvää päivänjatkoa ♥


06/01/2012 Jättäkää mun (ja kaikkien muidenkin bloggaajien) kulmakarvat jo rauhaan, oikeesti!

6647076419_438d90ffd5_z
Hitto että mä tuun katumaan tän kirjottamista mutta I'll give it a try.
Oon huomannu, kuinka etenki anonyymi-kommentoijille bloggaajien kulmakarvat on aina ollu kauhee ongelma. Kerran Saran blogissa oli kuva hänen siskostaan Annikasta, joka oli päästäny kulmansa vähän paksummiksi, ja ei herranjesta sitä anonyymien kommenttisotaa "MITÄ ANNIKA ON TEHNY KULMILLEEN NOI ON IHAN HIRVEETT!!!!" Okei, olkoot. Mutta ne ei oo teidän kulmat.

6647067411_cd545e84dc_z 6647082601_e5e344a672_z
Mulla on aina ollu kauhee ongelma mun kulmakarvojen kanssa. Siis jo tarhaiässä. Oon periny astetta tuuheemmat ja tummemmat kulmat isän suvun puolelta. Hassuinta on tietenkin se, että ollaan kaikki blondeja ja silti kulmat on joillain sukulaisilla luonnostaan kuin turkkilaisella.
Ahdistuin ala-asteella kamalasti, kun huomasin että muilla lapsilla oli vaaleet melkein huomaamattomat kulmat. Monesti seisoin koulun jälkeen vessassa äitin ladysheiverin kanssa ja pohdin pitäiskö ajaa kaikki pois. Luojan kiitos etten tehny sitä, vaan keksin paremman idean, värjäsin hiukset kulmakarvojen väriin sopivaks. Pikkuhiljaa yläasteen aikana rupesin hyväksymään sen, että mun kulmakarvat nyt vaan on paksut ja tummat, nyppi niitä kuinka paljon tahansa. Eräällä Turkin matkalla nypin niitä niin paljon, etten voinut enää mennä uimaan ettei puolikasta (siis puoliksi tämä paksusta kuin nämä on) kulmakarvaa peittänyt meikki ois hävinnyt, näytin ihan syöpälapselta ilman sitä kulmameikkiä.
Mä en osaa muotoilla kulmiani, siksi oon oottanut että saan jättää ne ammattilaisten huoliksi. Nyppiminen on mulle yhtä helvettiä, vaikka nyppisin sata kertaa päivässä, en turru siihen kipuun ja lopputulos on kauhea, kun itkusta sumein silmin koitan saada nättiä jälkeä. Sen takia vetelenkin ylimääräset ja tohon silmien väliin ilmestyvät hajakarvat pois partaterällä etten oo mikään YK.

6647063957_18f378586b_z 6647077193_87b8502f99_z
Kyselin kavereilta tästä, siis juurikin niiltä henkilöiltä jotka on nähnyt mut livenä, jotka näkee mut joka päivä ja pyysin rehellistä mielipidettä mun kulmista. Totesivat vaan että näyttäsin aivan hirveeltä jos mun kulmat ois ihan ohuet tai edes ohuemmat mitä ne on nyt. Kai se on tottumiskysymys, mutta äitini sanoi ihan samaa.
Oishan semmoset siivenmalliset upeat, kerran sain väännettyä itselleni semmoiset, ennen blogiaikoja, ja olin mun kulmista ylpeä. Ei kukaan niihin silti kiinnittänyt mitään huomiota, kukaan ei edes huomannut eroa. Rupesin miettimään, että jos mun normaalisti tämmöseen tosi kulmikkaaseen muotoon kasvavat kulmat ois yhtä hirveät, niinku jotkut väittää, olis ero huomattu välittömästi ja sitä ois kehuttu. Mutta kun ei ne kuitenkaan ole niin järkyttävät että ihmiset kauhistelis ääneen kadulla tai edes hiljaa mielessään.

6647065847_f086fa2fe8_b 6647055579_80961e4bce_z
Joka tapauksessa, arvostan mielipiteitä enemmän, kun sen takana on joku jonka allekirjottaa sanomansa. Mä en ole tyhmä tai jälkeenjäänyt, niinku erääseen kommenttiin tuossa videopostauksessa vastasinkin. Mulle menee jakeluun jo sillä yhdellä kerralla että mun kulmat on paksut. Kyllä mä sen tiedostan itsekin. Nytkin n. 40:stä kommentista melkein puolet takertu mun kulmiin. Ja ties kuinka moni muu anonyymi mun blogiuran aikana on niihin takertunut. Ihmettelen silti, miten kukaan ei koskaan nimensä kanssa oo niistä uskaltanut tulla urputtamaan. Tahtoisin ite nähdä kyseisten anonyymien "täydelliset kulmakarvat". Jokaisella on huonoja päiviä, niin mielialan, itsetunnon ku ulkonäönkin suhteen, mulla se sattui olemaan toissapäivänä. Deal with it.

6647070013_bfc6f6b92c_z
Kuitenkin luotan enemmän peiliin kuin kameran kautta otettuun kuvaan, peilistä katsottuna näytän hyvältä ja se riittää mulle, koska sen mitä näen peilistä, sen näkee myös muut ihmiset kun kävelen kadulla. Eikä niitä oikeasti edes kiinnosta, onko mulla kulmakarvoja ollenkaan vai onko ne ihan jäätävät karvapeitteet. Jokainen tehkööt naamalleen just niinkun tykkää, mielipiteitä saa olla, mutta samasta asiasta ei tarvii jankuttaa toisen mollaamiseksi asti. Tottakai neuvoja ja vinkkejä saa antaa ja niitä mielelläni luen. Toi turha samasta asiasta moneen kertaan nillittäminen ei kuitenkaan auta yhtään ketään.
Kukaan ei ole täydellinen, mun heikkous on kulmakarvat, jollain se on leveä nenä ja jollain länkisääret. Oma mielipiteeni kuitenkin on se, että tykkään kulmistani ja itsestäni just tämmösenä ja se on se pääasia. Että itse tykkää ja hyväksyy itsensä just sellasena kun on.

83 kommenttia

  1. Mun mielestä paksummat kulmakarvat on paaaljon paremmat ku sellaset ihme tikut! :) mä tykkään sun kulmakarvoista, jos näin voi sanoa :D en ymmärrä taaskaan tota anonyymien neuroottista ongelmaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on hämmästyttävää, miten jostain niin pienestä ja itseen millään tavalla vaikuttavasta voi tehdä niin suuren asian, että siitä pitää ihan huomauttaa :-D Elämä ei voi jatkua ilman!

      Poista
  2. mun mielestä sulla on kivat kulmat, erimalliset mitä oon useimmiten nähnyt mutta ne sopii sulle älyttömän hyvin :) mun mielestä noi anonyymikommentit on ihan typeriä, miksi niitä edes kiinnostaa minkälaiset kulmat sulla on? :DDDD

    VastaaPoista
  3. no mitä vittua nyt oikeesti :DDDDD mä en jaksa ymmärtää. ensinäkään en nää noissa sun vanhoissa kulmissa mitään kamalaa ja sitte kenen persettä se OIKEESTI jaksaa rapsuttaa jos on toisen kulmat minkälaiset hyvänsä. äääärgh! sun entiset ja nykyiset kulmakarvat on ihan hyvät,älä lannistu tai mieti et se ois sun heikkous :D on kyllä ihmisillä nykyään suuret ongelmat kun kulmakarvojen haukkuminen! ei hyvääpäivää,kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanoppa muuta :-D Noh, ehkä nämä sankarit jossain vaiheessa putoavat ja lujaa, kun huomaavat että elämässä on vähän muutakin murehdittavaa kuin nimen omaan muiden ihmisten ulkonäölliset seikat!

      Poista
  4. Mä luin tän postauksen sillon siitä vanhastakin blogista, mut se on edelleen täynnä niin hyvää tekstiä!!

    VastaaPoista
  5. Mä oon sitä mieltä että jokasella on oikeus olla mitä haluaa ja näyttää miltä haluaa. Ei se ihmisestä huonompaa tee, jos on paksut, tummaksi piirretyt kulmakarvat taikka sitten ne ohuet viivat. Mä ite ainaki meen sillä periaatteella että kunhan omaa itteään oma ulkonäkö miellyttää ni sillon kaikki on bueno!

    Ymmärrän kyllä sua paremmin kuin hyvin: mulla on kanssa luonnostaan tummat ja tuuheat kulmakarvat, ja voi herranjestas mitä noottia sain yläasteelle menneessä niistä mun kulmakarvoista - mulla oli kuulemma metri kertaa metri-kulmakarvat. Se sit saikin mut nyppimään melkein kaikki pois, ja mitä mä sitten sain kuulla? No tietty siitä että miks sulla on noin ohuet kulmat. Jos ihmisiä ei miellytä mun kulmakarvat ni olkoot hyvät ja tulkoon sitte joka aamu meikkaamaan mut niin että mun kulmakarvat miellyttää :-D

    Musta nää kaikki sun kulmakarvat mitä näissä kuvissa on näyttää kyllä ihan normaaleilta. Enkä oikeastaa nää mitään järkevää syytä miks näistä sun kulmakarvoista vaahdotaan niin paljo. Oot Jenna kyllä ihan yhtä aito ja mahtava persoona - oli sulla sitte ne "karvamato"-kulmat tai sit noi nykyset. :-)

    Olen avautunut, ihanaa syksyä sulle ja piristävää keskiviikkoiltaa! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se kun mikään ei koskaan oo hyvä, mutta noh, kaikkiahan ei voi miellyttää! Mutta se ois hyvä tajuta niiden valittajienkin, ettei kaikki voi olla juuri heidän mieleensä :-) Eihän tässä maailmassa olisi silloin mitään järkeä!

      Kiitos oikein paljon ja oikein mukavaa syksyn jatkoa myös sulle :-)

      Poista
  6. Määki tykkään noista sun kulmista! Ittelläni on kauheet ongelmat kulmieni kans ku ne on niin harvat ja näin. :D + oon kyllästyny niide piirtämisee koska en oo siinä mitenkään hyvä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :-D Mäkin tässä kattelin eilen lapsuuskuvia ja totesin myös, kuinka kaukana toisistaan mun kulmat on olleet. Siis niinkun ne on alkanu tosta keskeltä silmää. Onneks ne nykyään kasvavat tohon keskemmälle!

      Kiitos :-) ps mäkin vihaan meikkaamisessa kulmien meikkaamista ylikaiken ...

      Poista
  7. Siis tää on ihan super hyvä teksti !:) siis miks ihmeessä täytyy aina kauhistella ja kommentoida toisten ulkonäköä ? Jos ei pidä vaikka toisen paidasta niin tarviiko se hemskutti päin naamaa sanoa ? Vois miettii pari kertaa miltä esim toisesta tuntuu ! Mutta kun täällää netissä voi tullaa huutelemaan kelle vaan mitä vaan ilman että kukaan tietää että se olet juuri sinä .. Aaaargh niin raivostuttavaa ettää se oma viha ja KATEELLISUUS toiseten kauneudesta puretaan toisiin ihmisiin jotka voivat saada siitä vaikka itsetunto ongelmia ?? Mutta toi teksti siis luki mun ajatukset :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset :-) Juu, ei se mullekaan oo oikein menny vielä jakeluun, että mitä siitä muiden ulkonäön maanittelemisesta oikein hyötyy? Ja ennen kaikkea, kuinka fucked up täytyy olla, jos semmosesta saa jotain tyydytystä :-D

      Poista
  8. luulisi että lähes kaikilla on ollut huonoja kulmakarvavalintoja edes kerran? kuten ylinypityt tai aivan rehottavat puskat jotka ulottuu lähes silmäluomelle.. kunhan edes on kulmakarvat, sen ei pitäis häiritä joitakin puskistahuutelijoita. sulle sopi just kummin tavoin vaan, paksut tai ohuet c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Indeed! Enpä oo vielä tavannut ainakaan tyttöä, joka ei jotain aikaisempien vuosiensa kokeiluja katuisi. Kiitos paljon :)

      Poista
  9. Siis mitä helvettiä oikeesti XD anonyymit...... kulmakarvat.... ? Joillakin vissiin tekemisen puutetta? Ja sitäpaitsi, mun mielestä paksuja ja tuuheita kulmia ihannoidaan enemmän noissa "kauneuspiireissä" kuin ohkaisia ja piirrettyjä.

    VastaaPoista
  10. En ymmärrä ihmisiä ketkä jaksaa vinkua. Jokaisella on oma naama ja omat mieltymykset siihen , millasena sen naamansa haluaa pitää. Sun nassu on oikein kiva ja en oo nähny mitään vikaa koskaan sun kulmakarvoissa.

    ps, ois kiva jos kulmakarvoista valittavat ihmiset voi ihan epä-anonyymisti kommentoida niin pääsis näkee millaset on sitten ne TÄYDELLISET kulmakarvat :-))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu tämän mäkin haluaisin nähdä! Kovasti vingutaan, että pitää olla täydelliset siivenmalliset kulmat, mutta ykskään ei oo vielä omalla naamallaan niitä tullut näyttämään että ois vaikka voinut ottaa mallia! ;-) Musta kuitenkin voisivat ensin oppia vaikka sen, että ois hyvä tajuta ettei se yks sama lippulaivamalli sovi jokaisen pärstään. Mä esimerkiks näytän ihan mielipuolelta, jos nyppisin kulmani siihen kohtaan mistä niiden oppikirjamaisesti kuuluisi alkaa o_O

      Poista
  11. Sullahan on tosi kivan näköset kulmat! Sopii sun kasvoille ku nakutettu :)

    VastaaPoista
  12. Mullekin ihan sama, jokainen tykätköön mistä kulmista vaan. Mun elämää ei pilaa jonkun muun kulmakarvat.
    Omani on myös ollu aina sellaset tajuttoman paksua karvaa, tummat ja tuuheat. Sotii blondiutta vastaan, ja sitä, että kenelläkään muulla meiän suvusta ei ole. Mulla kuitenkin kehuttiin ihan pienestä asti kulmakarvoja (:---DDD) ja oon ollu kovin ylpeä kulmakarvoistani pienestä asti. Suht tuuheina olen ne antanut pitää, nypin vähän mutta tykkään kulmakarvoistani.

    Jaaa btw, koska toi punapääkuva on otettu? Koska jestas oon alkanu lukee blogii sitä ennen kaiketi ja ootpas nuoremman näköinen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sikinsokin menevät geenit on kyllä aina mielenkiintoiset :-D Yleisesti oletetaan luonnostaan blondien olevan höttöhipiäisiä sinisimmuja .....nooooo ehkä ei kuitenkaan! Munkin mummo kehui aina mun kulmakarvoja, mutta liekö syynä se että oon hänen kulmansa perinyt, joten paha mennä ottamaan kohteliaisuutta mitenkään vakavasti :-D

      Öhömmmm se on otettu aaaikalailla tasan 2 vuotta sitten! Toi punanen tukka ei tosiaan tehnyt musta missään määrin vanhemman näköistä :-D

      Poista
  13. Anonyymit vois laittaa kuvaa omista kulmakarvoistaan.. HALOO ihan oikeesti nyt :--D bussissa just kaks 25v tuksun näköstä pissistä haukkui 80-vuotiaan naisen ulkonäköä, tän voi nyt rinnastaa siihen..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi herranjesta, miten jotkut kehtaa?!

      Poista
  14. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  15. Anonyymi ylläkin sen sanoi : " Musta nää kaikki sun kulmakarvat mitä näissä kuvissa on näyttää kyllä ihan normaaleilta. Enkä oikeastaa nää mitään järkevää syytä miks näistä sun kulmakarvoista vaahdotaan niin paljo. Oot Jenna kyllä ihan yhtä aito ja mahtava persoona - oli sulla sitte ne "karvamato"-kulmat tai sit noi nykyset."

    Itse en ole Mpdl ajoista asti nähnyt mitään ihmeellistä sun kulmissa ja nykyinen mallikin sopii hienosti. Jokaisella ihmisellä kulmakarvojen kasvusuunta, muoto ja tuuheus vaihtelevat ja toki kulmat pitää mielestäni siistiä, mutta kulmia laittaessa olisi hyvä seurata omien kulmien muotoa ja kasvusuuntaa, niinkuin olet tehnytkin. Jotkut yksilöt eivät tarvi ,kuin korkeintaan kulmavahaa ja pinsetit, kulmien jo täydellisen muodon ja tuuheuden takia, kun taas toisilla kulmia ei edes näy. Harva pystyy meikkaamaan kulmansa "täydellisen" aukottomiksi linnunsiipimallisiksi luomuksiksi omien kulmien ollessa aivan toisen muotoiset. Joka tapauksessa, asia tekstiä jälleen ja toivottavasti ne ihmiset ,joita toisten kulmat noin rankasti häiritsevät, saavat äkkiä jotain muuta sisältöä elämäänsä.

    Jaksamista töissä ja ihanaa keskiviikkoiltaa myös täältä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos oikein paljon kommentistasi :-) Ja tuo on aivan totta, mitä sanoit, ettei kaikille sovi kaikki. Kulmakarvoja on yhtä monia, kuin on ihmisiäkin, vaikka niiden yleismalli vanhemmilta sukupolvilta sitten periytyykin. Luonnostaan täydellisiä kulmakarvoja oon nähnyt yleensä vain tummahipiäisillä ihmisillä sekä sitten tällä omalla kullannupullani Jamilla, ja senkin luonnostaan siistit ja täydellisen väriset kulmat herättää ihastusta ihan vain sen takia että hän on mies :-D Mutta ei nekään mitkään siipimallit ole, vaan herran pärstään just eikä melkein passaavat omanlaisensa karvat!

      Poista
  16. Siis must noi sun vanhatki kulmat on just kivat :DDD joillai ei oikeest oo vaa muuta tekemistä ku rageilla bloggaajille turhist jutuist... Varmaa osaks huomionhakusuutta vaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se voi olla :-D Musta on huvittavaa miten vedotaan siihen että provosointi on kivaa. Niin se onkin, mutta ite en sen verukkeella menis kenenkään mieltä väkisin pahoittamaan. Johonkin se rajakin on vedettävä!

      Poista
  17. en tajuu kyllä ku musta sun kulmissa ei oo mitää vikaa :D

    VastaaPoista
  18. voi jenna ! et oo ansainnu tollasta kommentointia. postauksen kuvissa olevat kulmakarvat on sitä sinua, mitä olet lukijoille esittänyt vuosia eikä niissä ole mitään vikaa. vaikutat kuvissa niin iloiselta ja tyytyväiseltä itseesi.

    VastaaPoista
  19. Mä tykkään noista paksummista kulmista enempi <3 mutta ihanat on kummanki tyyliset ja sehän on oma päätös millaiset kulmat omaan päähän haluaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mustakin ne näyttää kovin kivoilta, kun vanhoja kuvia katselee :-) Nyt vaan en osais tuommosissa kulmissa kulkea, kun eivät tahdo oikein istua lasien kanssa ja kulmat muutenkin parin vuoden aikana hakeneet sitä oikeeta mallia :-)

      Poista
  20. En ymmärrä miks nää kulmakarvat on hirvee kriisi :D mullakin on luonnostaan tummat kulmat ja myöskin aika paksut, koska en tykkää nyppimisestä yhtään. Siks nypin vaan pitääkseni ne kurissa, mutta en oo toistaseks lähteny tän enempää niitä muotoilemaan. :) Sain kuulla yläasteella kaikenmaailman dissausta mun kulmakarvoista jopa kavereilta, kunnes sit kerran nypin mun kulmat siistimmiks ja ne kaikki vaikeni :D ja oon itekkin ollu sen jälkeen tyytyväisempi.

    En oo ikinä tajunnu muutenkaan anonyymeja, miks niiden pitää haukkuu toisia ... Mua haukutaan paljon mun blogissa läskiksi tmv. ja meinaa mennä järki, koska ei se oo niiden ongelma. :D en tajua miks kaikki pitää aina heittää päin naamaa ... Okei oon ehkä poikkeus, koska oon joistakin kommenteista tosi herkkä. Ei mua kyl haittaa mitä ihmiset mun kulmakarvoista ajattelee koska ei ne oo mikään iso juttu. :D

    Oho karkasin aiheesta :__D mut joo sulla on mun mielestä ollu oikein hyvät kulmat ennen JA nyt :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikkea sitä näkee kun vanhaks elää! Aina sitä mollattavaa pitää etsiä, ei voida keskittyä mihinkään olennaiseen ihmisen itsensä kannalta, vaan hakemalla haetaan jotain mistä huomauttaa. Ja yleensä vielä semmosia asioita, jotka ei joko pidä paikkaansa tai joihin mollattava ei millään tavalla voi vaikuttaa .__.

      Poista
  21. Mun on tehny mieli kehua sun kulmia varmaa jo kesästä asti ja kysyä mitä kulmakynää nykyisin käytät, mutta se on vaan jäänyt! Eli omaan silmään kulmasi on nätit ja normaalit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, kiitos :-) Mulla oli tosiaan toi Rimmelin kulmakynä sävyssä 002 Hazel, mutta nyt oon parin viikon ajan käyttänyt Gina Tricotin luomiväriä sävyssä Chocolate ja sen kumppanina Seppälän kulmakarvasivellintä!

      Poista
  22. Heei paksut kulmakarvathan on just ''muodikkaita'' ja itse en ainakaan pidä hirveästi ohuista lirukulmakarvoista. Itse omaan vielä sinuakin tummemmat kulmakarvat, mulla on nimittäin aivann pikimustat sellaiset ja ihan suomalainen olen :-D Voin sanoa, että tunnen tuskasi nimittäin aina en oo ollu samaa mieltä paksujen/tummien kulmakarvojen omaamisesta. Juurikin ala-aste ja seiskaluokka oli ongelmallista aikaa ja nypinkin mun kulmakarvat ihan ohuiksi naruiksi......ONNEKSI ne kasvo takas ja nyt kun kattoo seiskaluokan koulukuvaa ei voi tehdä muuta kuin pudistella päätä:D Nypin edelleen kulmakarvojani, mutta enemmänkin sen takia, että saan niihin muotoa eikä että saisin niitä ohennettua :-) Tiivistettynä sanon siis, että itse ainakin tykkään paksuista kulmakarvoista niin itsellänikin ja muilla! Varsinkin tossa ekassa kuvassa sun kulmakarvat on tosi nätit!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-)

      Ja musta oikeesti tuntuu, että noi tuuheat kulmakarvat huomataan yleensä ainoastaan tämmösillä meidänlaisilla tyypillisillä vaaleaihoisilla kaikista parhaiten! Mulla on esimerkiks ystävä, joka on supisuomalainen, mutta näyttää todella paljon joltain intiaanilta tai etelä-eurooppalaiselta ja hänellä on tumma tuuhea tukka, sekä tummat tuuheat kulmat! Niistä ei kuitenkaan oo kukaan koskaan sanonut kuulemma halaistua sanaa :-D

      Aina ei mee nallekarkit tasan, että kaikki osat kehossa sopisi yks yhteen, mutta onneks jokaisesta osasta voi oppia olemaan ylpeä :-)

      Poista
  23. Munkin on pakko tulla tänne jakamaan mun mielipide. Tosin pidän kasvot peitossa anonyymimaskin takana. En tiedä miksi se on yllättävän hankala tulla nimellisenä kommentoimaan edes kehuja jonkun tunnetumman bloggaajan blogiin. Hahah, kuulostanpa naurettavalta :-D

    Mulle itselleni kulmakarvat on tärkeet. Oon jäätävä perfektionisti niiden kanssa: nypin ja nypin, ne ei saa sojottaa ja harottaa, niiden vaan täytyy olla täysin ojennuksessa, ja just sellaset kun tahdon. Oon nyppinyt ne muotoon ja oon nähny vaivaa näiden eteen. Nyt oon melko tyytyväinen, mut mussa on se huono puoli, että ikävä kyllä, kiinnitän paljon huomiota myös toisten ihmisten kulmakarvoihin. Se on mun huono tapa. Myös mulla on ollu joskus "lissuaikoinani" ties millaset kulmat, joskus niitä ei ollu lähes ollenkaan ja joskus tein niistä järkyttävän paksut. En tietenkään mee ja pamauta tälle tietylle ihmiselle, että hei sulla on järkyt kulmakarvat, mutta jos multa kysytään niin kyse on kasvojen raameista, ilmeestä.

    Mun mielestä sun kulmakarvat on noissa kuvissa ihanan luonnolliset, eikä niissä koskaan oo ollu mitään järisyttävää vikaa. En ymmärrä näitä jatkuvia kulmakarvakommentteja, joita sulle tulee ja on tullut ihan läpi sen ajan jonka oot blogannut. Hei c'moon ihmiset, ettekö oo pahempia kulmakarvoja nähny? :-D Jennan kulmat pukee hänen kasvoja ja sopii, ja kuvien kulmakarvoissakaan ei oo mitään vikaa.

    Ymmärrän, että kulmat kiinnittää huomiota, koska mäkin oon ihan friikki tän asian suhteen, mut jotain rajaa! Eiköhän jokainen meikkaa oman naamansa just niinkun tahtoo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ensinnäki sun blogi on noussu iha mun suosikkiblogien joukkoon! tykkään sun kuvista ja sun kirjotustyylistä ja sulla on aina iha huippu postauksia!! :)

      ja sit...
      mulla on vähä sama ku tällä anonyymillä! oon tosi tosi tarkka mun omista kulmakarvoista ja kiinnitän myös vähä liikaaki huomiota muitten kulmakarvoihi, mut en silti tietenkää koskaa kenellekkää oo mitään sanonu, koska ne on jokaisen oma asia ja jokaine saa näyttää just siltä miltä ite haluaa näyttää!:) joillekki bloggaajille on valitettu niitten hampaista ja vaikka mistä muistaki pikkujutuista ja en tosiaa ymmärrä miks kenekää pitää puuttuu muitten ulkonäköön! Ja sun kulmakarvoissa ei oo mitään vikaa! :)

      Poista
    2. Hyviä pointteja kummankin kommenteissa, kiitos oikein paljon teille :-)

      Kyllähän ne kulmat on kasvojen freimit ja ne vaikuttaa siihen yleisilmeeseen todella paljon, mutta valitettavasti on todella vaikeaa, niinkuin Alina tuolla aikasemmin mainitsikin, tehdä kulmistaan tietynlaisen kaavan mukaiset jos ne ovat todella kaukana niistä. Eniten mua oikeastaan vavisuttaa nää mittasuhteet ja oppikirjamallit, joissa siveltimen kanssa pitää mitata mistä kulma alkaa ja mihin loppuu, missä on se korkein kohta yms :-D Kaikille kun ei se malli vain sovi ja kaikkien kulmista ei semmoisia edes saa kun karvaa ei kasva siellä, mihin sen pitäisi kasvaa.

      Toivottavasti useampikin kuitenkin tajuaisi, niinkuin te, ettei se maailmaa kaada jos jonkun kulmat tai mikä tahansa muu ulkonäkö seikka nyt ei vain omaa silmää miellytä :-)

      Poista
  24. Mun mielestä nuo ulkonäköön takertuvat anonyymi-kommentoijat on vaan niin kummallisia, ku itellä ei oo koskaan jaksanu kiinnostaa kenenkään bloggaajan kulmat/mitkään muutkaan ulkonäköseikat noin paljoa, vaan oon keskittyny siihen, että millasta tekstiä bloggaajalla on annettavana. Kai se on sitä, että väkisin etsitään jotain turhaa valittamisen aihetta.

    Ja tämä kulmajuttu on ollu myös mulle aikanaan arka paikka. Pelottavaa ja vähän surullistakin kattoo ysin luokkakuvaa, jossa kulmakarvat muodostuu kahdesta ristiin menevästä karvasta... Ei hyvänen aika. Nypin vieläkin nimenomaan ohentaakseni kulmia, mutta enää se ei maata kaada, jos ei joku kerta huvitakaan tarttua niihin pinsetteihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä. Mullakin on toistaan karumpia kuvia juurikin yläasteajoilta, ja onneksi ainoastaan ylöspäin ollaan tultu :-D Mulla oli myös se vaihe kun en jaksanut tehdä kulmille yhtään mitään ja kasvati niitä parhaani mukaan. Sitten ne rehotti miten halusi ja se tulee hyvin selville myös kuvissa. Ehkä oli ihan hyvä, että 8-luokalla leikkautin semmosen emopotan kulmat peittämään :-D

      Poista
  25. Nuo vanhat kulmathan -niinkuin nykyisetkin- on aiva jäätävän ihanat <3 varsinkin nuo vanhat!!

    VastaaPoista
  26. Mä oon varmaan jotenkin omituinen koska en ikinä kiinnitä huomiota kenenkään kulmakarvoihin, ellei ne sit jostain syystä hypi todella paljon silmille :D En omien kulmienikaan kanssa tee yhtään mitään(no ne nyt on luonnostaan ihan ok:t) ni miks mun pitäis sit arvostella muiden?
    Go girl! Respect!

    VastaaPoista
  27. sulla on kivat kulmat, period. kyllä semmoset tummat ja tuuheat kulmakarvat on kivemmat, kattokaa nyt vaikka cara delevigneäkin ja montaa ruotsalaisbloggaria D: tokihan aina voi vetää överiksi ja piirtää kulmat vinoon ja päin helvettiä tai sitten jättää kokonaan huoltamatta jolloin tuloksena puoli naamaa peittävät karvamadot. mutta niin, kyllä niissä kulmissa saa olla vähän jotain asennetta eikä vaan kahta sellasta puolikasta ohutta viivaa koska ne antaa ryhtiä nassuun

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä :-D Ja kyllähän se on tiettyjen alatyylien edustajille sitten ihan oma lukunsa pitää yllä semmoista kulmakarvamallia kuin sen hetkinen tyyli antaa myöten, esimerkkinä jotkut gootit mustine suorine viivoineen ynnämuuta. Haluaisin nähdä kun nämä mulle valittavat menisivät sellaiselle todella pelottavalle itkemään, miten hänen kulmansa eivät ole luonnolliset :-D

      Poista
  28. Nätit kulmat sulla on:) joka kuvassa! Tuntuu että joillakin ihmisillä on tarve joskus vaan päästä avautumaan johonkin niin miksei sitten vaikka jonku blogiin valittamaan jostain ihan turhasta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos:-) Juu, tuo on semmonen ikävä tapa mikä ois ihan hyvä saada kitkettyä aihealueelta miltä tahansa! Kritiikki kritiikkinä, mutta tommonen turha paskan suoltaminen ei oo mistään kotosin :-D

      Poista
  29. Mää oon aina tykänny sun kulmista, myös silloin ku tää postaus tuli vanhaan blogiin(: Jos vertaa sun entisiä kulmia nykyisiin, niin nyt sulla on paljon luonnollisemman näköset!
    Mulla on myös kans tummat ja aika paksut kulmat, mutta en oo kertaakaan uskaltanut muotoilla niitä että tuuheus säilyy!

    Ollaan ylpeitä ulkonäöstämme ja itsestämme sellaisena ku me ollaan!(:

    VastaaPoista
  30. Toi muiden kulmakarvoihin puuttuminen on oikeesti niin rasittavaa. Eiköhän jokainen itse tiedä millaiset on ne omanlaiset kulmakarvat, jotka sitten siihen omaan naamaan parhaiten istuu? Munkin kulmakarvoihin puututaan usein, että ne on ihan liian vaaleat. Käytän niihin värillistä kulmavahaa + vahvistan vielä kynällä, ja lisäksi olen blondi, joten mulle ei kovin tummat kulmat sovi. Jokaisella on oikeus vaikuttaa omaan ulkonäköönsä, eikä kenenkään muun siihen tarvitse puuttua! Sullekin sopii mun mielestä tosi hyvin juuri tuollaiset kulmat kun sulla nyt on :)

    VastaaPoista
  31. Sulla on just ihan törkeeen ihanat kulmat! Itsellä myös semmoset paksut ja tuuheet, joita on aika mission impossiple yrittää siistiä.. :)

    http://more-than-we.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  32. paksut ja tuuheet kulmakarvat on AINA paremmat ku kynällä piirretyt viivat tai siittiöt. ja hani, noi sun kulmat on ihan normaalit, eikä mitkään turkkilaisen kulmakarvat :D mulla on mustat, siis luonnostaan mustat. musta ainoo ongelma näissä on etten voi olla blondi mut muuten tuntuu aina hyvältä kun joku kysyy että ''vau värjäätkö kulmias?'' ja saan sanoo että en oo ikinä värjänny ;)

    VastaaPoista
  33. niin ja sori jos loukkaannut mutta noi vanhojen kuvien kulmakarvat on niiin paljon paremmat kun noi nykyset :)

    VastaaPoista
  34. Sulla on just tosi ihanat kulmakarvat! Itsekkin haluaisin tuommoiset tummat ja paksut!:) Ja sinulla on myös ihanat hiukset!:)

    VastaaPoista
  35. Asiallista tekstiä! Sullahan on just kivat kulmat ja mun mielestä kulmat piirtämällä saa itestään helposti luonnottoman näköisen mutta sehän taas on jokaisen oma asia :)

    VastaaPoista
  36. Mitä hittoa anonyymit ja kulmakarvojen kauhistelijat ? Mun mielestä sulla on ihan normaalit ja kivat kulmakarvat, sekä näissä kuvissa että nykyäänkin ! :)

    VastaaPoista
  37. tykkään noista tummemmista ja paksummista kulmista ehkä jopa enemmän ku ohuemmista, ja mun mielestä sulle sopi enemmän tollaset vähän paksummat. ei siis mitään vikaa nykysissäkää :-) mutta en oo ikinä ymmärtäny miks pitää valittaa toisen _kulmakarvoista_ :D

    VastaaPoista
  38. mä tekisin niin mitä vaan, jos saisin tommoset kulmat kun sulla kaikissa noissa kuvissa !! IHANAT

    VastaaPoista
  39. Maksaisin mitä vana että saisin noi sun kulmat! <3 Oot tosi kaunis ja sul on hyvä blogi :)) ! Ja hei jos laittasit fonttii väähn isomnmaks ni ois mielekkäämpää lukee (:

    VastaaPoista
  40. ei vitsit noi sun kulmakarvat on ollut kivat :o ♥ nykysetkin on kyllä ihanat ettei sen puoleen :D

    VastaaPoista
  41. Mä tykkään sun kulmakarvoista ihan älyttömästi ! Mulla on taas aina ollu tosi harvat kulmakarvat, mut nyt oon saanu niitä jotenkin ihmeellisesti vähän kasvatettua ja tuuheutettua, ja anot tuli yhessä vaiheessa mulle siitä huutelemaan, kun huomasivat ettei mulla oo enää yhtä ohuita kulmia. Välillä en vaan tajua että miten jonkun bloggaajan kulmakarvat voi hetkauttaa kenenkään maailmaa millään tavalla ?
    http://nelliuu.blogspot.fi

    VastaaPoista
  42. voieii miks sulle on tultu valittamaan sun kulmista noin rumasti ):
    sulla on tosi kauniit kulmat. mulla on ihan liian muodottomat ja harmaat ohuet kulmat joille ei pahemmin mitään saa aikaseks. oo ylpee tuuheista kulmistas! niitähän voi muotoilla vaikka miten (:

    VastaaPoista
  43. Oon myöskin sitä mieltä, että sun kulmat on just hyvät. Itelläni on kans paksut ja tummat kulmakarvat, jotka eivät nyppimällä juurikaan parane -.- Mutta oon koittanut hyväksyä asian, koska tällänen mä oon enkä voi muuksi muuttua :D Lisäksi kaikki kaverit on sanonut, että mun tummat kulmakarvat on just hauska juttu mun kasvoissa ;)

    VastaaPoista
  44. Mun mielestä sulla on upeat kulmat! Ja ai, että toi toka kuva susta, oot niin mielettömän kaunis <3

    VastaaPoista
  45. Noi on just ihanat ja luonnolliset!! :)

    VastaaPoista
  46. En kyllä ymmärrä miks pitää mennä toisten kulmakarvoja jotenkin kommentoimaan.. Ja nuo kuvat vissiin oli siis niitä vanhoja kuvia ja sun kulmias oli haukuttu? Mä en ite nää mitään syytä haukkua sun kulmias nyt enkä noissa vanhoissa kuvissa. Mun mielestä ne on hienot.
    Ja mulla itellähän on luonnostaan vaaleet hiukset ja tummat kulmat. ja oon aina kyllä tykänny että ne on tummat eikä vaaleet.
    Oo vaan ylpee kulmakarvoistas, ne on hyvät :)

    VastaaPoista
  47. En kanssa jaksa käsittää sitä ainaista kulmakarva-arvostelua, vaikken itse henk.kohtasesti sitä ookaan joutunut kuulemaan.
    Ite just tykkäsin noista sun paksummista kulmista! Ei sillä, että nykyisissäkään olisi vikaa. :D

    VastaaPoista
  48. Siis voi luoja.. Oon ite eläny ns 'kulvakarvahelvetissä' joten jotain viisasta ihmistä lainaten; i feel you bro. Kulmakarvat on yliarvostettuja ja nyppiminen pepusta.

    VastaaPoista
  49. mä olin aikoinaa niin kateellinen noi sun ekan kuvan kulmille, ne oli niiiiin unelmat ja ite olin ehtiny nyppii omani ihan nysiks niin itkin verta. nyt just tässä kasvatan omiani kunnolla takaisin ja haaveena ois ne taas! mulla itellä on tosi mustat kulmakarvat, eikä ne tästä vaalene :-D jenna-ihana, rakastan blogias ja tyyliäs kirjottaa:) ole just sellanen ku sä oot, paskat anoista

    VastaaPoista
  50. Itte oon semmonen paksujen kulmakarvojen fani, ainakin jos ne sopii ihmiselle ja musta sulle sopi noi paksummat ihan hirmu hyvin! Oo vaa just ilonen, allekirjoittanut ei ikinä saa noin ihania, tummia ja tuuheita kulmakarvoja itselleen, mun on ja pysyy näkymättöminä, kunnes teen niille jotain (eli piirrän päälle). Oon kyllä huisin kateellinen noista sun. :D

    VastaaPoista
  51. sulle sopii ihan älyttömän hyvin punaset hiukset:)

    VastaaPoista
  52. itselläkin on aina ongelmia kulmien kanssa ja ne onkin välillä muuttaneet muotoaan.. Mun mielestä paksut kulmakarvat on paljon paremmat kuin "viiva" kulmat :Dd ! Hyvän tekstin oot kirjoittanut ja tosi kauniita kuvia :)

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne