S2+

31. elokuuta 2013

IMG_6104 IMG_6106
Palkkapäivä on petollinen, voiko sitä muuta tässä vaiheessa sanoa? No ei nyt sentään, oon jo pidemmän aikaa ollut ihan oman puhelimen tarpeessa - viimeiset kolme vuotta kun on menty milloin iskän, milloin poikaystävältä lainatuilla kapuloilla. Viimeisimpänähän mulla oli iskältä lainaan saatu Nokia N9. Muuten kaikin puolin kelpoluuri, ainoa miinus oli vain sovellusten vähäisyys: Lumiat ja Windows tyssäs Meego-käyttöjärjestelmän kehittämisen kuin seinään.

Kyseessä on siis Samsung Galaxy S2 Plus. Mä koko viime yön painin tän ja Sony Xperia Go:n välillä, mutta lopulta päätös oli aika helppo. Samsungin ulkonäkö miellytti paljon enemmän, vaikka aluks olinkin Gigantissa ihan sormi suussa, kun nää kaikki Aasian ihmeet näytti aivan samalta LGstä Huaweihin ja Sonysta Samsungiin :-D
Oon nyt tunnin verran tätä saanut hypistellä, akun täyteen latautuessa mä vaan hypin ja pompin puhelimen ympärillä kuin mikäkin sadetanssija. Sitä kai vaan sopi kutsua ehkä paremmin akunlatautumistanssiksi. Mutta mitä voin tunnin perusteella sanoa, tämä on aivan ihana! Nyt pitäisi ruveta selailemaan nettikauppoja, joista löytyisi suojakuoria. Mun vanhemmilla on molemmilla Samsungit (Note 2 ja S4) ja heillä on kauheesti kaikkia kivoja nahkalärpyttimiä sun muita. En kovamuovisia sunmuita viitsi netistä tilata, niitä kun äskaksplussalle on rajallinen määrä ja tavallisen äskakkosen kovat kuoret saattavat olla millin tai pari liian pieniä. Varteenotettavia nettikauppoja tämän asian tiimoilta saa siis ehdotella!


Ois myös kiva kuulla käyttökokemuksia, jos joltakulta teistä lukijoista samainen vätkytin löytyy :-) Tietty ois aika mahtista saada myös teiltä kokeneemmilta Androidin käyttäjiltä tietää, mitkä on semmosia must have -sovelluksia! Aikalailla kaikki perussovellukset on hallussa kolme vuotta 4. sukupolvein iPod Touchia käyttäneenä, mutta aina on kiva saada uusia vinkkejä :)

64 kommenttia

  1. Saako tuohon siis Instan? :) Alkaakohan sulla näkyä sitten useammin kuvia siellä jos saa? ;>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saa kyllä :) Ja eiköhän, inspiksen puutetta nyt uudella puhelimellakaan voi paikkailla, mutta nyt on huomattavasti kivempi kuvailla kännykälläkin kun on parempi kamera kuin mun ipod touchissa :)

      Poista
  2. Mä just kesällä kans ostin ton, ja mulla oli kans N9 ennen tota :D Alko tosissaan vituttaa se et sovelluksia ja pelejä ja kaikkia sai niin vähän ja mulla alko lagaillakkin se puhla aika reippaasti sen reilu vuoden käytön jälkeen :/ mietin sika kauan uskallanko ainaisena nokian käyttäjänä siirtyä samsungii mut empä oo ton s2 plussan ostoa katunu sekunttiakaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli ihan mielettömän ärsyttävää! Meillä toi N9 kestänyt ensin vuoden iskän käytössä ja nyt vajaa vuoden mun käytössä ihan hyvin, mitä nyt akku alko sanoa hyvästit kirkkaimmille päivilleen :( Muuten unelmakännykkä ja Meego käyttiksenä oli mitä käyttäjäystävällisin, mutta voi pirun kehittämisen tyssäys! :-D

      Toivottavasti mullakin jatkossa samat fiilikset tästä omasta Samsungista, vielä ainakaan en oo katunut ;-)

      Poista
  3. Mulla on toi juurikin sama ja tällä mä nytki bloglovin sovelluksella tätä sun postausta luen :) tää onn ollu ku unelma ja kaikki mahdolliset sovelluksetki tähän saa <3 nimim heti instaan koukuttunut :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahhah :-D Ihana kuulla, että on toiminut hyvin! :)

      Poista
  4. S2 ja S2+ ovat ulkomitoiltaan ihan millilleen samanlaiset (: Itse ainakin tilannut tähän omaan S2plussaan ihan sen S2 kuoria ebaysta, ja sopii kuin valettu (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahaa :o Luin tosin monelta foorumilta, että riippuu aikalailla kuorista! Joillakin kun ei oo kuulemma mennyt S2 kuoret plussaan, ei sitten millään :-D Kai sitä pitää riski jossain vaiheessa ottaa, S2lle kun on niin kauheesti kaikkia kivoja suojakuoria ja -koteloita!

      Poista
    2. Missä on kivoja suojakuoria s2lle? Musta tuntuu et kaikkialla myydään vaan iPhonen kuoria ja kaikki samsungien kuoret on vaan jotain yksvärisiä :(

      Poista
    3. Kyllä ne s2 kuoret menee s2+ pienellä väkivallalla uhaten! Ostin hudomista s2 nahkakuoret ja oli tosiaa aikas snadit ja tiukat tohon plussaan mutta eipä ne vielä oo puhelinta hajottanu :) parhaita on silikoniset kuoret ku ne venyy sen muutaman millin mikä ero noissa on.. Ja niissä on siis iha huomaamaton se ero ku kaverin s2 vertas omaa s2+

      Poista
  5. Ericssonin xperiat on ihan huippupuhelimia! Ei olis ollu huonompi valinta sekään :-) Mut varmasti tuokin toimii ja androidille saa melkein kaiken - ja ilmaseks!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskon :) Samsung vaan vei nyt tän erän mm. myös sen takia, kun muiltakin perheenjäseniltä ko. brändin hupelin löytyy :)

      Poista
  6. Android on paras käyttöjärjestelmä, sille löytyy mun mielestä parhaimmat sovellukset ja yleensä ne on vielä ilmaisia, kun esim applella monet sovellukset maksaa. Itelläni on toi S4 (en ois ikinä ite ostanut, sain yo-lahjaksi :D) ja tätä ennen mulla oli myös samsungilta joku halpisälypuhelin. Ite oon ostanut tohon semmosen kuoren, jossa tulee semmonen nahkaläppä tohon näytön päälle, kun ei huvita näin kallista puhelinta rikkoa :D on se vähän epäkäytännöllinen, mutta mieluummin niin kun rikkinäinen näyttö.

    Jos hommaat semmosen suojakalvon puhelimen näyttöös, osta netistä, koska kaupoissa niissä on ihan järkyt katteet: sen arvo voi olla tyyliin euron ja niitä myydään kympillä tai ylikin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se on kyllä totta :-D Mulla on kerran aikasemmin ollut android, mutta siinä oli niin vietävän pieni sisäinen muisti, ettei sovelluksille löytynyt tilaa vaikka kuinka halusi :-D

      Tuommosta nahkaläppää oon itsekin harkinnut, todennäköisesti paljon parempi kuin joku pelkkää takapuolta suojaava viritelmä! Iskä kun tulee kotiin etelänreissultaan, selätään ebay läpi uusien kännykkäkamppeiden kiilto silmissä ;-D

      Poista
  7. Se vaihtelee, että sopiiko s2 kuoret s2 plussaan vai ei, ku tää on muutaman millin paksumpi tuolta takaa :/ pikkuveljellä on s2 ja sen kuoret ei sovi tähän mun s2 plussaan :( On varmaa sitte tuurista kiinni että mahtuuko :D

    Ja sit sovelluksista sen verran et mun mielestä tää herätyskello on huono, ei oo aina herättäny.. Nii latasin semmosen sovelluksen ku alarm clock xtreme free, toimii aivan tosi hyvin :)) Ja jos kuvia muokkailee puhelimella niin pixlr express ja pixlr-o-matic on tullu todettua oikein mainioksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se kuulemma vaihtelee :) Tuosta herätyskellosta luinkin jo eilen, aika shitty juttu, mutta onneks on noita vaihtoehtosia sovelluksia sillekin! Mulla nyt ei mikään vimmattu herätyskellon tarve oo, 15.45 alkaviin työvuoroihin kun tulee herättyä ilman erillistä herätyskelloakin :-D

      Poista
  8. Mä ostin heinäkuussa saman ja jos puhelimeen voi rakastua niin olen madly in love :D toi on niin nätti ja helppo käyttää ja saa kaikki kivat sovellukset! Mä oon tilannu iha s2 kuoria mut toiselta kulmalta saattaa iha vähä jäähä ns.vajaaks mut ei tosiaan mitenkää häiritsevästi. Et iha hyvin voi tilata s2 suojia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :-D Kiitos vinkistä, pitää katsella noita s2 suojia ja kuoriakin sillä silmällä siis :)

      Poista
  9. Toi on ihan huippupuhelin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun ensituntuma lupailee vähän samaa :3

      Poista
  10. sitte ku muutatte jamin kaa ni aiotteko te ootta jomman kumman teiän koirista mukaa :)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enpäs tiedä :) Tuskinpa vain, muutetaan kuitenkin niin lähelle mun vanhempia ja koirien on parempi olla täällä maalla, kuin kerrostaloasunnossa!

      Poista
  11. Millä perusteella ostit just s2+ ? Ku eiks esim. s3 olis ollu parempi? ;O

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. S3 on mun mielestä vietävän ruma :-D Ja mulla oli tietty hintahaarukka, S2+:aa "paremmat" Samsungit ei siihen mahtuneet :)

      Poista
  12. S2:sen kuoret käy myös tuohon plussaan! mulla on toi plussa ja s2:sen kuorilla oon menny aina :-) tosi hyvä puhelin on ja oon ollu tosi tyytyväinen! 8mp:n kamera on plussaa, saapi hyviä kuvia myös puhelimella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No johan on ristiriitaista nyt taasen :-D Tuo kamera kyllä innosti itseäkin, ihan fiiliksissä oon täällä jo kuvannut koiria kuin viimestä päivää!

      Poista
  13. mulla sama puhelin eikä oo kyl mitään valittamista. hintalaatusuhde vallan mainio, ei tästä mun mielestä puutu yhtä mitään tarpeellista mitä näissä paljonpuhutuissa iphoneissa olis :-) ja mulla ainakin on äskakkosen kuoret tässä, sopii hyvin tähän plussaankin!

    VastaaPoista
  14. Ebaysta ja amazonista löytyy kivoja kuoria varmaan jokaiseen älypuhelimeen :-) Ite oon sieltä tilannu aina. Sun blogi on ihana <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noista löytyy kyllä vaikka ja mitä, mä vaan oon niin tumpelo PayPalin kanssa et oottelen suosiolla iskän kotiin palaamista :-D Se kun osaa ton ebay-shoppailun vähän paremmin kun meikä!

      Kiitos :3

      Poista
  15. Itelläni on Samsung S2 ja on kyllä pelittänyt kokonaisen vuoden aivan moitteetta! :-) Olin myös ennen käyttänyt ainoastaan Nokian luureja pikkulikasta asti, mutta pakko sanoa että vaihtelu virkisti ja kummasti! En voisi tyytyväisempi olla.:)
    Pakko nyt kysyä, että mitä eroa tuolla S2+:lla ja pelkällä S2:lla on, kun en ole vieläkään selvennystä asiaan saanut? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, no mahtava juttu :) Ite nyt haluun tohon pikasesti kaikki suojavempaimet ja kohtelen luuria kuin kukkaa kämmenellä, että pysyy mullakin moitteettomassa kunnossa niin sisältä kuin ulkoakin!

      S2 ja S2+ erot on aika nimellisiä ja kiistanalasia. Isoin taitaa löytyä prosessorista, joka on eri mutta tämmöselle taviskäyttäjälle se ei meinaa oikeestaan mitään. Jotkut myös väittää ettei plussan näyttö ois gorillalasia, kun taas toiset inttää kivenkovaan vastaan et semmonen löytyis. Plussassa on myös puolta pienempi sisäinen muisti kuin alkuperäsessä s2, mutta plussa sitten tukeekin suurempikokoisia muistikortteja kuin s2.

      Tämmöstä mä eilenillalla pienellä googlettelulla löysin :-D S2+ on myös kuulemma millin tai pari paksumpi/muuten suurempi, kuin S2. Mene ja tiedä sitten onko näistä mitkä faktoja ja mitkä vain nörttien fanatisointia, eilen vaahtosin Jamille siitä miksei kännyköiden mukana voi enää tulla semmosta 2cm paksua ohjekirjaa, niinkuin 10 vuotta sitten, missä ois kaikki faktatieto ja opastus mitä puhelimesta tarvitsee tietää :-D Netistä kun on ihan turha kaivaa infoa, löydät tiesi vaan keskustelupalstoille, joilla 15 insinööriä tappelee keskenään!

      Poista
  16. oon kuullu tosta luurista paljon hyvää, ite mietin kans ton ja iLuurin välillä :) mut tsekkaa ebayn kuorivalikoimat, halpaa ja kivoja kuoria :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ebay tsekattu jo, paypal-apua vaan odotellaan saapuvaksi lomamatkaltaan! :D

      Poista
  17. Apua taisin nähdä sut tänään kun olit tuota ostamassa (; ! Pakko muuten kysyä, että kuka poika sun mukana oli ? Näytti jotenkin tutulta, että jäi häiritsemään !
    Olet todella kaunis ja blogisikin on todella ihana ! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, voi ei :-D Olin ihan ragena kun olin kaupoilla tosiaan mun pikkuveljien kanssa ja nuorempi niistä ei tahtonut uskoa mitään! Mun kanssa pyöriny poika oli siis mun veli :)

      Kiitos paljon ♥

      Poista
    2. Hahah hyvinhän ne mukana näytti tulevan :D !

      Poista
  18. mikä kengännumero sul on? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 37-38 riippuen kengästä :-D 37,5 (UK5) on yleensä just passeli mut sitä kokoo suomalaisista kengistä harvemmin löytyy!

      Poista
  19. kannattaa käydä tsekkaamassa tuo designskins.fi, vaikka vähän epäilen että oot siitä varmaan kuullukki jo :)! sieltä löytyy kuoria, tarroja ja noita nahkalärpyttimiä yms. monelle mallille :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä sitä eilen jo vähän kattelinkin :) Harmi vaan et siellä ei nahkalärpyttimiä oo kuin Applelle, S3lle ja S4lle :(

      Poista
  20. Mulla on kans toi puhelin ja oon kyl tyytyväinen! Ei oo pahemmin jumitannukkaan :) Kannattaa kokeilla toimiiko sellanen sovellus kun 'sleep time-alarm clock' itelläni ei toi just toiminu, mutta samankaltanen 'sleep as android' toimii ;) Muita sovelluksia mistä tykkään on 'picCollage' ja 'you rather'! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitääkin noita herätyskello-sovelluksia testailla et mikä ois paras :)

      Poista
  21. Voin sanoo ettet tuu katumaan ton ostoa! Toi on niin täydellinen ja nopea, en oo kertaakaan s2+:n oston jälkeen harmitellut :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan parasta! :) Mä tänään jo kerkesin kauhistua ettei tohon saa mitenkään aamulypsyn podcasteja Suomipopin sivuilta, mutta keksinpäs ratkaisun siihenkin!

      Poista
  22. itelläki ollu nyt about heinäkuusta asti samsung galaxy ja tykkään hirveesti 8) eniten oon varmaa käyttäny tota shazamia eniten (on muuten hemmetin kätevä).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin toi shazam oli joskus aikoinaan ipod touchissa, ei sille oikein tullut käyttöä kun en koskaan muistanut et mulla ois se kun radiosta tuli vaikka joku hyvä biisi :-D

      Poista
  23. Itse hommasin muutama viikko sitten Samsung galaxy mega 6.3:sen (se on ISO! :D). Aivan ihana. Aikaisemmin oli Xcover, mikä oli ihan hyvä, iskunkestävyydestä iso plussa. Mutta näyttö ja sisäinen muisti olivat minun käyttötarkoituksiin sittenkin ihan liian pienet.
    Mulla on tällä hetkellä vaan ihan perus "välttämättömät" sovellukset, eli Insta, Whatsapp, Weheartit, Candy crush, Facebook ja yks mikä on ihan must on Flipboard. :)

    -R

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä senkin teknisiä tietoja gigantin sivuilla katselin ja kauhistuin siitä näytön tuumakoosta :-D Äitillä on Note II ja se on jo ihan mielettömän kokoinen, voin vaan kuvitella miten iso tuo Mega on!

      Hmm, toi flipboard vaikuttaa kyllä aika hyvältä, pitääkin laittaa se lataukseen niin pysyy vähän paremmin kartalla maailmanmenosta :)

      Poista
  24. Mullakin on tuo puhelin, ollut kohta n. Viikon ja oon kyllä oon ihan rakastunut! Suojakuorien metsästystä on mullakin eessä, jos vaikka jotkut kivat sattus löytymään! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä pyysin äitiä ja iskää tuomaan mulle Turkista, siellä niitä ois kuulemma ihan himona ja superhalvalla, mutta iskä ei uskalla ostaa kun ei sitten tiiä sopiiko ne :(

      Kiinasta tilaamaan siis vain! Iskä tilas just omaan puhelimeensa 5 erilaista suojakuorta ja -koteloa vain $25 :) Ebayta suosittelen siis!

      Poista
  25. Itekki hankin saman puhelimen n. pari vk sitten ja alko mullakin toi kuorten metsästys. Lopulta löysin itteni mini in the box nimiseltä sivustolta, josta tilasin s2:seen tarkoitettuja kuoria. Kuoret tuli noin viikossa ja hinta-laatusuhde oli oikeen bueno :D! Suosittelen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon ton Mini in the box -sivuston selannut alusta loppuun enkä vaan löydä mieleisiä sieltä :-D Pitää pitää sitä silmällä kuitenkin :)

      Poista
  26. Mini in the box sivulla on paljon kuoria :)

    VastaaPoista
  27. Mulla oli S2 väliaikasena puhelimena huollon kautta ku omenan kotinäppäin sano ittensä irti. Ihastuin niin kovin siihen androidiin, vaikka luulin omenaihmisenä sen olevan jotenki hankalampi...mutta huomenna hakemaan S4! :) jeij! Hyvä valinta kyllä toi S2 (en plussasta tiedä mitään), ainakin "normiversio" mukavan kevyt ja sopiva käteen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä ihan mielettömän tuntunen kädessä, niin älyttömän kevyt ja kaikkea :-D Android on just jees käyttis, itellä tietysti vähän totuttelua Meegon jälkeen mutta hyvin lähteny käyntiin :)

      Poista
  28. miulla on ollu reilu vuoden verran tuo ihan perus s2 ja tykkään kovasti! ulkomuoto miellyttää kyl itteeniki, ne uudemmat mallit tuntuu vähä liian isoilta... lattialle on monesti tippunu ja hyvin on kestäny paria naarmua lukuunottamatta :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu mä sun blogista aikoinaan luinkin että hommasit S2 :) Onhan ne muut joo vähän isoja, äidinkin Note2 ihan mieletön!

      Poista
  29. Mullakin on toi S2 plussa ollu jotain 2kk ja hyvin on toiminu eikä oo herätyskellonkaan kanssa ollut mitään ongelmia. :) Huvä puhelin, suosittelen (y) P.S. Sun blogi on ihan paras <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oo kyllä mullakaan nyt ollut mitään ongelmia herätyskellon kanssa :o Kai meillä on sit käynyt säkä! :-D

      Kiitoksia :)

      Poista
  30. Meeppä katteleen nahkalärpyttimiä sun uudelle luurille luxcase:sta ja mytrendyphone:sta! :) molemmista oon ittelle ja kavereille tilaillu, ja voin ihan vilpittömästi suositella. Mytrendyphonella ne on vähän halvempia ja joissain tulee näytönsuojakin mukana! Plussaa on kans parin päivän toimitusaika! Luxcasella taas on vähän pidempi toimitus, mutta se on ilmanen. :)

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne