TESTISSÄ: St. Moriz Instant Self Tanning Lotion

18. toukokuuta 2013

IMG_9522
Mä oon tunnettu vaaleasta ihostani (ja syvästä kateudesta veljilleni, jotka on saaneet jonkun ruotsalaisen ruskettumisgeenin), enkä näin ollen rusketu Suomessa vaikka makaisin koko kesän auringon alla. Useasti ystävät ja tuttavat on nauraneet kesän jälkeen koulussa, että oonko ollut kesäkuusta elokuuhun sisällä, kun edes pientä päivetystä ei ole havaittavissa. Mä kyllä palan, mutta siihen se sitten jääkin, enkä sitä kyllä paloauton punaista ihoa lähtisi tavoittelemaan vaikka maksettaisiin.
Nyt kun mulla ei kesällä ainakaan mitään suunniteltua etelänreissua ole tiedossa, ajattelin tarttua vähän järeämpiin aseisiin ylioppilasjuhliakin silmällä pitäen ja tutustua feikkirusketuksen ihmeelliseen maailmaan. Silmissä vilisti kauhukuvat oransseista umppalumpista ja Snookista, mutta kyllä mä muutaman tunnin youtubesta "How to fake tan" -videoita metsästettyäni uskalsin ryhtyä tuumasta toimeen.

tan
Turhia mä pelkäsin, väristä tuli oikein nätti ja tasanen, ei lähellekään porkkanaa! Koitin taata luonnollisemman ja tasasen värin kuorimalla koko kropan kauttaaltaan ja sheivailemalla turhat ihokarvat poies. Rasvasin suihkun jälkeen koko kropan mutta vielä ennen ite rusketusaktia läträsin kosteusvoidetta vielä kertaalleen polviin, kyynärpäihin ja muihin kuiviin kohtiin.
Itseruskettavana mulla toimi siis toi paljon hypetetty St. Moriz kosteusvoidemaisessa muodossa (Seppälä 6,95€) ja sen lisäks käytin tuommosta levityskinnasta vähän avittamaan levitystä (Kicks 4,90€)! Suosittelen muuten tota levityskinnasta suurella sydämmellä ja kokemuksen vakaalla rintaäänellä, sormirajoja tai omituisia väriklönttejä ei jäänyt mihinkään. Toi teki itseruskettavan levityksestä todella helppoa.

Luin jostakin, että tässä ruskettajassa oleva ohjeväri valuu pois ensimmäisessä pesussa ja lopullinen lopputulos on paljon vaaleampi kuin ennen suihkua. Ei se tosin mua haittaa, mitään kovin pysyvää väriä mä en lähtenytkään hakemaan. Halusin vaan päästä mun itseruskettavaneitsyydestä eroon ja nähdä, kannattaako tätä kokeilla jatkossakin. Nyt on hyvät fiilikset, mä en omissa lakkiaisissani ole sittenkään valkoinen kuin lakana!

Mites te lukijat, ootteko ahkeria itseruskettavien käyttäjiä vai meneekö tämmönen ihan yli hilseen? Onko joku kenties samanlainen kalkkilaivan kapteeni kun meikä? Kertokaa toki omia (kauhu)kokemuksia jos on, jakakaa ehdottomat not- ja hot-ruskettajat muidenkin kanssa!

46 kommenttia

  1. mä olen aina talven jälkeen kauheen epävarma ku on valkonen ku lakana :D oon kans turvautunu tohon st. Moritziin mutta spray-muodossa ja oon totaalisen rakastunu! vaikka toi ohjeväri kuluukin suihkussa osittain pois niin muutaman kerran käytön jälkeen väri alkaa pysyyn :) ja hyvä bileillan pelastaja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa ajattelin mäkin, kun tää kuivuu niin nopeesti niin ei haittaa vaikka levittäis tuntia ennen ulos lähtöä! Nautin nyt tästä tänään levitetystä väristä ja kokeilen seuraavan kerran sitten ennen juhlia :-)

      Poista
  2. Mun itsevarmuus ei oo ainakaan ikinä ollut rusketuksesta riippuvainen, ja viihdyn vaaleana läpi vuoden. Lakkiaisissa oon luultavasti siis melkoisen vaalea, mutta ei haittaa :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hieno juttu! Eipä se muakaan oo loppujenlopuks jaksanu häiritä, tottunut kun oon jo, mutta on se välillä kiva olla ees vähän terveemmän värinen kuin vitivalkonen :-)

      Poista
  3. Mulla on ihan samanlainen iho kun sulla! En rusketu kesällä sitten millään, ja sitten helotan ku tomaatti.. Mä käytän ite Nivean Sun Touch itseruskettavaa geelimuodossa, ja voin vaan suositella sitä :)! Ainut miinus kyseisessä tuotteessa on sen haju.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä aivan peestä, etenkin kun kattoo vierestä miten mullakin monet kaverit on sen 2h auringonpalvomisen jälkeen nätisti päivettyneitä :-D No, näissä itseruskettavissa on se hyvä puoli, ettei iho vanhene tai altistu UV-säteilylle!

      Pitääkin harkita tuota, kun St. Moriz loppuu :-)

      Poista
  4. Mä olen kanssa vähä kahden vaiheilla shampanjanvärisen mekkoni kanssa että pitäskö ottaa väriä pintaan :-D aattelin ottaa suihkurusketuksen kun kokovartalon saa ihan parilla kympillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla vähän sama tässä taustalla, ois kiva erottua ees vähän tosta itse mekon väristä :-D Kokeile ihmeessä, mietin itekki tota suihkurusketusta mutta mä sitten jänistin sen suhteen!

      Poista
  5. Kävin tänää ostamassa Seppälästä tota samaa ainetta ku luin atsgu:n facebookista positiivisia palautteita mut aattelin etten tarvi kinnasta nii mun toine kämmen on nyt viis kertaa tummempi ku toine XD Mut levitty kyl hyvi vaikka kokeilinki ekaa kertaa minkäänlaista itseruskettavaa! Mullaki tavotteena ylppäreissä näyttää ees pikkuse tummemmalta ku tää sun blogin taustaväri :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, voi ei XD Mä luin jostain että valkaseva hammastahna auttais noiden kämmeniin tulleiden tahrojen kanssa, että jos sitä löytyy, niin sekota käsisaippuan kanssa ja kokeile toimiiko :-)

      Hyvä etten oo ainoa!! :-D

      Poista
  6. hyvältä näyttää, ehkä uskallan itekkin ostaa :) miten levitit selkään, oliks sulla joku apuna ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kerranki mun apinamaisen pitkistä käsistä oli hyötyä :-D Yllätyin itekki miten venyin, vaikka ihan keskellä yläselkää oli semmonen kohta mikä jäi aavistuksen verran vaaleemmaks ku en siihen saanu samanlaisel "paineella" tota levitettyy ku muualle. Pitää äiti pyytää apuun sit juhlarusketusta varten! :-)

      Poista
  7. yleensä oon monesti ennen kesää kans itseruskettanu ja nyt oliki sitte kivempi ku oltiinki ulkomailla viimeviikko nii voi sitä kateuden määrää ku kaverit vaa tuijottaa valkosina mun ihoa. :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oooi, yks kateellinen täällä myös! :-)

      Poista
  8. oon aina ollu se vaalein kaikista ja ainut perheestä kuka ei rusketu joten toi ois varmaan kätevä!! kiitos tästä pienestä vinkistä :) saattaapa pelastaa jopa koko kesän :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä vain, suosittelen lämpimästi :-) Mäki oikeesti ihmettelen miten mun pikkuveljet voi olla semmosii tasasesti ruskettuneita, eikä ne koskaan pala, mut sit mä oon tämmönen kalkkilaivan kapteeni? Geenilotto ei suosinut mua :-D

      Poista
  9. Oi ku näyttää hyvälle!! Pakko ostaa itellekki :D

    VastaaPoista
  10. Oon itekki ruvennu käyttää itseruskettavaa ku intoo pääs mut jalkoja ylemmäs en mee ettei käy mitää noloo vahinkoo ja oon nigga kun semmosiaki ihmisiä oon nähny jotka käyttää naamassa asti ruskettavaa ja viellä siihen kilo meikkivoidetta ni hyvältä näyttää!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu semmonen överi ei oo kauneimmasta päästä :-D Mä en haluu taas pelkkiä jalkoja vetää ku siinä tulee sit se hassu puoli, et käsivarret ja kaula/dekoltee on valkosena vaikka kintut on ihan ruskeet :-D

      Poista
  11. Tää ei nyt tähän mitenkään liity tähän sun postaukseen, mutta haluun pistää sulle kommenttia siitä miten mun mielestä on mahtavaa että vastaat kaikkiin/suureen osaan kommenteista! :) Moni blogi jolla on noin paljon lukijoita ei edes selaa niitä kommentteja, saati vastaa niihin millään lailla, mutta sä vastaat about jokaiseen ! Jatka samaan malliin, olet mahtava. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kiitos paljon, ihana kuulla :-) Enhän mä jokaseen kommenttiin kerkeä yksitellen aina vastaamaan, jos vaikka tulee monta samantyyppistä kommenttia, mutta pyrin kuitenkin kiittämään jokasta tasapuolisesti ja vastailemaan kysymyksiin :-)!

      Poista
  12. oi, pitääpä tosiaan kokeilla tätä ! ite rusketun kyllä ihan hyvin mut oon vaan käsittämättömän laiska paahtamaan itteäni auringossa :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ei se muakaan oikein kiinnosta maata tuolla ulkona raatona :-D Kyllähän sitä vois urheilla ja tehä jotain muuta ulkona, mutta kun ei se väri tartu sillonkaan!

      Poista
  13. Oi pakko itekki käyä ostamassa ! Omistan kans sellasen ihon joka ei rusketu sitten yhtään ja juhlat ois itelläkin tiedossa ja korallin värinen mekko niin ois varmaan kivemman näkönen :D Pakko kysyy että levititkö tota kasvoihinkin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koralli ruskettunuta ihoa vasten = ♥! En laittanut kasvoihin, tulee kuulemma aika likanen väri. Näin tosin youtubessa videon jossa vinkattiin sekottamaan pieni tippa itsaria kosteusvoiteeseen ja sitä sekotusta levittämään kasvoihin. En tiiä uskallanko kokeilla :-D

      Poista
  14. Tosi kiva postaus ! :) Itse oon kanssa oikea albiino lapsonen, enkä mä kesäsinkään rusketu melkein ollenkaan :D Nyt olen keskiviikkona menossa solkkuun ekaa kertaa että sais vähän pohjarusketusta tähän liidunvalkeeseen ihoon, pakko sanoa että pelottaa mennä sinne valoputkeen :DD Mutta ehkä se siitä, toivottavasti edes palamis mahkut kesällä vähenis :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varo ettet pala! Toivottavasti kuitenki saat nätin pohjavärin, ite vaan punotin muutaman päivän, kun joskus solkkua kokeilin :-D Kiitos :-)

      Poista
  15. Haha, miekään en rusketu oikeasti millään :D Katotaan sitte Kreikan reissun jälkeen onko tarttunu väriä yhtään... mutta tuskinpa ei :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mää saisin siellä Kreikan auringon alla kykkiä kaksikin viikkoa ennen huomattavaa muutosta! Pidä kuitenkin hyvät suojakertoimet yllä aurinkorasvoissa, se ei sitä ruskettumista varsinaisesti estä, pitkittää vain, mutta palamisen ehkäsee hyvin :-)

      Poista
  16. onko tuossa itseruskettavassa pistävä haju vai onko ollenkaan? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tuo hajusteeton oo, muttei ihan semmonen perusitseruskettavakaan ole tuoksultaan. Ehkä vähän semmonen aurinkorasvan ja Nivean sekotus, aika pehmeä mutta mulla se haju jäi vellomaan mun huoneeseen kun levitin tota eikä se pidemmän päälle ollu kauheen kiva :-D

      Poista
  17. luetko tätä blogia? :) http://curiousnoora.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  18. Täällä taas yks typy lakanan valkosten kerhoon! Talvisin jos lähen meikittä kouluun kaverit kyseleen oonko sairas.. Ja oltiin Espanjassa 2viikkoa nii enpä sielläkään ruskettunu ku ihan vähän :D sais varmaan olla 2kk ulkomailla että sitte myös näyttäiskin siltä että jossain on ollut! Pitää myös itse kokeilla tuota(: Mulla on ollu sitä Doven itseruskettavaa ja siitä mulla ainakin ihonsävy taittu oranssihkoon :p Kiitos nikseistä!(:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei :-D Mullakin oli toi Dove, tai on vieläkin vessan kaapin päällä, kun sitä suositeltiin mutta se tekee musta ihan oranssin :-D Ole hyvä vain :-)

      Poista
  19. Moi! Mua kiinnostais tietää mitkä pisteet sait äidinkielen yo:sta? Meinaan vaan kun sun kirjotustyyli on niin kiva ja erilainen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun äikän essee meni ihan päin pyllyä kun siellä ei ollut semmosta mieleistä aihetta mistä oisin osannut kertoo useemmasta näkökulmasta. Tiesin jo tehtäviä palauttaessa että nyt mentiin niin riman alta, mitä mun tavalliseen tasoon tulee. 40 tai 45 taisin esseestä saada, tekstitaidosta kai 30.

      Poista
    2. Mikä se on kirjaimena? :o
      Ja ps. vaan ykski näkökulma riittää jos se on mainio!

      Poista
    3. Esseestä tuli 40, tekstitaidosta 18, muistin näköjään ihan päin hanuria noi :-D C kuitenkin tuli, tekstitaidot ei oo mun juttu olleskaa!

      Poista
  20. siis mitä, oon kuvitellu että toi hypetetty st. moritz maksaa ihan törkeesti mutta toihan on vaan 7euroa? :D hehheh taitaapa tämä tyttö kipasta pikimmiten hakemaan tota että pääsen tästä kalpeudesta ennen lakkiaisia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olla että se on se St. Tropez mitä on hypetetty, sillä on hintaa ainakin kolme kertaa enemmän :-D Mutta suosittelen myös tätä "halppistakin"!

      Poista
  21. ohhhoooh mahtavaaa ehkä tossa on mun kalpeen ihon pelastaja! laitoitko tota nassuunki vai onkse siihe tarkotettu? pelottaa vaa et muutun iha oranssiksi ): vois käydä ostaa tota ainaki sit talveks(mite voin puhuu nyt talvesta ku kesä on just alkamas...) ku iho alkaa taas valkaistua ku säälittävä kesällä saatu päivetys alkaa lähtee

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En laittanu kasvoihin, toi on vissiin enempi vartalolle meinattu! Kannattaa testaa ekana jalkoihin jos yhtään epäröi, helpoin paikka levittää, peittää ja kuoria jos meneeki pieleen :-)

      Poista
  22. Miksi valehtelet sun äikän yo-tuloksista? Jos noin paljon oisit saanu pisteitä nii sulla ois E paperissa. Todellisuudessahan näin ei ole.
    T. Hilda

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koska luin sitä lippulappua väärin ja muistin myös väärin :-D Yhteensä sain 58p äikästä = C.

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne