PINK

9. huhtikuuta 2013

IMG_8048 IMG_8081 IMG_8061 IMG_8109 Juttuhan on niin, että oon täysin hurahtanut pinkkiin. Kilometrien päähän hohtavaan neonpinkkiin. Eihän tuossa paljoa ole, uuden kännykkäsuojan ja ja pipon lisäksi löytyy multa muuta pinkkiä ainoastaan Adidaksen kangaskassin muodossa. Toi silikonisuojakin on Lumia kasikakskymppiseen, ja siinä on salamalle tarkotettu aukko ihan jossain muualla, kuin missä se salama tuossa mun N9ssä sijaitsee, mutta häliäkö vällä.
Tässä on vähän ollu sitä sun tätä liikkeellä ja oon miettiny asioita aika paljon viime päivinä syystä jos toisesta. Aattelin järkkää teille kivan postauksen viikonlopuks ja sen toteutus on parhaillaan käynnissä, mutta mun on pakko ilmottaa, ettei mun blogissa tulla mitä todennäkösimmin enää mitään erityisempiä syvällisyyksiä kuulemaan. Oon hakenut töitä varmaan jokatoisesta yrityksestä täältä Päijät-Hämeestä ja kaikkialta on tullut se "valitettavasti valintamme ei osunut tällä kertaa Sinuun".  Tietysti mun kokemattomuus, öö, jokaselta mahdolliselta alalta vaikuttaa asiaan siitä puhumattakaan etten yksinkertasesti osaa myydä itseäni työntekijänä, mutta mietin et josko tää blogi ois yks vaikuttaja. Se kun ei vaadi ruudinkeksijää kirjoittamaan mun nimeä Googleen ja badam-tss, sieltä iskee! Nettielämä on kieltämättä alkanut ahdistaan, tän yksityisen elämän ohella.

Ehkä mä keksin mitä tehdä, ehkä en. Fakta on kuitenki se, että tässä pitäis pikkuhiljaa ruveta suunnittelemaan sitä omaa pesää ja itsenäistymään. Nyt heinäkuussakin kun Jami iskee mulle inttilesken leiman otsaan, on mun pakko muuttaa yksin jos mulle opiskelupaikka Jyväskylästä, Porvoosta tai Leppävaarasta suodaan. Tässä on tapahtunut kaikenlaista muutakin, mikä on pistänyt mun hermot äärirajoille ja laskenut keskittymiskyvyn nollille. Kaikki järjestyy kyllä, mut tällä hetkellä musta tuntuu umpikujaan ajetulta. Eikä se oo ainoostaan koulu mikä tota "aikuistumista" velvottais (mustahan ei ikinä tuu aikuista), vaan perseelle potkitaan muistakin suunnista.

Toivottavasti kukaan ei nyt vedä palkokasveja nöpönenäänsä tai imase sangollista hiekkaa takamukseensa siellä ruudun toisella puolella ja mä oon pahoillani tästä, mutta en huijannut kun Myponydoeslsdn loppuessa totesin uuden blogin keskittyvän pinnallisempiin asioihin. Kirjotin toissayönä kauheen avautumistekstin mun fiiliksistä ja tästä hyrskynmyrskystä, mutta totesin sen olevan liian henkilökohtaista jo melkein 1300 kirjautuneen lukijan silmien alle puhumattakaan niistä ei-kirjautuneista. Ymmärrätte varmaan, tai ainakin luulisin niin.

PS Syy tämän kertomiselle on niinkin yksinkertainen, kuin vanhojen (MPDL) lukijoiden tottumukset. Multa on totuttu saamaan mesoavaa mielipidettä ja suoria sanoja, nyt en vaan enää uskalla toteuttaa itseäni samalla tavalla edellä mainituista syistä.

50 kommenttia

  1. Puhut asiaa! Mulla on alkanu myös ahistaa se että kaikki tietää mun asioista niin paljon, en tarkota nyt blogin takia, vaan ylipäätänsä. Poistin just Facebookin ja siitä tuli kyllä parempi olo, en haluu jakaa niin paljon asioita puolituttujenkin nähtäville. Oon myös miettiny blogin pitämistä uudestaan, mulla tosin on vaan 14 lukijaa mutta aina välillä joku puolituttu tulee sanomaan että hei luin sun blogistas tän jutun, onko se totta.. Tulee sellanen olo että mä en tiedä ketkä kaikki minunkin asioista tiettä, tai luulee tietävänsä..

    Pointti oli se että ymmärrän sun fiiliksiäs hyvin. Ei kaikki omat asiat kuulu muille, varsinkin jos ne asiat on vielä aivan sekasin.

    Loppuun kevennys: ootko värjänny hiuksias tummemaks? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä. Ja kun omat vanhemmatkin lukee tätä niin on joskus ilkeetä keskustella niiden kanssa kun äiti on sillai "niinku sä sun blogissakin kirjotit" ...Ei, ei nyt vedetä mun blogia tähän vaan keskity muhun tässä :-D
      Kirjottaminen on hauskaa ajanvietettä, mutta oman imagon ulosantia on tässä tullu mietittyä jo aika pitkään. Nimenomaan toi ahdistaa, et kuinkakohan moni tuttu ja edes puolituttu mun asioista sitten tietääkään. Sillon ei tee ollenkaan mieli avautua, vaan käsitellä kaikki ongelmat oman pään sisässä :-(

      En oo värjännyt helmikuun jälkeen, mulla on aivan jäätävä juurikasvu :-D Tuo musta paita varmaan vaan hämää :-)

      Poista
  2. Toivottavasti kaikki järjestyy! Kerrot jos sä sitten joskus haluutkin :-)

    Ihana blogi sulla ja oottelen aina ihan innolla sun postauksia! Oot kyllä yks ainoista bloggaajista, jonka pidemmätkin tekstit jaksan lukea alusta loppuun, kun sun kirjotustyylis on niin mahtava<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivon samaa ja niinhän asioilla on tapana aina lopulta järjestyä :-) Joskus se vaan vie aikaa.

      Kiitos todella paljon ihanasta kommentista ♥

      Poista
  3. itelle kans isketää inttilesken leima ottaa heinäkuussa ja oma koti- suunnitelmat siirtyy ainaki puolella vuodella,että tosi kiva :D jotenki musta tuntuu ku oon muita blogeja seuraillu et ihanku kenenkää poikaystävä ei mee/ oo menny inttii. myöskää mun kenenkää kaverin poikaystävä ei mee inttii tai hakee siirtoo sille ( en ymmärrä) tai sit on jo käyny. oon ihan yksin tän asiankaa :D mut tsemppii sulle työnhakuu/ tulevaa koulupaikkaa/ ja tietty inttileskeytee! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama homma täällä, tarkotus oli muuttaa jo tänä keväänä mutta kun kumpikaan meistä ei saanut töitä kevään aikana niin ei sitä asuntookaan huhtikuun alkuun mennessä ottanut löytyäkseen :-D Tammikuuta, tai pahimmillaan kesää 2014 odotellessa.

      Kai niiden muiden bloggaajien poikaystävissä on niin paljon aseista kieltäytyjiä tai muita. Tosin on Jamikin siirtänyt inttiä pitkittyneen koulun takia jo useemman vuoden, nyt sen on pakko jättää koulu kesken kun se haluaa ton ensin pois alta :-D

      Ja kiitos samoin, kerran se inttileskeys vaan kirpasee eikä herrat jokasta vuoden päivää onneks oo siellä kiinni :-) ♥

      Poista
    2. koulu on sentään kunnon syy siirtää. sillä tyypillä syynä on enemmänki laiskuus, lopetti koulunki kesken.. mistä näitä tulee? ite oon kuitenki ylpee,että poikaystävä suorittaa sen nyt heti alta pois, vaikka riihimäelle pääsy nyt heti heinäkuussa oliki epävarmaa.
      :D

      Poista
    3. Mullakin on kovat toiveet ton Jamin intin suhteen :-D Tänne Lahteenhan se sitä jää suorittamaan, mutta jos se armeija tekis ihmeitä vaikka sen vuorokausirytmille!

      Kyllä tuommosesta suorituksesta sietääki olla ylpee, harvemmin se joidenkin tyyppien intin pakoilu ilman syytä on vähän höhlää ja naurettavan kuulosta :-D

      Poista
    4. eiköhän vuorokausirytmi mee täysin uusiks ainaki jossain vaiheessa ku ne aamuherätykset alkaa painaa :D

      onneks sulla on kuitenki plussaa se, että Jami on samoilla suunnilla ku perhe!

      oon täysin samaa mieltä tosta, onneks on kuitenki niitä, jotka suoritttaa velvollisuutensa ;)

      Poista
    5. Sanoppa muuta :-D

      ps huomasin melkosen aivopierun edellisessä kommentissa, oon ruvennu kirjottaa jotain aivan muuta kuin miten lause tossa loppuu tuosta intin pakoilusta :-D Noooo, väsymyksen piikkiin! Vois kai itsekin lähteä sinne inttiin, tää "loma" kun on yhtä pelleilyä ilman mitään rutiinia :-D

      Poista
    6. ai vitsi oisin ite mielummin kotona lukemassa vaikka pääsykokeisii, koska teen tällä hetkel sellasta paskaduunia, että tekis miel pakoilla sitä XD eiköhän jostain joku paikka tärppää! oon iteki yrittän ettii uusii töitä, mut tääl kouvolan suunnilla ei oikee meijän ikäsille oo mitää :(

      Poista
    7. Kunpa mullakin ois pääsykoekirjat joita lukea, yhteenkään pääsykokeeseen niitä kun ei tarvita :-D Tietojenkäsittelyyn on jotain materiaalia mutta se julkastaan vasta 15.4. ja sen voi lukee vaan netistä :-o

      Ei sitä työtä tunnu nuorille olevan oikein missään :-(

      Poista
    8. no viikko täytyy viel odotella :D pystytkö tulostamaan sen materiaalin?

      Poista
    9. Mä en tiedä yhtään, tai siellä sivulla ei sanota :-D Eiköhän se onnistu, ainakin copy-pastettamalla kaiken wordiin jos se ei oo pdf-tiedostona valmiiks!

      Poista
    10. niimpä, kyllä sitä aina keinot keksii ;)

      Poista
  4. Epätoivoista työnhakua myös tämän ruudun takana, tuntuu etten kelpaa minnekään koska kesän reilaussuunnitelmien ja syksyn (mahdollisen) muuton takia mahdollinen kesätyöaika rajautuu about kuukauteen... Mistähän ihmeestä sitä sais kohtuu hyvin palkatun duunin jostain lähistöltä just tietylle kesäkuukaudelle niin, että se työ ei just olis jotain puhelinmyyntiä. Kun aikaisempi työkokemus kattaa lähinnä mansikka-, peruna- ja hautausmaata, ei niistä hirveesti tipu pojoja, kun mieli tekis vaihtaa työmaisema siistiin sisätyöhön... Erityisen vaikeeksi koko homman tekee koko työhakuun liian hidas herääminen. Ah, niin täydellinen combo.

    Olis niin kiva, jos edes jotain pääomaa saisi kasaan. Etenkin jos saisinkin sen yhden ainoan tavoittelemani opiskelupaikan, jonka vuoksi pitäisi muuttaa yksinään melkeen 200km päähän kotoa... Että itsenäistyminen koittanee täälläkin ja poikakaverin kanssa yhteenmuutto jää myöhemmäksi, kun tuo jää tänne kotipaikkakunnalle opiskelemaan ja läksii ensivuoden puolella inttiinkin. Koskaan kovin kauaa oltu erossa toisistamme kun asutaankin niin lähekkäin, ja nyt sitten pitäis mika kerta rysäyksellä sopeutua johonkin kaukosuhteeseen, ei kerpele sentään kun en tykkää. Ja sit on pakko vaan yrittää asennoitua tulevaisuuteen tarmokkaan positiivisesti, vaikka välistä aina tekis mieli heittää hanskat kehään pääsykokeisiin lukemisten ja kaiken suhteen, piiloutua peiton alle ja ilmottaa, että en varmana oo lähössä yhtään minnekään. :D Kai nää on vaan näitä aikuistumisen paineita tai jotain...

    Sinänsä harmi, ettet kirjoita tänne samalla tavalla henkilökohtaisista asioista kuin vanhaan blogiin, koska itseäni ainakin kiinnostaisi kuulla ja tukea ja sellaista.. Mutta ymmärrän kyllä, ettei näillä sun lukijamäärillä tee mieli kertoa itselle herkemmistä asioista, kun lukijajoukkoonkin mahtuu vaikka minkämoisia umppalumppia. :) Voimia sulle että sotkut sun muut selviää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ei :-/ Fiilikset on kyllä vähän samat, mielelläni piileskelisin omassa sängyssä peiton alla kesäkuun ensimmäiseen asti! Mä kyllä lähetin ekat kesätyöhakemukset jo tammi-helmikuussa, mutta maailman parhaimpana lannistujana ne ensimmäisten työpaikkojen kieltävät vastaukset sai mut viittaamaan kintaalla. Nyt ei auta muuta kun kääntyä työvoimatoimiston puoleen, opo sitä suositteli kun on se nuorisotakuu ja mitä muuta.

      Ainahan sitä sanotaan, että ilman työkokemusta voi myydä itteään muilla tavoin mutta mulla jotenkin ei riitä usko siihen, että mun isos- ja tukioppilaspestit, mummolassa siivoaminen tai etenkään tää blogin kirjotus olisi mitenkään kultaa rekrytoijien silmien alla :-D

      Toivottavasti selviätte tuosta 200km välimatkasta, taitaa sitä mulle ja Jamillekin kertyä aikamoinen määrä jos se jää tänne Lahteen ja mä satun pääsemään JAMKiin.

      Kaikkea hyvää sulle ja kiitos paljon :-) Enköhän mä jotain jännää tänne elämästäni kuitenkin vielä kerro, ei mulla ole varaa pitää pystyssä pelkkää materiablogia :-D

      Poista
  5. En usko bloggaamisen vaikuttavan kesätyönhakuun, varsinkaan kun sun blogista saa asiallisen ja kypsän kuvan. Olis tosi outoo jos joku kesäpertti siellä googlaa jokasen kandidaatin nimen ja on sillee "aha, tolla on blogi, eipäs otetakaan". Ja sä sentään saat hylkäyskirjeet, mulle ei koskaan ilmoteta mitään ja epäilen jo järkeäni että laitoinko tosiaan ne 120389 kesätyöhakemusta vai kuvittelenko vaan :--D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kato tää mun vainoharhasuus mikä ton aiheuttaa :-D Tosi monen työnantajan kun oon kuitenkin kuullut stalkkaavan työntekijöitä ja -hakijoita netin kautta, etenkin pienemmissä firmoissa o_O

      Haha no juu, puoli tuokin :-D Eiköhän ne hakemukset oo menneet perille, yleensä hyväksyttyjen kirjeet lähetetään myöhemmin kun poropeukalot sun muut epäsopivat karsitaan pois heti kättelyssä ;-)

      Poista
  6. työnhaku on kyllä ehkä kamalinta ikinä. mä olin viime keväänä samassa tilanteessa! töitä ei vaan millään löytänyt, vaikka omasta mielestäni mun cv oli ihan hyvällä mallilla niinkin nuoreen ikään suhteutettuna... loppujen lopuks löysin paikkani kuitenkin ärrältä ja siellä oon saanu jatkettua töitä myös välillä koulun ohessa :) mutta vinkkinä, että älä luovu toivosta, tsiigaa mol joka päivä ja lähetä niitä hakemuksia paljon ja joka paikkaan! mutta esim ruokapaikoissa arvostetaan sitä, että käy viemässä paperit suoraa kauppaa :) ja oon kuullu huhua, että hollola kk saleen tarvitaan työntekijöitä! ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oo, kiitos vinkistä ;-D Pitääkin kirkolla käydä mahdollisimman pian!

      Pitää yrittää olla lannistumatta, tässä vaiheessa määräaikanenkin duuni tekis paljon. Se ois avuks jo pelkästään tulevien työpaikkojen haussa :-) Kiitos kommentista, mol onkin mun selaimen kirjanmerkeissä ollut jo jonkun aikaa!

      Poista
  7. Ite kanssa laitoin ehkä miljoona hakemusta kunnes alennuin taas palaamaan mun entiseen duuniin..hitto ku pääsis vaan nopeesti pois sieltä...
    Mut joo, parempaa onnea sulle vielä siihen hakuun :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kun mulla ois ees tuo vanha työpaikka mihin palata :-D Noo ei auta, eteenpäin sano mummo lumessa!

      Kiitos samoin, toivottavasti säkin löydät jonkun mieluisamman paikan :-)

      Poista
  8. Tsemppiä työhakujen ja opiskelupaikan kanssa! Tervetuloa vaan tänne meiän "naapurikaupunginosaan", Leppävaaraan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia :-) Haha, katsotaan jos onni suo ja sinne vaikka pääsisin!

      Poista
  9. En usko et tuo blogi on vaikuttanut negatiivisesti työnhakuun, ehkei sulla ole vain sitä tarvittavaa kokemusta :) Mikä on kyllä mun mielestä typerää, koska kokemuksia ei tule koskaan saamaan jos ei saa mistään työpaikasta mahdollisuutta...

    Ootkos miettinyt siltä kannalta jos mainitsisit ansioluettelossa pitäväsi blogia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mulla olekaan, se on myös yksi ongelma :-D Ja tuo juurikin, on se meme olemassa missä on Frodo joka katsoo todella vittuuntuneen näkösenä jotakuta ja siinä ympärillä teksti "So you're telling me I have to get experience before I get experience?" :-D

      Oon blogin maininnut parissa työhakemuksessa, jossa ajattelin sen olevan jollain tapaa merkittävä meriitti mutta ei se ilmeisesti oo vaikuttanut kovinkaan positiivisesti :-D

      Poista
  10. ihana pipo! mistä ton oot ostanu ja onkoha enää mahdollisesti missää myynnissä? :-)
    ja tsemppiä! toivottavasti jostaki napsahtaa töitä :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kärkkäiseltä ostettu pari kuukautta takaperin, voihan niitä siellä ollakin mutta itse Kärkkäistä ei vaan ihan joka paikasta löydy :-(

      Kiitos paljon :-)

      Poista
  11. jos blogissas ei olis lukenu että oot 18 nii olisin aatellu et oot jotain 14-15 vuotias :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no mitäs vittua:-D ei Jenna kyllä todellakaan miltään 14-15 vuotiaaltan näytä

      Poista
  12. Samoilla linjoilla ollaan töiden suhteen vaikka työkokemusta löytyy sieltä ja täältä tuntuu kuin tänä kesänä olisin jossain umpikujassa, pari viikkoo töitä jo lohjennut, mutta ei se mulle riitä vuokrien maksuun kun ei tukiakaan tipu kesällä... ketuttaa siis myös!
    Mutta toivotan onnea, toivottavasti löytyy jotain vielä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin oon löytänyt vaan tuommosia keikkaluontosia hommia ja pätkätöitä, ei se kahden viikon työ tosiaan kamalasti elättäisi pidemmällä tähtäimellä :/

      Kiitos ja onnea työnhakuun :-)

      Poista
  13. Tervetuloa Porvooseen, jos tänne pääset opiskelemaan! :) Toivottavasti pääset, ois aika hassua jos asuisit Porvoossa, vaikka tää on ihan tuppukylä ja ite vaan odotan et pääsen täält pois :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se nähdään heinäkuussa, jos nyt pääsykokeisiin ensin pääsisi :-D Oishan se jännää, en osaa itsekään kuvitella itseäni Lahden seudun ulkopuolelle asumaan!

      Poista
  14. voih en haluu pilata sun iloo mutta toi pinkki kuori kuluu aika nopeesti mustanharmaaruskeeks varsinkin jos käyttää tummia housuja paljon ja hinkkaa sitä taskusta ja takas :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En pidä puhelinta housujen taskussa :-)

      Poista
  15. Oikein keväistä! Niinhän ne taitaa olla neonvärit tulevan kauden juttu. :) Mites sen kävi kun muistelin että sun piti jossain vaiheessa hakee lahden amkkiin opiskelemaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Neonvärit tulee aina kevään ja kesän tullen joka paikassa vastaan :-)

      Joo, suunnittelin hakevani Muotoiluinstituuttiin, mutta kun kävin vierailulla siellä tossa syksyn aikana, ei siellä oikein tuntunut semmoselta et oisin sinne halunnut opiskelemaan. Uudet tuulet houkutti enemmän :-D

      Poista
  16. Näistä kuvista tuli mieleen MPDL blogi. :) Ja luulin aluksi että tarkotit pinkillä sitä laulajaa :D

    VastaaPoista
  17. Kai kaikki tulevat inttilesket, jotka itkee sitä, että yhteenmuutto-suunnitelmat kusee intin takia, tietää, että pariskunta VOI muuttaa yhteen myös armeijan aikana? 3kk sääntö koskee vain, jos armeijassaoleva muuttaa yksin.

    En tiedä tiesitkö Jenna tätä, mut aattelin muillekin kertoa kun aika monet näkyy valittavan siitä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oonhan minä tuosta Kelan sivuilta lukenut, saa esimerkiksi vaihtaa asuntoa perustellusti :-) Me vaan koettiin henkilökohtasesti fiksummaksi odottaa Jamin intin yli, että hoidetaan se nyt ensin alta.

      Hienoa kuitenkin että muistutit tästä, jos muut eivät asiasta vielä tienneet ja tuosta hyötyisivät :-) Jos itse pääsen opiskelemaan, tai nyt vaikka saisinkin töitä, niin pärjään kyllä yksikseni sen vuoden (tai puolikkaan, mistä sitä tietää)!

      Poista
    2. Joo mut siis voi vaikka suoraan äidin helmoista muuttaa yhteen kesken intin (ja intti maksaa puolet vuokrasta) koska se on niiden silmissä "perheen perustamista" :D Mut hyvä jos tiesit asiasta! Mun mielestä onkin ihan hyvä asua hetki yksinkin, siinä oppii itsenäistymään ihan eri tavalla :)

      Poista
  18. Mikä fontti tossa sun bannerissa on ? :)

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne