HASHTAG UNHEALTHY

17. huhtikuuta 2013

IMG_7635IMG_7617Blogia facebookissa seuraavat tietävätkin jo vähän mun tuntemuksista tätä tämän hetkistä terveyshömpötystä kohtaan, kyse ei tosiaan ole mistään lämpimästä fiiliksestä. Musta on kyllä hienoa, että omaan terveyteen halutaan panostaa entistä paremmin ja syödään asianmukaisesti, mutta onko jokaikisen nykyään pakko tehdä postaus blogiinsa niistä iänikusista protskubanaanipannareista? Bloglovinista kun ei viime päivinä oo tahtonut oikein muuta löytää kuin niitä iänikuisia banaani+kananmunasörsseleitä.
Niinpä mä päätin vähän omaan tapaani haroa valtavirtaa vastaan ja heittää tähän väliin jotain ällöä, rasvaista, makeaa ja suklaista. Nimittäin amerikkalaisia suklaamuffinseja! Eipä mennyt tämä leivontahetki ihan niinkuin Strömsössä, lopputuloskin on aika kaukana alkuperäsen reseptin osottamasta kuvasta ja suklaata taitaa olla enemmän mun housuilla kuin tuolla muffinsien sisässä. Hyviä näistä tuli silti, paljon parempia kuin mitä ulkonäkö antaa olettaa!

100 g voita tai margariinia
2,5 dl sokeria

2 munaa

1 dl maitoa

4 dl vehnäjauhoja

1 dl kaakaojauhetta

2 tl vaniliinisokeria

2 tl leivinjauhetta

0,5 tl suolaa
100g tummaa suklaata
 

Sekoita pehmeä rasva, sokeri, munat ja maito.
Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää vähitellen rasvaseokseen.
Rouhi suklaa ja lisää taikinan joukkoon.
Jaa taikina muffinssivuokiin ja paista uunissa
200 asteessa noin 20-25 minuuttia.
Anna jäähtyä ja koristele mielesi mukaan.


Nää omat muhvinssini tein mulle tyypillisellä "leivon-jotain-hyvää-niistä-aineksista-mitä-kaapista-löytyy" -metodilla ja korvailin ainesosia toisilla, joten jos nyt näitä kokeilette tällä varsinaisella ohjeella, on tulos varmasti hieman kauniimpi kuin nuo mun aikaansaamani pannukakut!

12 kommenttia

  1. komppaan ihan täysin tuota mitä kirjoitit terveysruokajutuista! muutenkin mun mielestä ne taulukot missä lukee viikon syömiset ja salilla käynnit on yksinkertaisesti tylsää luettavaa. Tuosta linkistä löytyy mun turinointia aiheesta, jos kiinnostaa! :) http://sallasfireflies.blogspot.fi/2013/04/the-things-i-hate-about-blogs.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta! Eihän siinä mitään, jos on erikseen fitness-blogi tai mikä tahansa, mutta kun nää mun (nykyään jo ex) lemppariblogit, jotka on edustanu muotia tai jotain muuta hömpänpömppää, on lähteny kanssa tolle linjalle :-(

      Mäpäs käyn vilkasee, kiinnostuin :-)

      Poista
  2. Meinasin just tehä Amerikkalaisia keksejä, mutta päädyin mokkapaloihin. Oli kyllä todella hyvää!:)

    VastaaPoista
  3. Tossa reseptissä ei lue suklaata, mutta ohjeessa käsketään kuitenkin rouhia se...? :---D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä näkyy :o se on varmaan pyyhkiytynyt tuolta pois kun sain tapella ton tekstin keskittämisen ja rivivälien kanssa jonkun hetken!

      Poista
  4. Hei oon aina ihan intona lukemassa sun tekstejä, koska otat kantaa rohkeesti toisin kuin muut. Itse vihaan sikana massaa vaikka välillä olenkin osana sitä, mutta kaikki trendi-ilmiöt ärsyttää. Urheilijana mun mielestä on hyvä tää et ihmiset on ruvennu liikkumaa yms, joten joskus tekis mieli lyödä päätä seinään ku kirjotat negatiivisesti siitä. Oon kuitenki sunkaa samaa mieltä tästä blogihössöttämisestä ja erilaisista protskudieteistä - ruoka on hyvää ja syöminen kivaa. Tietty tääki on mielipide asia, mutta rasittaa myös kaikki insta kuvat "after gym" ja sit semmonen naama nättinä. Mä ainaki näytän ihan hirveeltä salin jälkeen niinku pitäiski. Eikä siitä liikkumisesta ja terveellisestä ruokavaliosta tarvii hehkuttaa. Antaa mieluummin näkyä sen sitte ulkonäössä. Tuleeko sulle kauheesti äkäsiä anoja kommentoimaan näihin sun postauksiin ku kirjoitat niin kantaa ottavasti kaikkeen? Itellänihän niitä kaikkia tulee kertomaan kuinka huono tyttöystävä, kaveri ja ihminen oon. Sitten vielä sanotaan etten osaa ottaa kritiikkiä vastaan. Kiitos asiallisesta krittisestä kommentista "ei vittu eihän sulla oo kavereita ku oot niin usein poikaystäväsi kaa". Onks tämmönen normaalia, koska en halua pitää blogia, missä esittelen vaa mun uusimmat vaatteet. Haluun kirjottaaki jostain.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se mustakin hienoa että liikutaan ja pidetään huolta itsestän, liikunhan mä itsekin. Mä vaan en sitten niin jaksa välittää siitä mitä suuhuni pistän, niin ihailen sitten niiden toimintaa jotka sitä raaskii tehdä! Ainoa ärsytyksen kohde on vaan mullakin tää hössötys ja hehkutus, tulee semmonen fiilis että joidenkin mielestä sinne instagramiin on pakko lisätä se kuva hyppynarusta, salin pukukopin peilistä tai proteiinishakesta koska muutenhan kaikki luulee henkilön olevan laiska sohvaperuna :-D

      Ja no, enhän mä nykyään enää niin kamalasti kirjottele mistään erikoisesta. Vanhan blogin puolella sai sietää sitä shaibaa ihan riittämiin ja sen takia oon koittanut pitää tän uuden blogin vähän tämmösenä pinnallisempana!
      Pitää vaan uskaltaa kirjottaa ja ottaa ne haukut vastaan. Se on niiden haukkujien oma häpee, jos eivät osaa käyttäytyä :-)

      Poista
  5. oot paras! XDD
    sama mulla, suorastaan vituttaa kun jokaisessa mattimeikäläisen blogissa puskee vastaan kuvia after gym, before gym, rahkaa, proteiinipannaria... ja parhaat tosiaan kuvat semmoisista kropista, jonka eteen ei ole tehty muuta kuin korkeintaan pidetty itseään nälässä. että joo todellista lihasta.

    tultais varmaan hyvin toimeen jos tavattais, muistutat mua tosi paljon :-Dd
    tärkee kommentti ja hauskaa päivänjatkoa:)

    -k

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämäpä juuri! Ja sit kun meet kysymään että minkäs takia neiti mahtaa tätä "fitnessiä" harjoittaa, on vastaus "NOKU SIIS HALUUN VOIDA HYVIN" vaikka oikea vastaus on varmaan lähempänä jotain sellaista kun "noku muutki.." :-D

      Ja mistäs sitä tietää, voi olla että tultaiskin :-D Kiitos samoin :-)

      Poista
  6. mäki oon ehkä vähän samaa mieltä sellasesta wnb fitness -paskasta, mitä kaikki jauhaa :D mut mä aion kyl jatkossaki laittaa mun blogiin jumppavaatekuvii ja muuta, koska ne on osa mun elämää siinä missä muuki! tarkotanki lähinnä sellasta, et kaikki vetää nykyään jotain protskuu ja vihree tee -kapseleita mitkä kiihdyttää aineenvaihduntaa, vaik käy kerran viikos salil ja seki mua naurattaa ku jengi kuvittelee syövänsä jotain laihdutusruokaa vaik mun mielestä sitä kutsuttais vaan terveelliseks ruoaks :D mä tykkään kans syödä herkkui, koska ei ne kohtuudel syötynä ketään lihota ja voin silti treenaa ilman et kuvittelen olevani joku fitnessguru niin ku ilmeisesti joka toinen nykyään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sarjassamme instagram-kuva porkkanasta ja tageissa #healthyfood #gettingfit #justdoit ... :-D No joo, itehän oon syönyt niitä porkannoita ihan naperosta asti. Harmi vain ettei sillon jo ollut instagramia tmv.

      On just jees pitää kunto hyvänä noin niinkun vaikka oman eliniänkin kannalta, mutta mitä sitä suotta itseltä kaikkia elämän pieniä nautintoja (suklaapatukka pitkän koulupäivän jälkeen tai ilta baarissa kirjotusten oltua ohi) eväämään kun ne eivät satunnaisina ketään tapa :-) Mä itte läskeilen aika paljon ja muuta, mutta nyt kun on pitäny tota yhtä juoksuohjelmaa yllä niin on huomannu että fiilis on parantunut huomattavasti vaikka mä itelleni suon edelleen sen suklaalevyn muutaman kerran viikossa!

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne