ANSWERS III

7. huhtikuuta 2013

ask5 Mihi haet lukio jälkee? :)
Aaa, the question of the year. Pistin haun menemään matkailun (Haaga-Helia Porvoo ja JAMK), journalismin (Turun AMK) sekä tietojenkäsittelyn (Laurea, Leppävaara) koulutusohjelmiin. Oon hakenut myös liikenteenohjaajaksi VR:lle ja sinne tahtoisin kaikista eniten!

Aiotko mennä kesätöihin ?
Jos sellainen mulle suodaan, oon myös harkinnut välivuotta ja vakituisen työn hankkimista.

Ootko aatellu omaan kotiin muuttamista ?
Tääkin on tän hetken kuuma peruna! Voi olla että muutan kesällä opiskelujen perässä, voi olla että kituutan ensi vuoteen asti odottaen Jamin intistä pois pääsyä.

Haluaisitko muuttaa joskus ulkomaille? Mihin maahan?
Se vois olla mielenkiintosta, mutta väliaikasena ratkasuna vain! Australiassa, jossain päin Skandinaviaa tai Saksassa vois olla mielenkiintosta asustella :-)

Minne haluaisit muuttaa isona? (mihin maahan)
Ihan Suomessa ja mieluiten täällä Lahdessa haluan tulevaisuudessa asua sillee pysyvänä ratkasuna, että se oikea koti ja perhe on täällä. Kakkoskoti tai hetkittäinen töiden takia ulkomailla asuminen ois tietty ihan kiva :-D

Tunnetko et olisit lukion aikana muuttunu ihmisenä jotenkin erilaiseks, tai tunnetko kasvaneeks aikuisemmaks lukiovuosien aikana?
No kyllä mä nyt ehkä pikkusen aikusempi oon nyt 18-vuotiaana kuin mitä olin 15-vuotiaana ihan syystäkin, niinku varmaan aika monet muutkin :-D  Vakava seurustelusuhdekin saanut ihmeitä aikaan, mutta musta tuntuu että mitä opiskeluun tulee, oon varmaan vaan nuortunut :-D Tai sitten oon ollut liikaa poikien seurassa.

Mikä on unelma asuinpaikkasi/maasi ?
Australia on ollut unelmana jo pikkutytöstä saakka ja siellä mä vielä jokupäivä menen käymään!

Miten oot pärjänny lukiossa?
Keskitasoa, eipä siellä onneksi enää tarvitse pärjätä kun se on jo ohi.

Ootko tyytyväinen siihen et menit lukioon?
Oon ja en. Mun lukioon menonhan päätti vanhemmat ja muutenkin koko suku, koska jo ala-asteen ensimmäisellä luokalla kävi ilmi, että mussa on vähän hikarin vikaa.
Kun 2010 yhteishaku koitti, ei amis mun sen hetkisellä keskiarvolla ois tullut kuulonkaan vaan kaikki 5 hakutoivetta suuntautu kaupungin eri lukioihin. Oon ihan tyytyväinen et oon nyt "sivistynyt" ihminen, mutta itse lukion oisin voinut valita toisin kun mulla mahdollisuudet olis ollut vaikka minne. Ajattelen myös usein että ois pitänyt pistää vastaan ja mennä amikseen, mä en nimittäin edelleenkään tiedä mikä musta tulee isona.

Onko/oliko lukiossa yhtä vaikeaa mitä kuvittelit? vai piditkö sitä aina ihan helppona?
No mähän valmistun nyt kaupungin surkeimmasta lukiosta, et ei se ollu loppupeleissä läheskään niin kamalaa mitä kaikki aina puhu. Mun peruskoulun päättökeskiarvolla oisin päässy kaupungin parhaaseen lukioon, mut sen tasosta peloteltiin vielä enemmän. Lukio oli helppoo aikaa, kyllähä siinä oli kaikki deadlinet ja arvostelut tiukemmalla ku peruskoulussa missä mä en oo koskaa ollu niin hyvä, mut toivottavasti mä nyt selviydyn tästä kunnialla.
Lukio on sen tasonen, millasen siitä itellee tekee. Jos oisin käyny lukion neljää vuotee, ois meininki ollu varmaa paljon letkeempää!

Meneekö se susta niin, että hyvät menee lukioon ja huonot amikseen?

Ei, aina. Lukijatyypit ja semmoset teoreettisemmat heput, tai sit ne ketkä ei tiedä mitä haluu tehä, menee lukioon. Käytännönläheiset ja ehkä aavistuksen verran laiskemmat menee amikseen. Ne oikeasti "huonot" ei pääse kumpaankaan. Mulla on monta kaveria, joilla oli peruskoulusta päästessä sama keskiarvo ku mulla, mut ne meni silti amikseen koska sieltä löyty niille unelma-ala. Itehän kuulun tähän "en tiedä mikä musta tulee isona" -lohkoon. Enkä muuten tiedä vieläkään.

Mitä neuvoja antaisit syksyllä lukion aloittavalle?
Aseta itelles selkeät tavotteet ja pidä niistä kiinni, äläkä ota sitä "kunhan läpi pääsee" -asennetta! Niin ja ehdottomasti kysy apua jos tulee jotain epäselvää, mä sain vähän turhan useesti ihmetellä asioita sormi suussa kun en uskaltanut kysyä asioista.

Kerro vähän mitä kirjoitit ja mitä oot saanu tuloksiks niistä:)
Kirjotin äidinkielen, englannin, ruotsin, historian ja maantiedon. Tuloksista ei vielä tietoa, kun en alustavia halua hakea!

Keskiarvo peruskoulun jälkeen?

8,9 ja jotain

Haluatko lapsia, kuinka monta, kenties Jamin kanssa?
Näillä näkymin ehdottomasti Jamin kanssa, kaksi olisi itselle sopiva määrä mutta en pane pahakseni jos kolmaskin siunaantuisi!

Tykkäsiks käydä lukioo tai jaksoiks niinko opiskella? c:
Lukiossa oli omat puolensa, niin huonot ku hyvätkin! Ei mulla koskaan tullut semmosta totaali burnouttia, tän vuoden 2. jaksonkin jaksoin ihmeen hyvin vaikka mulla oli lukkarissa täydet 8 kurssia!

Onko Kannas hyvä lukio?
Ei :-D

ask6 Käytätkö kauan aikaa vaatteiden valitsemiseen? (tai siis kun sulla on aina niiiin ihanat asut, ja mä en osaa yhdistellä koruja sunmuita vaatteiden kanssa mitenkään, niin ootko joku luonnonlahjakkuus siinä vai kulutatko siihen oikeesti kauan aikaa? :D
En oikeestaan käytä aikaa juuri ollenkaan, arkiaamusin oon valmis puolessa tunnissa (suihku+hiukset+meikki+vaatteet). Mä juoksen, etenkin kiireisinä aamuina, taloa ympäri pää kolmantena jalkana ja metsästän vaatteita sieltä täältä, kun en edellisenä iltana oo jaksanut vaivautua niitä valmiiks etsimään. Mulla vaan on vaatekaapissa ne tietyt lempparit ja kulmakivet, joista on helppo yhdistää näppäriä ja nättejä kokonaisuuksia, harvemmin mun päällä mitään kovin erikoista näkyykään :-D Tosi paljon eri vaatekappaleita jää helposti jonnekin laatikon perälle, koska ajattelen ettei se sovi enää mun tyyliin mut sit en kuitenkaan raaski luopua mun vaatteista.
Noista asusteista sen verran, että huomaan sen ite peiliin katsosessa, jos asusta puuttuu jotain ja yleensä se on se jokin koru tai huivi. Niitä mietin pitkän aikaa aamusin, mutta sillonkin, kulmakivilinjalla mennään. Erikoistilaisuuksia varten (erilaiset juhlat ja muut menot) mietin sit enempi, niin käytönnöllisyyden ku ulkonäönki kannalta, mitä päälleni pistän!

Onko sulla usein vaatekriisejä aamuisin?
On jonkun verran, kun mulla on noi luottovaatteet arkea varten niin ne on usein peussa ja sit ollaanki hukassa, jos suurin osa niistä on vielä narulla kuivumassa tai likasina pyykkikorissa. Huomattava vaatekriisi on havaittavissa sillon, kun haluun pistää jotain erikoisempaa päälle.

Mieluisin kynsilakan väri?
Kirkkaat punasen/korallin/pinkin sävyt sekä nudelakat! Tosi tummat lakat on myös kivoja, mutta ne ei sovi mulle.

Miten pidät huolta sun hiuksista?

En mä oikeesti pidä :-D En nyt tän "loman" aikana pese niitä ku sillon ku oon menossa jonnekki = pari kertaa viikossa, markettikama ajaa asiansa ihan mainiosti! Föönatessa/suoristettaessa/kihartaessa käytän lämpösuojaa.

Mikä on lempivärisi vaatteissa ?
Valkonen, laivastonsininen, nude/beige ja punainen. Kesällä tykkään käyttää vähän värikkäämpiä kuteita!

Oletko koskaan käynyt solariumissa ? / jos niin kuinka usein käyt ?
Kerran kävin joskus 15-vuotiaana ..siihen se sitten jäi, mä vaan poltin itteni siinä vartissa mitä siellä arkussa makasin :-D

Jos ottaisit nyt tatuoinnin ni minkä? tai et minkä tyyppisistä ite tykkäät (teksti, mustavalko ym)
Mulla on suunnitelmani tulevalle tatuoinnilleni jo, mutta aihe on arka ja henkilökohtainen, jota en blogissa todennäköisesti tule kertomaan. Kyseessä on tekstitatuointi!
Jos olis kanttia ja tyyliä, niin semmonen suuri ja värikäs koko käsivarren peittävä kuvarypäs olisi mahtava. Tai kyljessä joku samanmoinen.

Kuinka pitkä oot?
172cm

Shoppailetko paljon?

En juuri nimeksikään, jos vertaa johonkin muuhun perusbloggaajaan :-D Heräteostoksia tulee sillon tällön tehtyä kun on ylimäärästä rahaa, mutta kunnolla shoppailemassa käyn vain muutaman kerran vuodessa.

Kuinka monta eriväriä sulla on ollut hiuksissa?

Jaa a, oon oikealta hiusväriltäni blondi ja sen jälkeen on mun päässä voinut nähdä jos jonkinäköstä värikarttaa. Ruskeaa, punasta, mustaa ja kaikkea niiden väliltä oikeastaan.

Paras kauneudenhoitotuote?
Vannon Nivean Soft-kosteusvoiteen nimeen, se on ihan jumalainen tuote enkä selviäis ilman sitä!

Pesetkö hampaat aamusin ja iltaisin?

Pyrin pesemään, aina aamun pikkutunneilla baarista kotiin kompuroidessa ei kuitenkaan ensimmäisenä tuu mieleen se hammasharja :-D Aamulla herätessä hampaat pesen kuitenkin aina enkä vois kuvitellakaan poistuvani kotoa likasin hampain.

ask7 Mikä on sun lempiherkkus?
Tällä hetkellä pakko sanoa, Milkan suklaiden lisäksi, että ruisleipä jossa on päällä sulatejuustoa ja paprikaa. Mmh, bellissimo!

Mikä on lempi vaatekauppasi? Entä kenkäkauppasi?
Ostan tosi paljon mun vaatteita ihan vaa Halvasta&Mauttomasta, koska opiskelijabudjetilla mennään! Jos ihan kunnon farkkuja tai hupparia lähden ostamaan, suuntaan ensimmäisenä Lahden Aleksanterinkadulla sijaitsevaan St. Louis Storeen. Urheilukuteet ja -kamppeet tulee ostettua yleensä Kärkkäiseltä tai Intersportista. Zarassa on mun mielestä aivan tajuttoman ihania vaatteita, harmi vaan että sinne ei ihan milloin vaan täältä Lahdesta reissata.
Kenkäkaupasta en osaa sanoa, ostan mun kengät mistä sattuu :-D Dinskossa on aina kauheesti kaikkee kivaa mutta mulla harvoin on sen normihintasiin popoihin varaa.

Lempikengät?
Ei mulla oo mitään varsinaisia ylilemppareita, mutta näin kevään koputellessa ovelle, valkoset varrettomat Converset sopii kaiken kanssa niin rennompaa ku vähän siistimpäänkin lookiin :-) Kesäks ajattelin ostaa jotku näpsäkät loaferit!

Tietokone vai televisio?
Tietokone varmaankin.

Hame vai housut?
Musta on ihana käyttää hameita sekä mekkoja aina välillä ja etenkin kesäisin, mutta oon silti vannoutunut housuihminen

Reppureissu vai luksusloma?
Kumpaakaan vaihtoehtoa en sulkisi pois!

Kirjat vai leffat?
Luen mieluummin kirjoja

Paras lukemasi kirja?
Poika raidallisessa pyjamassa tulee ensimmäisenä mieleen, myös Jacqueline Wilsonin Tatuoitu äiti ja muukin tuotanto kuuluvat mun lemppareihin.

Alku- vai loppukesä?
Ei mitään väliä, kunhan on kesä :-D

Lempijälkiruoka?
Browniet ja vadelmapannacotta!

Ruotsi vai englanti?
Englanti ehdottomasti.

Lempiruoka?
Kermabroileri, kanasalaatti ja mummon tekemät lihapullat muusin kanssa!

Mäkkäri vai hese?
Hesburger, mulla on varmaan ikuinen kammo mäkkäriä kohtaan.

Lempilaulaja/bändi?

Ei mulla oo tämmösiä, kuuntelen vähän kaikkea laidasta laitaan fiiliksen mukaan!

Lempibiisi?
Ei mulla oo lempibiisiäkään :-D Oonpas tylsä!

Mitä mieltä oot One Directionista? Tykkäätkö?
En oo fani enkä tunnista biisejä jos soi radiosta, en osaa sanoa :-D

Mitä mieltä oot Isac Elliotista?
Kenestä?

Lempi kouluaine? Inhokki kouluaine?
Tällä hetkellä en jaksa ajatella näitä yhtään, kaikki aineet ja opiskelu ylipäätään tuntuu mun mielestä ihan typerältä :-D

Lempi TV ohjelma?
Simpsonit on ihan ykkönen! Meil on Jamin kans pienonen tenkkapoo kun ollaan katottu kaikki kaudet niin moneen kertaan jo, että tiedetään jo heti alkutekstien loputtua, mitä ko. jaksossa tulee tapahtumaan D-:

Lempileffa?
Katoin toissayönä Netflixistä Nanny Diaries, se oli ihan tajuttoman ihana elokuva!

Lempiväri?
Kermanvalkonen, beige, laivastonsininen ja punanen

Unelmalomakohde?
Tällä hetkellä haluaisin matkustaa Lontooseen mutta Australia on edelleen se ihan ykköshaave.

Kokis vai jaffa?
Jaffa

Talvi vai kesä?
Kesä

Lempiasu?
Ei oo lempiasua, mutta mustat pillifarkut, joku luonnollisen värinen kauluspaita+neulepusero-kombo, valkoset converset ja maiharitakki toimii lähestulkoon aina! Huonoina hiuspäivinä vedän vielä kaikkia trendejä uhmaten päähäni sen mun neonpinkin pipon ja pidän rillejä/aurinkolaseja sangoista sen pipon ulkopuolella :'-D

Tatuointi vai lävistys?
Tatuointi

Mikä on lempivaatemerkkisi?
Adidas on aika tuttu ja turvallinen, mutta en oo niinkään merkkiuskollinen vaatteiden suhteen :-)

Lahen paras kirppari?
Paras kirppari, Femmatori, suljettiin tossa talven aikana joten pakko sanoa että Lanttila.

Aiotko mennä summeruppii?
En tiedä vielä, Far East Movement olisi ihan kiva nähdä mutta Jami lähtee sen viikonlopun jälkeen inttiin niin ehkä me keksitään jotain parempaa tekemistä!

Odotatko kesää?
Kukapa ei odottaisi!

Lempimurot?
Nesquik!

14 kommenttia

  1. Pikkusen repesin tolle "Halvasta&Mauttomasta" :D mutta mitä ihmettä, ootko oikeesti blondi? :o tosi vaikee kuvitella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh :-D Ja juu, en nyt mikään kunnon pellavapää mutta semmonen luonnon blondi kuitenkin :-D

      Poista
  2. Lukio todellaki on sitä miks sen itelleen tekee, samoin amis! Yläasteen päättötodistuksen keskiarvo oli 9.3 ja pääsinki kaksoistutkintoa lukio+lähihoitaja mihin hainkin ja väitän, että ammattipuoli on ollu monesti raskaampaa ja siellä on saanu nähä oikeeta työelämää ja ite on aikustunu paljon! mut monet kaverit muilta aloilta on sanonu että niilä amisjutut on vähemmän raskaita! Eli aivanpa riippuu opiskelijasta kuten sanoit :)
    Onnea lukion päättämisestä :) itelläki starttaa vika vuosi sitten vielä, mut aika onneks (ja onneks) kuluu nopeaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä :-) Ja se on myös todella alakohtaista! Mun rakas ystävä opiskelee myös lähihoitajaksi ja siltä saa välillä kuulla sellaisia juttuja, mitä ite en kestäis ollenkaan. Kun taas sitten esimerkiks Jami, joka opiskelee autopuolella, käy koulua vähän rennomman kautta eikä koville ota muu kuin pitkä koulumatka.

      Kiitos paljon ja onnea myös sulle vielä viimeselle vuodelle :-)

      Poista
  3. Miks sulla on kammo Mäkkärii kohtaan? :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viimeks kun siellä kävin alkuvuodesta, oksensin seuraavat kaks päivää D-:

      Poista
  4. Ootko ajatellut jättäväs opiskelut kokonaan taka-alalle ja aloittaa vakutuisesti kunnon työt? Mitä mieltä oot tollasesta, jos siis saa vaan työpaikan suoraan lukiosta lähteneenä :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi ois ihan silkka unelma, jos siis sais mieluisan työpaikan heti lukion jälkeen :-D Valitettavasti se kuitenki on ilman suhteita myös aika mahdotonta, joten pakko sitä on johonkin kouluun mennä hakemaan itselleen ammatti :-)

      Oon kateellinen niille jotka kykenee toteuttamaan tuommosen päätöksen ja joilla käy ylipäätään tommonen tuuri että niitä töitä lukion jälkeen vakituisena löytyy. Mua vaan turhauttaa hakea töitä pelkän lukion papereilla, ehkä oon turhan kunnianhimonen jäädäkseni pelkäks ylioppilaaks! :-D

      Poista
  5. Halpa&Mauton ei vitsi nauroin !::D Voi että kuinka vaikutat mukavalta aina enemmän mitä sun blogia seurailee :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se kama siellä nyt oikeesti oo halpaa ja mautonta, nykyään tuntuu että H&M on yks kalleimmista ketjuliikkeistä :-D Tai sit mä satun tykästymään vaan sen putiikin kalliimpaan tarjontaan!

      Hauska kuulla :-)

      Poista
  6. Ois tosi kiva kuulla sun ja Jamin tarina, koska en lukenut sun aiempaa blogia! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää kattoo jos tossa jossain vaiheessa pistäsin vanhan blogin hetkeks näkyviin niin sieltä sen vois lukea :-) Muuten en sitä ajatellu kirjottaa tänne kun vasta sit meidän 3. vuosipäivänä elokuussa!

      Poista
  7. sun pitää kuunnella Isac Elliotita, niiin tiiät sitten. Se on ihana <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää kattoo mikäli se muhun iskee :-) Mitään erityistä hinkua kyseisen herran tuotantoon ei kuitenkaan ole.

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne