JENNA FROM A TO Ö part 1

5. maaliskuuta 2013

8067559151_03a528ea5e_z A ikaiset aamut ei oo ollenkaan mun juttu. Äiti vieläkin naureskelee mulle, miten oon voinut periä isäni aamukiukkusuuden aina eleitä, ilmeitä ja murahteluja myöten.
Monesti kun ollaan kavereiden kanssa jossain useampia päiviä, niin kaverit sekä erityisesti Jami on sanonu ettei mulle ihan oikeesti uskalla sanoa mitään pariin tuntiin mun heräämisestä. Niin kiukkuselta mä aina näytän, kulmat kurtussa ja suu supussa. Tähän kun lisätään vielä se että myös nälkä tekee mut kiukkuseksi, mutten heti herättyäni voi mitään syödä, niin sitä kiukkusuutta on sitten tuplasti enemmän ellen edellisenä iltana oo syönyt hyvin :-D

B anaanit on mun mielestä parhaimmillaan kun ne on vielä vihreitä, eli melkein raakoja! Se semmonen vähän kirpakka maku ja pinkee koostumus on jotain niin paljon parempaa, kuin löllöstyneissä keltaisissa banskuissa!

8067557629_f0f5374733_z D erivaatat on mulle ihan täyttä hepreaa, aivan niinkuin lähes kaikki muukin matematiikan saralla. Kaikki menee hyvin jakeluun aina prosenttilaskuihin ja 2. asteen yhtälöihin saakka, mutta siitä eteenpäin kun mennään, ollaan hukassa ja pahasti.
Muistan kun ala-asteen 4. luokalla piti opetella laskemaan jakokulmalla. Itse en koulussa siitä tajunnut hölkäsenpöläystä ja sitten kotona kerroin siitä matikkapää-isukille, jonka kanssa sitten istuttiin koko ilta keittiönpöydässä harjottelemassa. Itkua vääntäen ja miljoonien "mä en osaa" -valitusten jälkeen jakokulman logiikka upposi mun päähän, mutta nyt sen käyttö on taas vähän hukassa. Ehkä ihan hyvä että kirjotan tänä keväänä matematiikan sijasta ruotsin. Jo pelkästään lyhyen matikan kurssiarvosanojen keskiarvo 5,5 kertoo jotain mun osaamisesta derivaattojen, funktioiden ja paraabelien suunnalla!

E nsimmäinen oma asunto kuumottaa jo kovasti! Ollaan Jamin kanssa tässä nyt kuukauden päivät selailtu kaupungin tarjontaa asuntojen suhteen ja nyt kun on huhtikuun alussa vapautuvat kämpät esillä, niin ollaan uskallettu ottaa askel eteenpäin oman kämpän suhteen. Voitte vaan kuvitella, miten mä oon mielessäni sisustanut semmoisen perusvalkoisen kaksion mieleni mukaiseksi. Tietenkään kysymättä Jamilta yhtään mitään :-D

8067556163_0beb6e2848_z F ormspring -addikti ilmoittautuu! Kyllähän kyseinen sivusto osaa ottaa päähän teinidraamoineen ja inside-porukoineen, mutta musta se on kaikin puolin ihan käypä ajantappoväline. Vaikka siellä toisinaan kysytäänkin sama kysymys 18 kertaa päivässä.

H öntyilevä höyrypää. Kun aletaan suunnittelemaan jotain, esimerkkinä nyt vaikka tämä mun ja Jamin mission: omaan kämppään muutto, niin mä olin suunnitelut asioita jo jossain kaukana tulevaisuudessa, kun Jami oli vasta kirjoittamassa oikotie.fi tuonne osoitepalkkiin.
Kaupassa Jami saa pitää mua aisoissa kuin pientä lasta, saatan joskus nimittäin ihan oikeasti tarttua jostain pylväästä tai ovenkarmista kiinni kun haluan "katsoa vielä ihan pikkusen näitä täällä" tai "etsiä erään mielenkiintoisen tarjouksen tuolta noin". Mun kanssa ei kannata lähteä ostoksille, ei vaate- eikä ruokakauppaan. Ellei tietysti halua taluttaa mua sellaisissa valjaissa, joita näkee joillakin pikkulapsilla ..ja lemmikeillä.


8085622894_e2d576f7db_z I sin tyttö. Oon aina ollut vähän semmonen isin pikku prinsessa, vaikken tietenkään semmonen joka on kietonut isänsä pikkusormensa ympärille. Mä oon isin tyttö enemmänkin siinä merkityksessä, että oon luonteeltani ja ulkonäöltäni ihan ilmetty isäni. Jaetaan samoja kiinnostuksen kohteita, mm. mun tän hetkinen unelma johtaa melko samalle alalle millä isukki tällä hetkellä työskentelee. Samaten isä on osottanut kiinnostusta mun elämää kohtaan, ohjannut ja neuvonnut parhaansa mukaan, (yli)suojellut ja ajatellut mun parasta.
Koko pienen ikäni oon ajatellut iskän sillä tavalla mun sankarina, vaikka meillä nykyään onkin sukset enempi ristissä kuin ladulla sulassa sovussa, niin kyllä mä edelleen kunnioitan isääni ja katson häntä ylöspäin ja niin aion tehdä myös jatkossa.

J anne on ollut mulle aina ihan ylivoimasesti paras pikkuveli. Älkääkä nyt käsittäkö väärin, Tuukkakin on mulle ihan ylitsepääsemättömän rakas, mutta Jannessa on sitä jotain. Tietysti meillä on vain pari vuotta ikäeroa, mikä tekee sen että meillä on Jannen kanssa ajatusmaailmat tähän mennessä olleet enemmän samanlaiset kuin mitä mulla ja mua 10 vuotta nuoremmalla Tuukalla. Ja no, ollaanhan me Jannen kanssa hengailtu 8 vuotta kahdestaan ennen Tuukan syntymistä :-D
Puolustetaan aina toisiamme ja pienenä viihdyttiin paremmin kahdestaan kuin muiden taloyhtiön lasten kanssa. Pelattiin xboxilla ja nintendolla, leikittiin autoilla ja muistan kuinka Vantaalla asuessa tehtiin omia "drinkkejä". Maito ja päärynämehu ei oo kamalan hyvä yhdistelmä, vaikka sen laittaisi kuinka hienoon lasiin tahansa. Trust me :-D

8059675312_e8174581f1_z K arkkihirmu. Jos ei saatavilla ole karkkeja, niin sitten napostelen jotain muuta. En tiedä mikä siinä on, mutta mä en voi keskittyä jos en samalla rouskuta jotain purukalustoni välissä. Oli se sitten porkkanaa, suklaata tai minttupastillia, jotain pitää olla. Esimerkiksi kokeisiin lukua on mun turha edes kuvitella ilman mitään herkkusia, tyhjällä vatsalla opiskelusta puhumattakaan!

L epertely ja lässytys on semmosia puhetyylejä, joita multa saa kuulla kun oon kotona koirien kanssa. Mä kyllä keskustelen Rontin kanssa ihan "älykkäästikin", mutta Manun kanssa höpöttely menee automaattisesti siihen "Onko Manski hyvä poika, onko, hyvä Manski, voi kultsipupelo meijän pikku vauveliini tuitui" -paapatukseen.
En sitten tiedä miten Manu tuohon oikeasti reagoi, mutta kovasti se tuntuu saamastaan huomiosta nauttivan siinä missä Rontti kattoo mua kuin höyrylästä karannutta, jos sille lässytän edes puolikkaan sanan :-D

M ummola on paras paikka maailmassa, se on mulle kuin toinen koti. Puhumattakaan sen asukeista, mummosta ja papasta. Ne on mun suurimmat idolit enkä halua ees kuvitella sitä tyhjää aukkoa, joka mun sydämeen jää, kun jompikumpi ja lopulta molemmat heistä täältä lähtevät :-( Hartain toive olisi saada jokainen isovanhempi mun häitä seuraamaan mieluummin sieltä itse kirkonpenkistä, kuin pilvenreunalta.
8085622508_1929fbe073_z N atsiäiti. Niin Jami mulle aina sanoo, kun ihmettelen ääneen miksei se pirupaha voi pedata sänkyään tai imuroida huonettaan. "Susta tulee isona niin natsiäiti ja sitte meijän lapset tykkää enemmän musta", haha se voi olla. Mä meinaan meen jo nyt aivan sekaisin, jos joku kehtaakin jättää tyhjän leipäpussin lojumaan tiskipöydälle. Ei sen roskiin viskaaminen voi olla niin vaikeaa?!

O
rkideat, etenkin valkoiset orkideat, on mun lempikukkia. Muistan joskus lapsena lukeneeni Mikki Hiiri -sarjakuvan, jossa orkideat veivät oopperalaulajilta äänen. Mä sitten kauhistuneena etsin tietoa orkideoista että ei kai ne oikeasti semmoista tee ja valkean orkidean kuvan nähdessäni ihastuin siihen ikihyviksi. Ja totesin myös että ei se orkidean tuoksu keneltäkään ääntä vie, korkeintaan salpaa hengityksen kun niin kaunis kukka on!


P-Ö jäävät mun elämäni aakkosista salaisuuksien kammioon odottelemaan seuraavaa osaa ;-)

63 kommenttia

  1. Voooi ei nää kuvat sai mut ikävöimään vanhaa kunnon MPDLS:tä :-(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mäkin mietin.. :(

      Poista
    2. Sen aika on vaan ohi :-) Kyllä mä tänkin blogin puolelle napsisin samanlaisia kuvia, jos olisi aikaa ja tapahtumia joita kuvata!

      Poista
  2. Hei tää oli tosi kiva postaus ! Jään innolla oottamaan loppuja aakkosia :--)

    VastaaPoista
  3. Millä oot muokannu ton ensimmäisen kuvan jossa sulla on kukkapusero päällä? :-) Ja miten?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo kuva on otettu ja muokattu kesällä 2011 = ei mitään muistikuvaa muokkausohjelmasta saatikka muokkaustavasta :-D

      Poista
  4. ihana postaus, täytyy käyttää tätä ideaa heti ;D!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitääkin käydä kurkkimassa! Kiitos :-)

      Poista
  5. haha toi natsiäiti-kohta oli kuin ilmetty minä ja mun poikaystävä! :D en voi ymmärtää miks roskat löytyy jostain tiskipöydältä lojumasta, kun kaks senttiä alaspäin löytyy kaapin takaa roskis jonne ne vois samalla vaivalla viskata! en vaan ymmärrä sitä logiikkaa... miehet. :--D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. NIIMPÄ?! Enemmän saan kyllä kärsiä näistä tavoista pikkuveljeni kanssa, mutta on tuo mun pahempi puoliskokin oikeesti aikamoinen sottasankari :-D

      Poista
  6. I love your pictures ! <3

    VastaaPoista
  7. Oon aina ajatellu että oon tän mun mieltymyksen kans ainut, mutta ne melkeen vihreet banaanit on parhaita! Ne maistuu niin paljon paremmilta, ku semmoset pilkkuset ja keltaset. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanopa muuta, oi kuinka monta kertaa me Jamin kanssa ollaankaan tapeltu kauppareissuilla kun mä haluan vihreitä banaaneja ja Jami keltaisia ruskeepilkkusia mössöks menneitä kurttubanaaneja :-D

      Poista
  8. Voiettä kuinka sun kirjotustyylis on koukuttavaa !:D Ihania kuvia ! Innolla oottelen seuraavaa osaa ;)

    VastaaPoista
  9. oon ihan samanlainen ton banaanin kanssa :D en nyt ihan vihreänä mut just ja just keltasena, raikkaana ja kovana, omnom<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ;-) Jep, niistä pehmenneistä ja ältsinmakeista tulee vaan äklö olo :-D

      Poista
    2. ne maistuu mun mielestä pilaantuneelta :DD

      Poista
  10. mistä toi sun takki neljännestä kollaasista on ostettu? näytät upeelta! ja huippu postaus taas kerran, oot ihana :-*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lahden Kärkkäiseltä vuosi sitten :-) Kiitos todella paljon!

      Poista
  11. millä oot tehny tonne sivuun ton jenna 18v hollola yläpuolelle ton kuvan miten oot saanu aikaseks? :D kyllästyttää varmaa vastata tämmössii turhii mut heelp!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Gimpillä vaan, leikkasin alkuperäsestä kuvasta ton ellipsinmuotosen kohdan ja copy-pastetin sen uudelle pohjalle ja sit siihen vaa teksti alle :-D

      Poista
  12. Hei tein just itekkin vähä aika sit tälläsen postauksen ! (: Mulla on kanssa ihan sama toi mussutus hommeliini, en kertakaikkiaan voi lukea kokeisiin ellen saa jotain rouskuvaa mättää suuhun !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se rouskutus jollain kumman tavalla rauhottaa oloa ja saa keskittymään paremmin, jännä :-D!

      Poista
  13. vähänkö hyvä idea tällänen postaus, tosi kiva lukea :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset ideasta kuuluu eräälle lukijalle! :-)

      Poista
  14. tosi kiva postaus! :)

    VastaaPoista
  15. Vastaukset
    1. Tulee kunhan kerkiän jatko-osan kanssa ahertamaan!

      Poista
  16. Ei vitsi mikä sattuma! C: Minäkin tein tämän ihan vasta. Sinä olet kyllä tehnyt paremmin ja harkitummin tämän postauksen. Seuraavaa osaa odotellessa! :)
    xoxo Mella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi vitsi, näitä on ilmeisesti ollut nyt useampi! :-)

      Poista
  17. Ihania nää sun jutut taas! Toi päärynämaito kuulostaa tutulta, vähän eri muodossa vain... krhm kokista ja maitoo nii namskis :DD Ja mua huvittaa tää: P-Ö niinku pöö :DD olenko kenties kummallinen. P-Ö!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu tuokin kombo on tullut kokeiltua :-D Ja ite mietin kyllä ihan samaa tosta P-Östä, että et sä ole kummallinen!

      Poista
  18. Hahah toi H kuulostaa ihan multa :-D

    VastaaPoista
  19. Ihana postaus, sitä jatkoa odotellessa. ;) Noi kuvat on ihania, ja rakastan (edelleen :D) sun kirjoitustyyliä ja "tavallisuuttas". :-) Onnea kokeiden lukuun, ja ihanaa kevättä maailman parhaalle bloggarille. <3

    VastaaPoista
  20. Sun äidinkielen on pakko olla luokkaa 10 tai L, kirjotat ihan loistavasti! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se oo kuin 8 ja M-tasoa, mutta toivottavasti ens maanantaina kävis säkä :-D!

      Poista
  21. Pisti silmään toi sana "höyrylä", ite oon kuullu vaan hourulasta puhuttavan :D:D Ihana postaus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon aina käyttänyt molempia :-D Kiitos paljon!

      Poista
  22. HUIPPU POSTAUS!! :) <33

    VastaaPoista
  23. kattelin noit muutaman päivän vanhempii postauksii, ET TEE ENÄÄ NIITÄ JÄRKYTTÄVIÄ KULMAKARVOJA JEEE :DDDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, enpä mä oo tehny "niitä järkyttäviä kulmakarvoja" enää reiluun vuoteen että joo. Sitä paitsi ne ei ollu mun mielestä järkyttävät, osa mun sen hetken tyyliä :-)

      Poista
  24. Ei oo kauheen vaikea veikata sun äikän numeroas. :-D Niin sujuvaa tekstiä ja muutenkin mielenkiintosta, kun alotin lukee niin en vaan millään pystyny lopettamaan! Ja on muutenki kiva lukea sun blogia kun oot jotenki tosi aito ja ihana! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jaa, lukiossa kun ei saa kirjottaa puhekielellä niin se laskee vähän mun taitoa itse äidinkielen saralla kouluaineena :-) Kiitos hirmusen paljon ♥

      Poista
  25. Ihana postaus, tosi kivoja kuvia ja kirjotat super hyvin!:) Näihin jää koukkuun :D t. yksi, joka on koukussa ollut jo myponydoeslsd alkuaijoista. Lemppari bloggaajalle terkkuja! :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla :-) Kiitos paljon ja terveisiä myös sinne!

      Poista
  26. Vitsi oon nähny ton rannalta otetun jalkakuvan sata kertaa :-D Tuntuu että se aina pomppaa jostaki esiin, MPDL:ssä oli monessa kollaasissa tms ja instagramista löyty ja nyt tässäki, kohta se on varmaan mun unissakin :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on tuo sama kollaasi mikä sitten yleensä esiin pomppaa :-D Ehkä vähän haistaa että tuo on yks mun lempikesäkuvista!

      Poista
  27. Mitä! onko nuo kaikki kuvat oikeasti sun ite ottamia! Voi että on hyviä & ihana postaus/blogis muutenkin! Uus lukija täältä tulee:-)

    kakezs.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeps, jokaisen oon itse ottanut :-) Kiitos todella paljon, toivottavasti viihdyt tän blogin parissa jatkossakin!

      Poista
  28. Ihana blogi sulla, upeita kuvia ja kirjotat ihanasti:)
    liityin!

    VastaaPoista
  29. Ihana postaus! Oonko ainoa muute joka huomas että C puuttuu vai oonko sokea?:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En keksinyt C-kirjaimesta mitään itseäni kuvaavaa :-)

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne