GOLDEN '90S

16. maaliskuuta 2013

polaroid3polaroid2 polaroid1
Tuo ensimmäisenä esiintyvä kuva, jossa mulla on päällä 90-luvun kuumin muotiluomus, herätti ensin aivan mielettömän naurukohtauksen Jamissa ja myöhemmin niin instagram- kuin facebook-seuraajissakin. Oon ollut pikkusena varsinainen linssilude ja mummo sen sijaan osasi ottaa kameransa esiin tilanteessa kuin tilanteessa, joten ajattelin että ehkä näitä lapsuusajan kuvia olis hauska nähdä hieman enemmänkin. Niitä kun tosiaan on kansiollisia ja taas kansiollisia!

Ihailla saatte niin tuota hehkeää 90-luvun muotia (viimesessä kuvassa ruusukuvioiset kollarit ja kirjava dalmatialaispaita?!?!?), kuin mun mitä omituisimpia kommelluksia. Olin kaikin puolin aika rauhallinen lapsi, mutta kyllä mulla oli noita villejäkin hetkiä. Milloin mun perässä sai juosta ympäri rappukäytäviä, milloin menin piiloon kanalan taakse. Hölöttää pulputin kuin papupata ja lehmiä pelkäsin jo tuolloin! Janne kun synty, ei se saanut hetkeäkään olla rauhassa tuttiensa kanssa, mä kun vein ne siltä tuli mikä tahansa.

Ihana esikoinen, lapsenlapsi ja isosisko siis olen ollut. Isin silmäterä ja niin pois päin. Toivottavasti teillä samaa ikäluokkaa olevilla on ollut yhtä muodikas meininki tuolloin, itse olin tuosta mun lippiksestäni aivan hirmusen ylpeä! Toivottavasti ysärimuoti ei ikinä tule takaisin :-D

28 kommenttia

  1. ihana postaus, oot sulonen :D ! millä oot muokannu nuo kuvat tommosiks polaroid kuviks ?(:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia :-D Polaroid-nimisellä ohjelmalla!

      Poista
  2. Haluatko paljastaa miten oot tehnyt noi kehykset noihin kuviin? :) t.avuton

    VastaaPoista
  3. hahaha et uskokaan kuin nauran tääl näil kuvis :-D olet ihana ! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä näille on joo itsekin saanut nauraa useat kerrat, millon yksin, millon kavereiden kanssa :-D!

      Poista
  4. Aivan ylisöpöjä kuvia :-D Haha, oon vissiin täysin samanikänen ku sä ja voin sanoo et samaa tyylilajia oon edustanu minäkin!!

    PS. Onnea 1200 lukijasta! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ;-) Juu u, tästä poppoosta kuuluu vielä se semmonen mansikannäköinen antennipipo :-D Se oli tuon ajan muksuilla enemmän sääntö kuin poikkeus olla!

      Poista
  5. Et ois kyl voinu olla söpömpi pienenä, ei herran jestats kuinka lutunen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, siihen se sitten jäikin :-D Kiitos!

      Poista
  6. Miten saat ton kuvan tollee ? Tai siis toi teksti toho alle ja 'harmaa' tausta ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Polaroid-ohjelmalla ja tekstit jollain taviskuvanmuokkausohjelmalla!

      Poista
  7. ei vitsi oot söpö :D

    VastaaPoista
  8. Ihihiii, ysärimuoti on vaan jotain niin legendaarisen kamalaa :D Printtikuvioitu kollaripaita ja trikoohousut <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä kamalampi, sen parempi :-D Äitikin aina naureskelee kun iskä puki mut, päällä oli kaikkea riemunkirjavaa sekasin ja hiukset oli eri kohdissa olevilla saparoilla :-D Oi aikoja, oi muotia!

      Poista
  9. Mulla on ollut samanlainen pipo/karvalakki/mikälie sinisenä kun sulla tossa "Ilme kertoo kaiken" -kuvassa! :D Ahahaha kyllä vanhoja kuvia kattellessa tulee usein olo, että mitä ihmettä meidän vanemmat on oikein ajatellu mua pukiessa. Ja kun vertaa tänajan vaatetuksiin munkin 3v. pikkusiskolla. Ero on suuri :D mutta toisaalta, ei tuo aika olisi ollut tota aikaa ilman noin hienoja lookkeja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ihmisillä varmaan seisahtuis veret kropassa jos nykyään näkis tuommosen kolmivuotiaan kaupungilla vanhempiensa kanssa samanlaisissa kuteissa kuin mitä me oltiin :-D Nykyään on paljon "normaalimpaa" pistää parin vuoden ikäselle tsirubulalle pillifarkut ja samanlainen paita kuin äitillä :-D

      Oi voi, kyllä mä ehkä oon vähän salaa ylpeäkin itsestäni, ollaan selvitty tuosta ysärimuodista ehjin nahoin :-D

      Poista
  10. AIvan huippu suloinen olet !;)

    VastaaPoista
  11. Ihana blogi ! Oot tosi kaunis ja toi banneri on upee :)

    Käythän kattoo meiän blogin :) ?
    http://letsgetlostheyy.blogspot.fi

    VastaaPoista
  12. Heei voitko kertoa lisää tuosta Polaroid-ohjelmasta, eli onko sulla se koneella vai latasitko netistä? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sen voi ladata netistä, ilmanen on :-D Helppokäyttönen ja noin, ite vaan pienensin ja muokkailin vähän kuvia ennen kun muutin ne polaroideiks!

      Poista
  13. Heii mullaki oli dalmatialaispaita! Sellane ihana turkoosi college, ja siskolla punanen XD Ja trikoohousut joissa peppi pitkätossuja ja mun lempparit joissa oli tulppaaneja! Ja oisin aina tahtonu sellasen mansikkapipon, mut mulla oli vaan keltavalkoraidallinen D:

    Nää kuvat on ihania, ei haittais jos tekisit näitä lisääkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis meillähän oli Jannen kanssa mätsäävät teletappi-collegeasut :-D Ja tottakai löyty mansikkapipo ja Jannelta vastaava Suomi-pipo :-D Voi ei.

      Haha, pitää katsoa jos joskus taas pistäis toisen satsin ilmoille! Valtaosassa kuvista syön tai oon alasti, että en niin tiiä haluunko loppuja tänne näkyviin :-D

      Poista
  14. Mulla oli joskus tuolloin aivan järkyttävät viisi vaiko kuusiväriset lappuhaalarit. Pistää miettimään että mitä äiti on mua pukiessaan oikeen ajatellut, nykyään kun pukee mun kolme- ja viisvuotiaat veljet tosi kauniisti!
    Sä oot ollut tosi suloinen lapsi, ja toi vaaleenpunainen pallerohaalari on maailman hassuin !! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Herranjesta, semmonen sateenkaareen verrattavissa oleva lapsi oot ollut :-D
      Kiitoksia, äiti mulle kertoi että sukulainen toi sen Lontoosta tuolloin ja se oli siellä kuuminta muotia lastenvaatteissa :-D

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne