FLASHBACK

9. maaliskuuta 2013

2008
Mun nolo tarinahan lähtee jo vuodesta 2007, kun se teini-iän noloin hetki koitti, nimittäin seiskaluokka. Onneks tosin ei oo kuvamateriaalia siltä ajalta, niin voidaan hypätä suoraan vuoteen 2008!
Olin ihan jäätävä pissaliisa, kamppilissu, mitä näitä nyt on. WESC, Paul Frank, Fred Perry ja Converse oli kova juttu. Normikokonen lakkapullo meni viikossa ja lokinpaskat löytyi. Oon kuitenkin sitä mieltä etten loppupeleissä ollut ees kovin mauton lissu, mitä näitä kuvia nyt kattoo niin pahempiakin harakanpesiä oli!

2009 20092
Nää mun tyylikaudet menee aikalailla vuosijanalla, 2009 muhun nimittäin iski kamala buumi olla erilainen. Ensin nätit pitkät kutrit vaihtu mustaan emopottaan, valkoset converset mitä omituisimpiin Vanseihin ja kukkapaidat miesten teeppareihin.
Kävin saman vuonna riparin ja alotin isostelut, että mua hävettää kaikki riparikuvat kun muut on siellä ruskettuneita ja normaalin näkösiä samalla kun mä oon valkonen kun lakana hiukset silmillä :-D
Emovillitys kuitenkin hiipu ja musta tuli sitten puhtaasti pelkkä ernu. Käytin äidin 80-luvun jättisuuria villapaitoja, pengoin pipoja mummon varastoista ja olinkin ysiluokalla 3. sijalla vuoden pipopäänä. Kai mä myös jotenkin ounastelin että rillit mä tulen vielä saamaan, noi hipster-lasit ilman vahvuuksia kun oli aika kova juttu!

2010
Peruskoulun päättymisen ja lukion alkamisen välisenä kesänä musta tuli jokseenkin normaali. Pipot ja etenkin tuo karvalakki oli edelleen iso osa mun arkipukeutumista, mutta sain mun hiukset kasvatettua inhimillisiin mittoihin ja pukeuduinkin ihan tavallisiin tyttöjen kuteisiin. Kyllähän aavistus poikatyttöä oli menossa mukana vielä tuollonkin, mutta seurustelu Jamin kanssa teki jotain ja rupesin miettimään ulkonäköä ihan eri kantilta. Mä halusin olla aikuisempi!

2011 20112
Omasta mielestäni oon näyttänyt kaikista kauneimmalta 16-17 -vuotiaana. 2011 oli oikeesti aika helmi vuosi ulkonäön suhteen; mulla oli pitkät, terveet ja kauniin väriset hiukset, pukeuduin melko fiksusti ja jätin liian meikkaamisen pois. Olin tollon kaikista luonnollisimmilani!
Mutta eiköhän sekin kauneus pitänyt mennä sitten tuhoomaan tolla punasella hiusvärillä, hinku tohon viimesen kuvan kinuskiin on kova mutta matka siihen on vielä pitkä. Ilman Jamia ja sen ympäripuhumistaitoja mulla olis varmaan vieläkin mun unelmahiukset!!

20122 2012
Viime vuonnakin, tummalla punasen päälle värjäämisen jälkeen, mun hiukset oli vielä siedettävällä mallilla, kunnes muhun iski himo leikata pitkä polkka! Noh, ainakin se oli kivan värinen tuon raidottamisen jälkeen. Ja pituutta karttui takaisin aika nopsaan! Mutta senkin mä halusin lopulta vetää taas tummaksi, mikä ihme mua on oikein rieponut?
Wanhojen look ärsyttää ja kaduttaa mua, miksi ihmeessä mä valitsin tommosen tumman puvun? Kyllähän se mulle sopii ja on kaunis, mutta näin jälkiviisaana taas olisin tahtonut jonkun ihan muunlaisen mekon tanssipäivien ratoksi.
Onneksi kuitenkin muutoin olin ihan normaali ja loppuvuodesta sainkin sitten silmälasit, täytin 18 ja tyyli on muuttunut entisestään. Näiden jälkeisiä asukuvia voikin bongata jo tän blogin puolelta, vaikkakin innolla jo vähän odottelen että miltä mä mahdan vuoden 2013 loppuun mennessä oikein näyttää! ..Ja kuinka mä 10 vuoden päästä häpeän tätä tän hetkistä ulkomuotoani :-D

59 kommenttia

  1. noi punaset hiukset oli just kaikista ihanimmat!! sopii niin hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jaa, niiden kanssa oli vaikea keksiä mitä pistää päälle ja värin hoitaminen oli mun kaltaselle antinaiselle yks maailman vaikeimmista asioista :-D Kiitos kuitenkin :-)

      Poista
  2. Tykkään kovasti sun nykysistä pitkistä tummista hiuksista, oot hurjan kaunis niillä! Mutta kuolaan myös superkateellisena noita punasia superpitkiä, PAKSUJA unelmahiuksia!! Siis miten jollain voi olla noin täydelliset hiukset omasta takaa<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mene ja tiedä, mun hiukset on laittamattomina ihan ihme lirut mutta fööni tekee ihmeitä :-D Nyt oon tosin ihan hukassa kun meidän fööni hajosi ja pitäis käydä ostamassa uusi!

      Kiitos ♥

      Poista
  3. mäki välillä selannu vanhoi kuvii, varsinki vuodelta 2007 ja voi elämä :-D en voi muut sanoo! paul frankin vihree paita katos jonnekki, syytin pesukonetta, että se söi sen ku en muuta syytä keksiny:D mut joo ainaki on jotai mille sitte vuosien päästä nauraa!
    ps. tupeeraukset oli ehkä kamalin keksintö ikinä, saan vielki kuulla siitä, kun tupeerasin niin kivast.. näytti kuulema siltä ku ois ufo laskeutunu päähän♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin oli vihreä Paul Frankin teeppari, sillä apinalla oli siinä strasseista tehdyt hammasraudat :-D

      Ja juu, mun kaverille, joka hänkin tupeeras aika kovalla kädellä tuollon, tuli eräs juoppo kehumaan hienosta peruukista :-D Että joo..

      Poista
  4. voah toi kirkkaanpunainen tukka. mut kyllä toi tumma tukka on sulle kaikista kaunein, kattoo nyt vaikka tota aikasemman postauksen instakuvaa. voi luoja että oot kasvoilta nätti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta tää tumma tukka on kauhean tylsä ja saa mut näyttämään entistä kalpeammalta, sen takia vähän kaipaan tota kinuskin väriä! Kiitos kuitenkin todella paljon :-)

      Poista
  5. Tää oli kiva postaus! :D

    VastaaPoista
  6. A-p-u-a just noi kinuskinväriset on aivan ihanat! Tähän liittyen just kyselisinkin, saanko mahdollisesti väläyttää sitä kuvaa kampaajalle, oon vähän itekin mietiskellyt ton väristä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottahan toki, mulle tuon värin saaminen on yksi mission impossible, kun se on saavutettu pelkän auringon avulla :-D Kiitos :-)

      Poista
  7. Onko kukaan koskaa sanonu et oot iha Nälkäpeli-näyttelijä Jennifer Lawrencen näkönen?! :D Teis on jotai tosi samaa!
    Ja itse kyllä välttelen iha tietoisesti yläasteaikaisten kuvien kattomista ja onneks vanhat koneet on hajonnu nii kuvatki on hävinny bittiavaruuteen. :--D ii2 oli kova sana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itseasiassa oon kuullut tuota aika paljon sen jälkeen kun Nälkäpelistä tehtiin elokuva :-D Tosin ei mulle sitä kukaan oo muualla kuin blogissa kertonut!

      Onneksi ite pysyin kaukana ii2:sta, "galtsu" oli mun juttu :-D

      Poista
  8. Ihana blogi! :)
    Kurkkaa ja liitythän jos tykkäät:
    loveandfashionn.blogspot.com

    Ja me voidaan vaikka liittyy sitten sun blogiin! :)

    VastaaPoista
  9. Oot ihan mielettömän kaunis kinuskinvärisellä tukalla tossa vuoden 2011 viimeisessä kuvassa!! Muissakin tottakai, mutta tuo oikein pisti silmään positiivisella tavalla :-)

    Sun blogi on kyllä ehdottomasti yks mun lemppareista, kuvat on kivoja ja kirjotat niin hemmetin hyvää teksiä, ja sen jaksaa aina lukea loppuun asti! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Leuhkaa sanoa näin, mutta niimpä :-D Ja voi kuinka mä tuota tukkaa kaipaankaan!

      Kiitos todella paljon kommentista, näitä teidän piristyisruiskeita on vielä mukavempi lukea :-)

      Poista
  10. Et kyllä näytä yhtään itseltäsi noissa kasiluokan kuvissa!
    Tää oli kiva postaus, tälläset muistelut on mukavia. :--)

    pastellinpinkkipikkutytto.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on se lapsenpyöreys mikä nykyään on jo (onneksi) tipo tiessään :-)

      Kiitoksia!

      Poista
  11. Vähänjö kiva postaus ja sul o nii kiva tyyli kirjottaa8) keep it up!!

    VastaaPoista
  12. Tosi kiva postaus tää! Noi kinuskin väriset hiukset sopi sulle niin hyvin :3

    VastaaPoista
  13. oi, oot niin kaunis jokaisessa kuvassa! upea :)

    VastaaPoista
  14. Hei kiva postaus! Voi miten söpöjä noi 2008-kuvat :-DDD.

    Toi Ruger Hauerin biisi on muuten imo ehkä yks maailman parhaista näin parin vuoden jälkeenkin :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se tosiaan toimii vielä nykyäänkin tosi hyvin, ainakin mun korvaan :-)!

      Kiitos, eiköhän me olla kaikki oltu söpöjä 13-14 -vuotiaina :-D

      Poista
  15. Just mietin, että ku kukaan bloggaaja ei oo pitkään aikaan tehny tällasta ja ihan ku mun ajatukset ois sillä sekuntilla luettu. :')

    Hurjat emovuodet = ♥ Ite koin emoiluvaiheen ysillä ja voi jestas että mua hävettää ne kuvat. Tuperaus oli varmaan mun ammatti noihin aikoihin. :--D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuuntelin eilen vanhoja biisejä niin tuli semmonen välähdys vaan että nyt haluan tehdä tämmösen, kun näitä vanhoja kuvia oli pyydetty! :-D

      Juu, itsekin piilottelen ysiluokan koulukuvaa ihan viimeseen asti. Herranjesta, mitä oon oikein ajatellut? :-D

      Poista
  16. Noi kinuskinväriset hiukset on kyllä uskomattoman ihanat! Kelpais mullekki tollaset :-D

    VastaaPoista
  17. ihanat noi sun pitkät punaset hiukset! mulla tosin ois varmaan sama ongelma punasten hiusten kaa ku sullaki eli se mitä laittaa päälle! :D ja ihana myös toi 2011 kuva mis sulla on toi punospanta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia :-)

      Ja juu, se oli aina kauhean vaikea keksiä mitään muuta sopivaa kuin vihreetä tai punasta vaatetta :-D

      Poista
  18. ai että nuo punaset hiukset, niiiiiiiin ihanat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän ne oli, mutta trust me, maku menee parissa viikossa jos ei jaksa hoitaa tota väriä :-D!

      Poista
  19. Haha ihana postaus ! Vanhat kuvat on kyllä niin parhaita :) ja oon samaa mieltä, sun hiukset on ollu ihan älyttömän kivat ennen tota punaseks värjäämistä ! Nätti oot ollu aina :)

    VastaaPoista
  20. Muuten kaunis olet/oot aina ollu! Ja aivan herkut noi hiukset kahessa vikassa kuvassa -11 kohalla <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne kun saisi takaisin, olisi tän kevään ylppärikampauskin niin kivempi toteuttaa :-( Kiitos paljon!

      Poista
  21. Tää oli kyllä tosi huippu postaus, oot muuttunu iha hirveesti! (:
    Ja oot upee! (;

    peppuuu.blogspot.fi
    käyhä tsekkaa (;

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia :-) Kyllähän sitä jokanen tässä vaiheessa 5 vuoden mittaan muuttuu!

      Poista
  22. Mun mielestä oot aina ollut tosi nätti ja pukeutunut kivasti ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kiitos, itse häpeen tuota mun emovaihetta nykyään yli kaiken :-D Miten oon kehdannut liikkua ulkona tuon näkösenä?!

      Poista
  23. Hei ootko saanut myytyä ton vanhojentanssi mekon? :D

    VastaaPoista
  24. oot kyllä ollu kuvien perusteella aina tosi kaunis! :)

    VastaaPoista
  25. Ihana blogi sulla :)!
    Voin liittyä sun blogin lukijaks,
    jos sä liityt mun <3!

    fashionandfrendss.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :-D Tää alkaa muistuttaa vähän Demi.fi Blogit-osioo

      Poista
  26. hei semmonen kysymys, kun sulla oli otsahiukset sivujakauksella aika kauan noiden kuvien perusteella, ja sit kun ne kasvo niin tuli keskijakaus. Niin miten ne kasvaneet hiukset suostu pysymään keskijakauksella, vai onko se sun luonnollinen jakaus? :D mulla on kasvatus otsahiuksista pois meneillään ja tätä oon miettiny :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli pienenä keskijakaus että kai se on mun semmonen luonnollinen jakaus :-D Eihän mulla nytkään ihan suoraa jakausta oo ja välillä ei oo jakausta ollenkaan, että se menee himpun verran vinoon ja pysyttelee ennemmin oikealla puolella musta katsottuna tai sitten haron hiukset vaan kädellä ja asettuu miten tahtoo!

      Tuolloin 2009 mulla vaan esimerkiks oli semmonen leikkaus että mulla ei ollut jakausta ollenkaan, vaan pyörre takaraivolla mistä lähti hiuksia joka suuntaan ja 2008 pakotin hiukset pysymään tollein sivujakauksella niiden tuhansien lakkalitrojen avulla :-D

      Se asettuu kuitenki ajan kanssa ja semmosessa "mallittomassa" kuontalossa saa jakauksen pysymään melko helposti missä itse tahtoo :-) Riippuu toki myös hiuslaadusta!

      Poista
  27. XDDDDDDDDDDDDDDD ai kamala anteeks oot jotenki vähän erivärinen tos 08 ekas kuvassa............ haha muistan ku olit tollai emo ku tutustuttii!! tosin ei mussakaan hirveesti kehumista taida olla sen ajan kuvissa heheh.. ja hiusväriongelmat on ihan pebasta jos muistat kuka meni värjää hiuksensa liloiks XD niist tulee vaa mielee niilo22

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Matleena eiiii XDDDDDDDDDDDDDDD Mites ois toi violetti hiusväri uudestaa, semmosena kesä 2010 -revanssina? ;-);-) Meijän niilo22 on vieläki youtubessa, ellet oo poistanu sitä XD

      Poista
    2. ei hitto en tiiä ku en löydä sitä mistää oonkoha vaihtanu youtubetunnusta joskus tai jotain..... nyyhkis:( mut on se viel mun kovalevyllä kera muiden videoiden XD pitäs joskus katella niit hehehh vois muuten treffata täs kirjotusten jälkee!! ku ei kuitekaa turhan usein nähä:DDD ja taidan yrittää nyt pysyä ihan luonnollisissa väreissä hiusten suhteen.....

      Poista
    3. I like your ideas ;););) Mennää kahvikupposelle, Arnoldsiin vaikka taas puputtamaan niinkun aina XD Tai Sokokselle aamulla kahdeksalta, pappojen kanssa!!!

      Poista
  28. joo siis toi aamukasi kuulostaa hyvältä!! XDDD jk neverr ever.... arnolds parempi! mut jees koodaillaa viel ensviikon jälkee ku mulla tosiaa loppuu noi kirjotukset vasta perjantaina lol

    VastaaPoista
  29. Heipsun! Blogis on enemmän kuin kiva, ja oot hirmusen kaunis :3
    Käy ihmeessä kurkistamassa :) -->
    http://lokkitytto.blogspot.fi/

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne