WHAT WOULD I WEAR: GRADUATION

17. helmikuuta 2013

Mulla on ollut tässä hyvä tovi aikaa miettiä taas, että mitäköhän ihmettä sitä päällensä silloin kesäkuun alussa pistäisi, kun olisi aika painaa valkolakki päähän. Kaikkea mahdollista oon suunnitellut ja mekosta on tietenkin lähdetty liikkeelle. Pääpointtina on, ettei mekko saa olla liian lyhyt, soida päällä tai mahdollistaa Janet Jacksoneita (tiedättehän, turhan antelias poven vilautus). Ainoastaan tuo kirkkaankeltainen mekko teki jotenkin poikkeuksen, se on niin ihanan värinen!
pitsi
Voitte ehkä huomata, että mun värivalinnat on kallistunut aikalailla tuonne vaaleaan päähän. Pitsistä mekkoa oon pohtinut jo pitkään ja äitikin tykästyi tähän ensimmäisen kollaasin ylärivin keskimmäiseen mekkoon, mutta en vielä ole aivan varma olisiko tuon tyylinen juuri se mun mekko.
Enhän mä näistä mekoista varmaan yhtäkään tule saamaan tismalleen samanlaisena, koska mekot on jälleen kerran bongattu Fashiolistan syövereistä, mutta samaa tyyliä on hyvä lähteä havittelemaan pienen inspiraation pohjilta! Pitsi olisi ajaton ja kaunis materiaali, mutta mun takaraivossa vähän kutkuttelee että pitsisiä mekkoja tultaisiin näkemään tämän kevään valmistujaisissa ehkä liiaksikin.
classic

Tällä hetkellä kuitenkin oon eniten kallistumassa tän 2. kollaasin alarivin kokovalkoiseen kellomekkoon. Se on mun mielestä aivan tajuttoman kaunis kaikessa yksinkertaisuudessaan ja toi mun hyllyllä h-hetkeä odottava lätsäkin sopisi tuon kanssa yksyhteen kuin nenä päähän!
Kyseistä mekkoa oon pohtinut myös muissa väreissä, esimerkiksi laivastonsinisenä se olisi todella kaunis ja klassinen, mutta suunnitelmat suihkurusketuksesta taas puoltaa tuota valkoista väriä. Miten upealta valkoinen näyttäkään "ruskettunutta" ihoa vasten! Kokonaisuuteen kun lisätään suunnittelemani kampaus, helmikorut ja beiget avokkaat, on olo varmasti kummallisen neitseellinen :-Dväri
Ei hillittyä ilman räväkkyyttä! Tässä kollaasissa on tuo kirkkaansininen mekko, joka myös houkuttelisi, mutta mulla oli jo vanhojentansseissa laivastonsininen puku, joten mieluummin kokeilisin tällä kertaa nyt jotain muuta :-)
Kirkkaat värit, kukkaprintit ja kaikenlaiset muutkin printit varmasti erottuisivat edukseen joukosta. Olisi jännää mennä hakemaan yo-todistus tuossa Topshopin vihreässä mekossa napa paljaana! Noinkohan ne naapurinpojat silläkin hetkellä nauraisivat, vai mitä?
kreikka
Myös tämmöset "kreikkalaistyyppiset" mekot on kiehtoneet mua aikalailla. Etenkin kollaasin ensimmäinen mekko on mielestäni aivan mielettömän kaunis, statement-tyyppinen kaulus suorastaan ponnahtaa silmille erikoisempana yksityiskohtana muun mekon ollessa simppeli ja nätisti laskeutuva. Ruskettunutta ihoa vasten edelleen nätinnäköistä meininkiä, tosin vähän mietin tätä nude/puuteri/beige-linjaa. Mä kun en tosiaan ole ainoa, joka kyseiseen väriin on mekoissa hurahtanut!
helma
Liehuvissa mekoissa jatketaan, nimittäin maksimekoissa ja mullet-helmoissa on sitä kuuluisaa "jotain".
Mähän vanhassa blogissa viime syksynä suunnittelin takaa pitempihelmaista mekkoa ylppäreihin ja kyllä ne vieläkin osaavat sykähdyttää. Viininpunainen yksilö olisi tästä kollaasista oma lemppari, sininen kun on jo niin nähty väri ja muista en tiedä, osaisinko käyttää tuommoisia mekkoja. Olo on tarpeeksi hongankolistaja jo ilman korkoja ja vartta pidentävää vaatepartta, joten mitenkäs sitten maksimekon kanssa? :-D

updo
Kampaussuunnitelma mulla kuitenkin on jo aika selvä, on ollut jo pidemmän aikaa. Sykeröisellä, ehkä vähän rennommalla niskanutturalla ja muhkealla semmoisella siis mennään ja näitä kuvia ajattelin näyttäväni kampaajalle, ellen nyt jotain aivan uutta ja ihmeellistä kuontaloni menoksi keksi.
Aukinaisina liehuvat kiharat ovat toki kauniit, mutta eivät omasta mielestäni niinkään ylppärimatskua. Jos sitten pippaloiden jälkeen avaan nutturan ja moshaan menemään kavereideni kanssa, mutta näinkin muodollisessa tilaisuudessa, jossa monet vanhemmat ihmiset pitävät mua jonain aikusuuden kynnyksellä keikkuvana naisena, on ehkä parempi olla vimosen päälle siisti ja huoliteltu (äitini käsitys siististä ja huolitellusta on kaukana avonaisista hiuksista). Sitäpaitsi, jos tuulee kamalasti, niin parempihan hiusten on olla kiinni!
Niskaan nuttura tulee luonnolisesti tuon lakin takia, olisi aika inhottavaa jos olisi jossain tuolla korkealla takaraivolla niin iso kumpare, ettei lakki mahtuisi päähän :-D

Mutta mitä pidätte? Löytyykö mun valitsemista ehdokkaista oma lemppari? Mitä itse pukisit ylioppilasjuhliisi tai jos olet jo valmistunut, mitä sinulla oli päälläsi kun sen kuulemma niin kovin yliarvostetun lakin päähäsi painoit? Entä amiksen käyneet, oliko/tuleeko teillä juhlat valmistujaisten kunniaksi? Kertokaa ihmeessä, näin keltanokkana olisi kiva kuulla vähän kaikenlaisia kokemuksia, jippoja ja vinkkejä kevään odotetuimpaan päivään liittyen! :-)

42 kommenttia

  1. viimesen kollaasin punanen iskee muhun eniten, aivan ihana :-)

    VastaaPoista
  2. ite tykkäsin eniten tuosta Liehuvaa helmaa sinisestä mekosta :--) Nuo valkoisetkin on samassa kategoriassa tosi kivoja!

    VastaaPoista
  3. Amiksen käyneenä mulla oli kahden päivän juhlat. :p Ensin valmistuin 1.6.12 ja mulla oli sellainen ihana sivunuttura, jonka kanssa päällä valkoinen kreikkalaismekko.

    2.6.12, kun mieheni valmistui lukiosta niin meillä oli yhteiset juhlat yhdellä majalla, siellä mulla oli korkea iso niskanuttura ja ihana olkaimeton leihuva pinkki mekko, joka löyty alennuksesta kaupungista. :)

    Voin sanoa, että nämä päivät kuuluivat elämäni parhaisiin! Päivät olivat kyllä tosi kiireisiä tietyn aikataulun takia, mutta jos on hyvät - istuvat kengät niin selviää mistä vaan. :D
    xoxo Mella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi miten ihanaa, kahdet juhlat ja kaksi eri asukokonaisuutta! Molemmat kuulostavat kyllä kadehdittavan upeilta :-) Semmonen kreikkalaistyylinen vähän pidempi mekko olisi ihana, mutta en tiiä sitten kuinka montaa eri etikettiä jonkun mielestä rikkoisin kun valmistujaiset on päiväjuhla. On nimittäin tästäkin saanut lukea nillitystä joissakin blogeissa, kun suunnitteilla on ollut maksimekko :o

      Ja pitää tosiaan nuo kengät pistää listalle myös, tiedän millaiset haluan, mutta niitä en netistä uskalla tilata! Kenkäkaupoille siis, oldskool-tyyliin :-D

      Poista
  4. nuo on kaikki tosi hienoja! mun lemppari on ehkä tosta viimesestä kollaasista tuo valkonen :) tai joku niistä pitsistä, mutta tuo sateenkaaren punanenki on kyllä aika kiva.

    VastaaPoista
  5. Ihana postaus! Oon itekki alkanu jo etsiskelemään omaa valmistumis mekkoa, mutta just sellasta sopivaa on tosi vaikee löytää. Ja joo amiksessa tosiaan olen, juhlat tulossa ihan samalla tavalla kun ylioppilailla. Ite tykästyin eniten tohon vikan kollaasin vikaan mekkoon! (:

    VastaaPoista
  6. pieni varotuksen sana noitten kampauksien kohalla, et tuu saamaan lakkia kunnolla päähän. Mun kahella kaverilla oli juuri tuollaiset ´muhkeat niskanutturat viime keväänä ja molemmat joutu änkemään sen lakin päähän. toinen ei pitäny lakkia ollenkaan ku pakollisissa tilanteissa, kuvissa yms. Mullakin oli sivulle vedetyt aukinaiset kiharat ja tiukkaa teki. Ku ei harjoituskampausta lakin kanssa tehty niin ei yhtään osannut odottaa, että vaikka kuinka matalalle hiukset oli vedetty, niin silti tiellä. Et suosittelen, että kokeilet haluamallasi kampauksella, että kuinka muhkea se nuttura voi olla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, onneks suunnittelin tota samaista kampausta jo viime keväänä kun tilattiin lakit :-D Mulla on lakissa sentin vara kampausta varten, sain hyvän vinkin tähän viime keväänä valmistuneelta kaverilta!

      Ja eihän mun tukkaan kauhean muhkeaa nutturaa saa, mutta tuo alhaalla vasemmalla oleva kampaus olisi ehkä eniten mun mieleen tai sitten yläoikealla oleva nuttura, joissa lakin saisi vähän niinkuin tuohon nutturan päälle kun se ei olisi niin kauhean paljon takaraivosta "erkaneva" nuttura!

      Poista
  7. 2. Kollaasin alarivin valkoinen mekko on täydellinen! Se olis just semmonen juhlava ylppäreihin, mut ei liian. Ja sen leikkaus on aivan ihana! :-) noi pitsimekotkin on nättejä ja noi liehuhelmat, mutta noi kreikkalaistyyliset mekot on ehkä hieman enemmän semmosia kesä/rantamekkoja? tai mä voisin laittaa tommosen päälle jos tulisin vieraaksi ylppäreihin, mutta en odottais semmosta sen ylioppilaan päällä. Mut en sitä sano, etteikö ne nättejä olis. :-) ja tollai nutturasydeemi hiuksiin näyttäis sulla tosi kivalta!

    VastaaPoista
  8. ihania varsinkin noi pitsiset <3

    http://therecklessandthebravee.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  9. oi että mitä mekkoja ! pakko sanoa että mun silmiin parhaita olivat 4. ja 5. kollaasista kaksi viimeistä mekkoa näin valmistujais mielessä :)
    mutta kyllä varmasti noista minkälainen vaan mekko sopisi sun päälle :)

    VastaaPoista
  10. sain täst paljon inspist omaa asuu! jee kidi 8)

    VastaaPoista
  11. ooh toi viininpunanen mekko on aivan täydellinen :)!

    VastaaPoista
  12. Itse löysin juuri täydellisen mekon 26 eurolla asokselta! Se oli just semmonen mitä olin suunnitellut ja aaaa oon niin ilonen! :D
    Hiuksista en tiedä, meinasin ihan vaan kiharoita, mutta ei mulla pysy semmoset kovin kauaa, koska tyhmä hiuslaatu :D Toi lakki rajottaa kuitenkin jonkun verran. Ehkä just joku tommonen, mitä noissa kuvissa ois ihan jees!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau, mikä löytö, vähän mä oisin innoissani tommosesta!! :-D

      Mullakin noi kiharat oli vaihtoehtona yo-kampaukseksi, mutta kun tosiaan, täältäkin löytyy liukas hiuslaatu jossa kiharat ei tahdo pysyä nätteinä millään keinolla. Tai jos tahtoo pysyvän, niin sitten niitä ei saa rikkoa ja kampaus on semmonen jäykkä korkkiruuvipehko ._.

      Poista
  13. Oi että ehdoton lemppari on kyllä toi ylärivin eka noista kreikkalaistyyppisistä mekoista!

    VastaaPoista
  14. Itse tykkään liehuva helma kollaasin mekoista ja kampaus on loistavan näköinen :-)

    VastaaPoista
  15. Mun ehdoton lemppari on tuo viininpunanen viimesestä mekkokollaasista!

    VastaaPoista
  16. Tässä mun lempparit!
    pitsiunelmia: kolmas ja viimenen
    klassista ja eleganttia:valkonen kellohelma
    suoraan sateenkaaresta:punanen, ehdottomasti :)
    tuulahdus kreikkalaista: alaoikea on unelma♥
    liehuvaa helmaa: tummansininen ja -punainen

    lisäks noi hiukset on superihanat! Itellä nyt meneillään rippimekon metsästys, niin tästä sain kans vinkkejä, ihana postaus!

    VastaaPoista
  17. mun lemppari on tuooo liehuvahelmainen sininen :>

    VastaaPoista
  18. Joko ihanaan pitsiin tai tohon upeaan tummansiniseen liehuhelmamekkoon, rakastuin siihen ihan täysin :D Kampauksesta tai meikistä ei tietoakaan, jotain kivaa! :D

    VastaaPoista
  19. apuaaaa liian paljon ihania mekkoja ! <3 mutta tuo viininpunainen, kreikkalaisista tokan rivin eka sekä värikkäistä ekan rivin kolmas oli mun suosikit :)

    VastaaPoista
  20. mistä sä löydät noin ihania mekkoja :OO

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Fashiolistasta vaan metsästämään :-D Eihän noista varmaan puoliakaan myydä enää missään, ne vaan on jääny tonne Fashiolistaan kummittelemaan, mutta samankaltasia saattaa löytyäkin :-)

      Poista
  21. Voi luoja, ihania mekkoja kaikki! Mitäköhän sitä pukis konffikseen kesällä...

    VastaaPoista
  22. Ihania kaikki, mutta paras ehkä toi vikan mekkokollaasin eka mekko. Aivan täydellinen! :D

    VastaaPoista
  23. Viimeisen kollaasin viininpunanen ja alaoikee on kyllä ehdottomia lemppareita ja voisin kuvitella itellekki jomman kumman päälle sit "sinä kuuluisana päivänä"! :-)

    VastaaPoista
  24. Minä etin viime keväänä mekkoa joka paikasta. Kolusin niin Lahden, Helsingin kuin internetinkin kaikki mahdolliset puodit, mutta sitä oikeaa ei löytynyt. Sitten muistin, että kotona vaatehuoneessa roikkuu äidin äidin vanha hääpuku, sellainen jonka vielä hänen äitinsä, minun juuri edellisenä talvena kuollut isomummoni oli itse ommellut. Mekossa oli pienet t-paita hihat ja se ulottui hieman polven yläpuolelle. Ja se istui mulle täydellisesti. Ihan kuin olis mulle tehty. Se mekko oli vaan kaikin puolin niin täydellinen, eikä kustantanut muuta kuin pesulalaskun verran. Sain päivän aikana hirveesti kehuja jo pelkästään puvun tarinan takia. Mun päivä oli ihan mahtava ja parempi ku olisin koskaan osannu kuvitella ihan vaan jo sen mekon ansiosta! Eikä tarvinnu pelätä, että jollain olis samanlainen puku:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wow, ihan mieletöntä, sekä idea että juurikin toi puvun tarina :-) Oisin itekin ollut ihastuksesta pyörryksissä, aivan varmasti, ja niinhän mä vähän olenkin!
      Meillä suvussa kaikki on valitettavasti mennyt naimisiin pitkissä kermamekoissa ja vieläpä vuokratuissa niin en ihan nuin helpolla pääse :-(

      Poista
  25. ihania mekkoja ja kampauksia oon ajatellut kans niskanutturaa ens vuoden wanhoihin:) mistä nää mekot on bongattu(:?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ollu aikamoinen muoti jo pari vuotta :-) Niinkuin tekstissä lukee, mekot on Fashiolistasta!

      Poista
  26. siis en ymmärrä miten sä löydät fashiolistasta noin kauniita mekkoja, mä löydän oikeesti jotain maailman järkyttävimpiä ikinä... :--D
    mutta mulla itellänikin on ongelma värien kanssa, koska haluaisin jotain tosi värikästä, mutta toisaalta jotain nudea tai vaaleeta... :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikeenlaista hakusanaa vaan kehiin, kirjotan aina alustavaks dress ja sit lisään sinne hakusanoja sen mukaan mitä haluan :-D

      Ja saman ongelman kanssa painitaan siis, ahdistavaa!!

      Poista
  27. mä ottaisin jonkun vaalean mekon:)

    http://betterlatethannever-saara.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  28. Viimeisen kollaasin punainen on ehdoton suosikki! :)

    VastaaPoista
  29. Löytyisiköhän mistään enää tuollaista viimeisessä kollaasissa olevaa vaaleanpunaista mekkoa? (: kun pitäis konffikseen etsiä joku mekko! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt en kyllä osaa sanoa, en edes muista mistä toi mekko on kotosin kun tästä postauksesta on kuitenkin jo yli vuosi :-D Kai noita samantyyppisiä myydään edelleen ainakin ketjuliikkeissä?

      Poista
  30. Mistä muistaisit tuon kreikkalaisen kollaasin viimeisen mekon olevan?

    VastaaPoista
  31. Mistä näitä mekkoja saa?:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinkuin tekstissä ja useassa kommentissakin lukee, kollaasit on koottu Fashiolista-nimisellä nettisivulla eikä mulla ole minkään maailmanluokan muistikuvaa, mistä kukin mekko on :-D Toisen kollaasin ylärivin keskimmäisen mekon tiedän olevan H&Mstä, koska juuri tuommoseen pukeuduin omissa yo-juhlissani. Mutta siihen mun tietämys sitten jääkin..

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne