03/02/13

3. helmikuuta 2013

IMG_6661b 8 vuotta sitten tähän aikaan oltiin Jannen ja mummon kanssa matkalla sairaalaan tapaamaan äitiä. Syynä tälle sairaalavisiitille ei ollut sairaus tai mikään onnettumuus vaan meidän silloinen uusi perheenjäsenemme Tuukka. Oltiin Jannen kanssa saatu päivä vapaaksi koulusta, muistan vieläkin kun iskä tuli aamulla kolmelta herättämään että ne lähtee äidin kanssa sairaalaan, "teidän pikkuveljenne syntyy millä hetkellä tahansa!"
Sairaalassa äiti oli tosi nuutuneen mutta silti niin onnellisen näköinen. Iskä oli päästänyt äitin lepäämään ja oli uuden vauvan kanssa oleskeluhuoneessa kiikustuolissa. Sekin oli niin väsyneen näkönen, iskä ei aamulla ollut saanut päälle muuta kuin tuulipuvun ja ikivanhan lippiksen mutta kuka sitä uuden isän ulkonäköä katsoo? Rakkaus lasta kohtaan suorastaan paistaa kasvoilta oli päällä sitten Armanin puku tai jalassa Asicsen juoksulenkkarit.
Kaikki oli sillon niin uutta ja jännittävää. Koulussa seuraavana päivänä opettaja kyseli kauheasti uudesta vauvasta. En osannut vastata melkein mihinkään muuhuin, kuin että kauhean pieni tapaus oli kyseessä. Jannen syntymästä mä en muistanut muuta kuin sen että sain silloin oman vauvanuken hoivattavakseni, kun en suostunut lähtemään sairaalasta ilman Jannea :-D Sen takia fiilikset oli kuin jonkun toisen elämästä seuraavat pari viikkoa.
Onhan meillä Tuukan kanssa aikamoinen ikäero, 10 vuotta. 11 jos vuosilukuja katsotaan. Meillä ei ehkä oo niin tiivis sisarussuhde kuin mitä mulla ja 2 vuotta nuoremmalla Jannella ja vaikka välillä tekiskin mieli nostaa Tuukka keittiön kattotuulettimeen roikkumaan, niin on silti kyseessä mulle todella rakas pikkuveli. Kukapa sitä nyt ei joskus sisarustensa kanssa vähän kinaisi? Sitä paitsi, kyllä mä tykkään siitä ihan hirmusesti, kun ollaan Tuukan kanssa kahdestaan kotona ja katsotaan vanhoja piirrettyjä. Tässä on ipana, joka antaa arvostusta kunnon vanhan ajan Pelle Hermannille!!
Hyvää syntymäpäivää velikulta, 10 vuoden päästä lähdetään yhdessä kaljalle!

hair IMG_6622 IMG_6687 Heh ja noista muista kuvista tällä tavalla nopeesti: Äiti ja iskä tuli Tallinnasta perjantai-iltana ja mukana tuli jälleen kerran kivoja tuliaisia. Sitä huomaa ettei oo enää lapsi kun Tallinnan reissuilta kotiin tuomisissa on enemmän alkoholia kuin karkkia.
Äiti kyseli multa alkuviikosta että mitä mä henkilökohtaisesti reissusta halusin, niin vinkkasin sille tummanruskeasta hiusväristä kun oon ideaa ombre-värjäyksestä kehitellyt jo muutaman viikon. Noh, ei tuo sävyero mitenkään kauhean suuri ole, mutta huomattavasti kivemman näköinen kuin että oisin koko pään värjännyt yhdeks tummanruskeaks värikypäräksi. Miltä tuo teijän mielestä näyttää? Musta ihan hyvä ensikertalaisen yksin värjäämäks :-D
Muita tuliaisia tuli myös, mm. erilaisia hiusmömmöjä, kosmetiikkaa sekä koruja. Neonpinkin pipon mummo osti mulle eilen Kärkkäiseltä. I'm in love!
Mä loikkaan nyt tonne kahvipöytään kun se vielä on pystyssä ja siellä on jotain syötävää jäljellä, rauhallista sunnuntaita teille jokaiselle :-)

61 kommenttia

  1. Minkä merkkinen toi puuteri on? :) Ja kivat hiusset!

    VastaaPoista
  2. Ihana teksti, mut toi viiminen lause pilas kaiken :D

    VastaaPoista
  3. Mun mielestä aika epäonnistunu "liukuvärjäys" :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mitä sä odotit, kun ekaa kertaa tämmöstä kokeilin ilman minkäänmoista muuta apua kuin vessan kaksi peiliä? :-D Kyllä toi ensikertalaiselta on mun mielestä ihan hyvä eikä pienet sattumat haittaa, kun sävyt on keskenään niin lähellä toisiaan.

      Poista
    2. Epäonnistunu? Mun mielestä tää on täydellinen! :)

      Poista
    3. Hyvännäköinen on! Tykkään kun kontrasti ei ole niin suuri noiden värien välillä, paljon luonnollisemman näkönen :) Jotenkin tökeröitä joidenkin hiukset kun tyvi on lähes musta ja latvat tosi vaaleat.

      Poista
    4. Kiitos paljon :-)! Ja mä halusinkin näin alkuun ihan tämmösen "luonnollisemman" näkösen et se ei oo niin kova kontrasti, mulla kun ei ois sit ollut resursseja korjata sitä :-D

      Poista
  4. Miten sä teit käytännössä ton värjäyksen? :) laitoitko vaan sitä väriä tohon tyveen vai?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! Levitin ton värin semmosel pensselillä ensin kaikkialle juuriin missä näky vaaleeta juurikasvua ja sitte sattumanvarasesti harjasin sitä väriä pensselillä tyvestä tohon korvanipukan korkeudelle asti ja hieroin vähän siltä kohin et se väri levis tonne alempiiki kerroksiin :-)

      Poista
  5. Miten ihmeessä löytyy aina ne muutamat ketkä löytää aina jostain valittamisen aihetta :D Mun mielestä noi hiukset on ainakin ihan kivat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä tiedä, en oikein osaa itekään sanoa miten tossa ois voinut epäonnistua mitenkään huimasti, koska mitään hillitöntä mokaa ei noiden värien kanssa sattunut. Eikä mulla esimerkiks mee selkeetä värirajaa mikä tekis tosta dipdyen :-D Mut kaikilla saa olla mielipiteensä, vaikka ne välillä vähän hämmentääkin!

      Kiitos :-)!

      Poista
  6. ssiis mitä. onko janne 96 syntynyt

    VastaaPoista
  7. ihana teksti ja upeet hiukset !! :) oot ihana <3

    VastaaPoista
  8. Mauton toi sun 10-vuoden päästä kaljalle heitto. Sua vois luulla 16-vuotiaaks :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mautonta arvostella tuntematonta sisarussuhdetta ja sen kesken syntyneitä heittoja. Sua vois luulla 45-vuotiaaks kukkahattutädiks :-D

      Poista
    2. mietin ite ihan samaa tosta lauseesta vaikken teidän suhteesta tiedäkään.. särähtää vaan aika pahasti korvaan tollanen kun itelläni melkein saman ikäinen veli. huumoria joo, hyvänmaun rajoissa; en nyt sanois..

      Poista
    3. No se on sitten voi voi ja lämmin leipä jos sun korvaan särähtää :-) Kaikilla on erilainen huumorintaju, meidän perheessä toimii paska huumori ja sen mukaan myös mennään!

      Poista
    4. vinkkinä vain ettei kaikkea kannata jakaa, varsinkaan jos riskinä ettei ihmiset sitä ymmärrä. näköjään sulle on ton ja aikaisemman vastaukses perusteella vähän vaikea katsoa muiden ihmisten näkökulmasta tekstiäsi. kukkahattutätejä ja lämpimiä leipiä, tota paskaa huumoria ei voi olla huomaamatta. :---)

      Poista
  9. eikä, ihana teksti! Vika lause oli iha paras! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha kiitos :-D mun kummisetä tokaisi mulle saman lauseen kun täytin 8, musta toi on suhthuikee lupaus! Harmi vaan että joillakin ei ilmeisesti oo samanlaista huumorintajua.

      Poista
  10. http://wouldikissyou.blogspot.fi/
    Luetko tätä blogia? :)

    Luin jostain et käyt Kannaksen lukiota ja hetken jo vedin henkeä että omg kaks suosittuu bloggaajaa samassa lukiossa mutta ei, tämä tyttö käykin Kaurialan lukiota. :--( määh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enpäs oo koskaan kuullutkaan, kivanoloinen blogi kieltämättä! :-)

      Poista
  11. Mun ja pikkusiskon ikäero on 15 vuotta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho! Mutta eipä tuo ikäero on mun mielestä jo kiva kun 15-vuotiaana alkaa ymmärtää vähän muidenkin kuin ittensä päälle ja sen vauvan ottaa eri tavalla vastaan :-)

      Poista
  12. Hah mun mielest toi vika lause on just huikee :DD Sä oot huippu!

    VastaaPoista
  13. onks toi vaaleempi väri sun oma väris vai purkkiväri kans?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei nyt varsinaisesti "oma väri" mut se väri joo mikä mun hiuksissa oli jo valmiiks, en värjänny latvoja ollenkaan :-)

      Poista
  14. millä objektiivilla kuvaat noissa kuvissa? entä onks toi 50mm tarkoitettu henkilökuvaukseen?:)

    http://nevermindnevermind.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää on kaikki 50mm otettu, eli niinku näkyy ni käy muuhunki ku hlökuvauksee :-) mut jos tarkotuksella kuvaan ihmisiä, ni kuvaan 50mm!

      Poista
  15. Siis mitä, 8 vuotta sitte menitte kattoo tuukkaa synnärille mut se onkin nyt jo 10???? syntyks se kaks vuotiaana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja missäköhän ihmeessä lukee että Tuukka on 10? :-D

      Poista
  16. Mun mielestä tuo liukuvärjäys on just onnistunut? Ainakaan mun silmiin tuossa ei näy mitään rajaa ja sen takia se just onkin onnistunu! :-D Ite kans värjäilin itselle liukuvärjäyksen (tosin vaaleaan tukkaan) ja mun päässä on tällä hetkellä neljä eri sävyä (tummaruskea-vaaleanruskea-kullanvaalea-erittäin vaalea) ja ne on pyritty häivyttämään mahdollisimman hyvin. Kuitenkin, ku mun kaverit näki tän letin niin ne ihmetteli et eihä tää mikää liukuvärjäys oo ku "päässä ei näy mitään selkeetä rajaa missä väri muuttuu ja missä ei!!11" :-D Siis mitä, mun tukan ois kuulemma pitän näyttää tältä http://blackhairmedia.com/wp-content/uploads/Ombre-Hair-Ciara.jpg kun nyt se näyttää lähes tulkoon tältä http://0.tqn.com/d/beauty/1/0/M/N/1/drew-barrymore-ombre-hair.jpg. En ummarra.

    Anteeks avautuminen, mut siis kiinnostais tosiaan tietää mitä liukuvärjätty tukka muiden mielestä tarkoittaa :-D Tarkoittaako se kirjaimellisesti sitä liukuvärjäystä vaiko vain kontrastisen tyvikasvun värjäämistä.

    Anyway, mä tykkään sun tukasta, mä tykkään sun blogista. Aina ku linkkaan uusia postauksia välilehtiin niin jätän aina parhaan viimiseks eli sun blogin :-) Mukavaa kevään odotusta, tsemppiä kirjoituksiin ja hauskaa penkkareitten odottelua!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooi ihana kun raaskit näin pitkästi kertoo! :-D Musta on kiva lukee kun on vähän pidempiä kommentteja :-)

      Tosta ombrehairista, mitä mieltä ihmiset siitä on, niin mulla tulee vähän mieleen että ihmiset sekoittais dipdyen ja ombren keskenään. Kun dipeissähän kuuluu olla semmonen selkeempi raja, tiedä häntä sit jos sitä luulevat ombreksi o_O Sit on kans tosiaan toi että värjätään vaan latva kuustoista astetta tummemmaksi, hmm :-D
      Mut onhan noita paljon erilaisia, en oikein usko että kenenkään on kiistäminen kenen ombre on onnistunut ja kenen ei, niin kauan kun hiuksissa se liukuväri-efekti näkyy! Oli se sitten useemmalla sävyllä tai kahdella sävyllä aikaansaatu. Tuo jälkimmäinen linkki on tosi nätti :-)

      Kiitos hirmusen paljon sulle, ihana illanpiristys :-)! Leppoisaa kevään odottelua myös sulle :3

      Poista
  17. oiiii ompa onnistunut liukuvärjäys ensikertalaiseksi ! :))) tykkääntykkään :D

    VastaaPoista
  18. Hirmu kivat hiukset on! :) Ja täällä on kans ollu kovat bailut, pikkusisko täytti seittemän samana päivänä!

    VastaaPoista
  19. Onneksi olkoon veljellesi, minusta on kiva lukea tällaisia ilostuttavia postauksia elämästä! :) Nimimerkillä: mun isoveli / pikkuveli ei antais edes ottaa kuvaa syntymäpäivänään, ne on sellaisia tietokone-erakkoja. Me ollaan niin eri maailmasta. Vaikka mun ammattiin kuuluukin tietokoneella istuskeleminen päivästä toiseen, niin on mulla paljon muutakin elämää. :D Ai vitsi, mä oon reilu!

    Ihana toi neonpipo, paisto heti silmään ja onnistunut liukuvärjäys tosiaankin! Tykkään.
    xoxo Mella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, meillä tää nuorempi ois aina kameran eessä :-D Kai se on tuo ikä! Mutta samaa voin sanoa mäkin, koneella tulee tehtyä paljon hommia ja vähän muutakin kuin jotain hyödyllistä, mutta silti oon enemmän menossa kun veljet :-D

      Kiitos :-)!

      Poista
  20. Onnea Tuukalle! ❤Ihanasti onnistunut liukuvärjäys muuten. ;)

    VastaaPoista
  21. Kauheeta ku ihmiset on tosikkoja, itselläni on mun siskonpojan kaa ikäeroa 10v ja mä totesin mun siskolle tän pojan 10v-synttäreille että 8 vuoden päästä mä sit isken jonkun sun poikas kavereista... :D Siskolla onneks riittää huumorintajua ja meistä se oli hauska juttu!

    Mun puumahaaveet tosin sitten jäi, kun poikaystävä tupsahti elämään, kuinka harmillista :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se tuntuu välillä olevan joku kansantauti lukijoiden joukossa :-D
      Meilläkin samanmoista läppää on heitetty ihan 50-vuotiaiden enojen keskuudessa, mutta kai hekin on sit mauttomia 16-vuotiaita!

      Voi hitsinvitsi, toivottavasti revit nyt paljon iloa poikaystävästä niin ei tarvii sitä puumailun jäämistä harmitella ollenkaan :-(

      Poista
  22. Huomasin sun formspringistä että oot saanu "ruokamyrkytyksen" mäkkäristä eilen illalla ja mun on pakko tulla laukomaan vähän faktoja. Mäkkärin kaikissa hampurilaisissa käytetään samoja raaka-aineita, joka tarkottaa sitä, että jos jossain raaka-aineessa ois pöpö ollut pesimässä sen ois saanut monen monta muutakin ihmistä (mukaan lukien sun eilinen seurueesi). Mäkkäristä ei siis saa yksittäisiä ruokamyrkytyksiä. Voit tietenkin ottaa kyseiseen ravintolaan yhteyttä ja kysellä onko muita tapauksia tullut ilmoille, ja lämpimästi tätä suosittelenkin. Jos muita tapauksia ei ole, saat tuskin mitään anteeksipyyntöä kummempaa, sillä yhtiöllä tuskin on suurempaa kiinnostusta yksittäisen asiakkaan vatsatautia kohtaan.

    -J

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedän kyseiset faktat, en suotta koittanut hakea mäkkäriin töihin ja lukenut/kysellyt sen toimintatavoista haastattelua varten. Ajattelinkin ensin vaan tiedustella että onko muilta tullut valituksia, vaikkakin aika jollon mäkkärissä kävin, oli vähän ennen sulkemisaikaa eikä mun lisäksi tainnut salissa olla kuin yksi henkilö. Ja eihän sitä tiedä vaikka kyseessä olisi ollut vaikka työntekijän epähuomiossa pesemättömät kädet, ei raaka-aine.

      Hampurilainen kuitenkin maistui mun mielestä oudolta verrattuna siihen miltä sama hamppari on aikasemmin maistunut. Mutten mä silti modota mitään miljoonahyvityksiä yhtiöltä, jolla varmasti on suurempiakin murheita. Tähän aikaan vuodesta on kuitekin myös norovirus valloillaan.
      Mua ei henkilökohtasesti edes kiinnosta jos vaikka 5€ lahjakortin sinne saisin, koska käyttämään en sitä kuitenkaan tuu. En mikään suuri mäkkärifani ole muutenkaan ja kun nyt voin jo paremmin niin häliäkö sillä enää on vällä :-D

      Poista
  23. Kivoi kuvii :--)

    Kurkkaathan?
    >twostars-inthesky.blogspot.fi<

    VastaaPoista
  24. Upeita kuvia ja mielenkiintoisia tekstejä, tykkäsin siis hirveesti ! :)


    ♥: http://mimi-perfectly-imperfect.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  25. Tykkään aivan älyttömästi sun blogista! Kivat hiukset ja kivoja kuvia!:)
    Pakko kysyy vielä että millä ohjelmalla tai miten oot tehny sun bannerin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on tehty Gimpillä ja tuo kuva on vaan liitetty tuohon, en oo tehny sitä itte! Kiitos tosi paljon :-)

      Poista
  26. aaaaw ootteko menny jamin kanssa kihloihin tai jtn ku sun we heart it on täynnä kaikki kihlasormus ja hää kuvia?!(: niiiiin söpöä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei nyt sentäs vielä, kuha haaveilin :-D!

      Poista
  27. Millä ohjelmalla kokoot noita WHAT WOULD I WEAR- kollaaseja? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Gimpillä, niinkuin parissa niiden kommenttiboksissa oon vastannut :-)

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne