Teoriakokeesi on ...HYVÄKSYTTY!

2. tammikuuta 2013

IMG_5576IMG_5566IMG_5586 IMG_5661
Viimestä lomapäivää viedään, vaikka olinki tänään tässä perheessä ainoa joka ei suunnannut aamutuimasta kouluun tai duuniin. Aikasin mulla oli herätys silti, koska niinkun otsikosta voi huomata, mulla oli teoriakokeen yritys numero dos aamulla 9:30 ja sehän meni läpi kristallinkirkkaasti. Jos viereisessä kopissa ei ois joku ollut tekemässä omaa koettaan, oisin kiljunut ja pomppinut jo siinä paikoillani huomatessani että väärin meni vaan 1+5! Huomenna varaamaan inssi ja mistä sitä tietää vaikka ens viikolla tuolla huristelisin jo itsenäisesti omalla autolla ;-)

Kun pääsin kotiin, kääriydyin samantien hartiahuiviin, ku mikäkin mummo, ja hyppäsin vällyjen väliin noiden meidän karvapalleroiden kanssa ja tässä mä oon nyt 6 tuntia kattonut Bonesia ja syönyt suklaata – ei ollekaan huono tapa vältellä ruotsin ylppärivihkoa ja muita tärkeitä hommia.
Kauhistuin tänään, kun ensimmäistä kertaa sitten maailmanlopun avasin kalenterin ja huomasin, ettei koulua oo jäljellä enää kuin reilu kuukausi, sama aika on yo-tekstitaitoon ja siitä seuraavalla viikolla koittaakin jo vaikka mitä jännää kielten preleistä kuunteluihin. Voi rakkaat ylioppilaskirjotukset, vastahan te mua kiusasistte ja nyt jo iskette viisinkertasena takasin!

Haha oon nyt oikeesti totaalisen koukussa tohon erääseen tv-sarjaan mitä oon hehkuttanu ties vaikka ja kelle, saatan Jamille keskellä yötä lähettää tekstiviestin siitä mitä Bonesissa tapahtuu vaikka tiedänki että Jami ei tosta sarjasta tykkää yhtään. Mua pidetään vaan tylsänä nörttinä ku sanon kyseessä olevan mielenkiintosin rikossarja mitä tiedän :-D .. puhumattakaan siitä kuinka kuuma Booth on, huh "kunnollisissa miehissä" on sitä jotain! Mua on myös ihan oikeesti ruvennut harmittaan, etten oo hyvä luonnontieteissä, matematiikassa ja semmosessa. Tommonen oikeusantropologin työ ois ihan superjees. Kai oon jotenkin ällöttävä ja kieroutunut kun noi mätääntyvät ruumiit ja niitten luut kiinnostaa mua, pienenäki oisin aina halunnu ennemmin pelata Cluedoo ja selvittää murhia ku leikkiä barbeilla, tiedä häntä!
Tykkääkö kukaan lukijoista rikossarjoista? Siis jostain muusta kuin CSI Miamista?
Let me know, mä jatkan nyt tiedonjanoni (sekä suklaanhimoni) tyrehdyttämistä ja koitan päästä tänään ajoissa nukkumaan. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :-)

80 kommenttia

  1. onnea jenna ! ite tykkään csi las vegasista. bones oli ihan lemppari yläasteella :D nyt lukiossa on tullu kateltua criminal mindsia ja tota csi:ta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia :) Mäkin noita CSIn eri variaatioita oon kattellut jo ties kuinka monta vuotta aina sillon kun tulee kohdalle, niistä Las Vegas on munkin lemppari! Ja toinen semmonen sarja mikä on tän Bonesin lisäks kolahtanut kovaa ja korkeelta, on Todistettavasti syyllinen :-D

      Poista
    2. las vegas on vaan oikea ja alkuperäinen :D mäkin oon välillä toljotellu todistettavasti syyllistä ja seki on ihan kateltava :)

      Poista
  2. Mää rakastan rikossarjoja! NCIS Rikostutkijat on ihan huippu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo koskaan NCISää mitenkään suuremmalla mielenkiinnolla seurannut, täytyy jossain vaiheessa tsekata että mimmonen on :-)!

      Poista
  3. Hitsi! Ja voi kun tuli nostalgia tosta teoriakokeesta! Menin sinne itse(kin) ihan ääälyttömän jännittyneenä ja varmana siitä, että ei mene läpi... En meinannu uskoo, kun screenillä näky heti ekalla kerralla HYVÄKSYTTY ja 0 VIRHETTÄ. Se fiilis. Sanovat vielä, että varsin harvinaista. :-))

    Rikossarjat on aina niin mahtavia. Todistettavasti syyllinen ehdottomasti parhain - kaikista - ikinä. Ainakin mä komppaan sitä! Mut olet oikeassa, Bones on tosi mielenkiintonen myös ja poikkeaa hieman muista. :-D
    xoxo Mella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on siis samat lempparit ;-)

      Ja juu, mullakin oli kamala paniikki kun menin ekaa kertaa ja suurin osa virheistä oli just niitä ajatusvirheitä: olin painanut vahingossa oikein kun piti painaa väärin ja tuli niitä "EI HITTO SE OLI TOISINPÄIN" -hetkiä :-D
      Hurjaa, 0 väärin, ihan mahtavaa! Mullekin toi 1+5 tosin oli aikamoinen ilmestys, kun aikasemmalla kerralla väärin meni melkein puolet enemmän :-D

      Poista
  4. oma lemppari criminal minds :D oon aiva rakastunu siihe <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se näkyy olevan hyvin monen muunkin lemppari :-D Ite en oo oikein osannu tykästyä siihen :c

      Poista
  5. onnea tosi paljon, ja oot ihan superkaunis!

    VastaaPoista
  6. mä pystyn kattoo noista rikossarjoista vaan criminal mindsiä koska en pääse yli siitä ärsytyksestä ja raivosta kun nään miten ne esim csi miamissa "hoitaa" niitä juttuja esim ruumiinavaajat on tyylii minihameissa ja kaikki koskee todistusaineistoihin sormilla jne :D vaik ne on vaan telkkariohjelmia nii ku tietää mite asiat oikeesti tehään ni oon vaa sellane et se ärsyttää hitosti :DD
    criminal minds on oikeesti edes vähän realistisempi jossain määrin:D ja jännittävin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha muakin joo just CSIt ottaa vähän päähän ku se on muka niin helppoa joltain perus rikospaikkatutkijalta selvittää murha. Kyllä Bonesissakin ne murhat ja nää on aika kaukaa haettuja mutta mielenkiintosella tavalla kerrottuja eikä itse Bones tosiaan pukeudu minihameisiin vaan on viehättävä muulla tavalla (öö älykkyydellä?) :-D

      Poista
  7. Poikaystävä sai mut rakastumaan Criminal Mindsiin! Ihan huippu sarja ja ihan eri luokkaa kun C.S.I :-D ! Nyt joka ilta katotaan yhdessä sitä, viimeinkin löyty jokin ohjelma mistä me molemmat tykätään !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. CSI onkin aikamoista sontaa, vaikka Las Vegasia joskus tykkäänkin katsoo :-)

      Poista
  8. Joo luen Tinttejä :DDDDDDDDD oli pakko mainita, koska muuta rikoksiin liittyvää en yleensä tee, hehe XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :-D No mut Tintti on hyvä, kai oot nähny sen leffan?

      Poista
  9. Itse oon ainakin ihan hulluna Bonesiin, oon kattonut kaikki maholliset jaksot mitä siitä on vaan jenkeissä ilmestynyt ja sitä kannattaa oottaa ;-) Boothissa on tosiaan sitä jotain, mut myös Sweets ja Hodgins jotenki vetoaa muhun :-D

    Mun sisko myös innostui Bonesista ja on tällä hetkellä lukemassa Arkeologiaa yliopistossa, pääsi ekalla sisään kun sai tosta ko. tv-sarjasta sellasen motivaatiobuustin lukea pääsykokeisiin, eli kannattaa sitä antropologiaa harkita ;)

    Tykkään muuten tästä uudesta blogista ihan hirveesti! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä seurailen Netflixistä ja sieltä löytyy kuusi kautta :-) Sweetsin muistan vaan hämärästi jostain hajajaksoista mitä oon telkkarista kattonu, nyt kun oon päässyt vasta kakkoskauteen. Mutta Hodgins on kans tosiaan omalla tavallaan hurmaava ;-D

      Voi ku itelläki älli riittäis moiseen, sitä arkeologiaa kun ei tosiaan ihan tosta noin vain päästä lukemaan :-D Onnittelut siskollesi :-) Ja kiitos paljon!

      Poista
  10. jooo ylppärit on ovella vaikka just vast syksy ohi XD

    VastaaPoista
  11. Vastaukset
    1. Niin se näkyy olevan melko suosittu :-)!

      Poista
  12. Rikossarjoja seuraan aika paljonkin, mutta mun ehdottomat lempparit on Todistettavasti syyllinen ja Kova laki. Niitä voisi tuijottaa päivästä toiseen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todistettavasti syyllinen on myös mun toinen kestosuosikki, muistan kun muksuna tiistaisin maikkarilta ensin tuli Frendit (ja myöhemmin O.C) ja sen jälkeen Todistettavasti syyllinen ja oli mun viikottainen rutiini kattoa molemmat. Tiistai oli viikon kohokohta! :-D

      Poista
  13. Ite katon mielelläni kaikenmaailman rikossarjoja, NCIS, kaikki CSI:t, Mentalist, Criminal Minds, kaikki menee :DD

    VastaaPoista
  14. Bones on ihan paras ja david boreanaz on kyllä kuuma, oli jo Angelin aikoihin! Ah Angel ja Buffy the Vampire Slayer, niitä hyviä aikoja! Vois jossain kohti ladata molempien kausia tuijoteltavaks! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mmmh, totta turiset ♥ Ja kun ton Angelin mainitsit niin nimestä tuli mieleen suosittella semmosta sarjaa kuin Dark Angel, pääosassa Jessica Alba ja se tuli sub-tvltä joskus 2000-luvun alussa. Ihan huippu!

      Poista
  15. CSIt on hyviä ja joskus tuli sellanen vissiin kun todistettavasti syyllinen, jota seurasin innokkaasti :-D! ja sit vissiin just loppu se kova laki :-(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, siitä näytetään vieläkin hajanaisia tuotantokausia, en vaan tiiä mihin aikaan vuodesta mutta muistaakseni viime vuoden puolella se pyöri vielä telkkarissa :-)

      Poista
  16. Jeee onnea teoriakokeen läpäisystä! Kaverini suositteli tätä blogia minulle ja tykkään todella kirjoitustyylistäsi ja blogistasi, joten ryhdyin iteskin lukijaksi! (: Itse en erityisesti tykkää rikosarjoista, koska saan niistä aina hirveät traumat ja alan pelkäämään ihan hömppiä juttuja :D Mutta tsemppii ajokokeeseen ja hyvää uutta vuotta ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oo, kiitos paljon :-)! Ja toi ajokoe, mun on turha unelmoidakaan siitä vielä moneen viikkoon koska ajoharjotteluradat on täyteen buukattuja aina tammikuun loppuun, mutta kiitos silti :-)

      Poista
  17. Kyllä, Bones on yksi lempisarjoistani, harmi vaan että katseleminen on jäänyt nyt viime vuoden ajan. Toiset hyvät sarjat ovat Dexter ja Criminal Minds, haha.
    Onnittelut vielä tuosta teoriakokeen läpäisemisestä ja onnea sitten siihen tulevaan inssiin. :)

    VastaaPoista
  18. Criminal Minds on PARAS <3 ja onnea sinulle!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et oo ainoa joka siitä tykkää :-D! Kiitos :)

      Poista
  19. onnea teoriakokeen läpi pääsystä! :-) haha määki rakastan kaikkia rikossarjoja vaikka niitten kattelu onki jääny nyt vähemmälle :-D bones on just huippu ja criminal minds kans :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-) Ja ne on kyllä ihan parhaita, mä oon koukussa tohon Bonesiin enkä eilen sen katsomiselta päässyt nukkumaan muuta kuin väkisin! :-D

      Poista
  20. ihan ekaks must say että sulla on ihan mahtava blogi!
    kaikki rikossarjat on ihan parhautta, oon ihan pienestä asti kattellu ja esim. kova laki ja criminal minds on lemppareita!
    nii ja hei onnee tosta teoriakokeesta :)

    VastaaPoista
  21. Heheh kun homeland alkaa tammikuussa maikkarilta niin muista katsoa!;) se on hyvä... siis sen suomalainen nimi on kotimaan puolesta :D suosittelen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitääkin tsekata se, vaikuttaa mielenkiintoselta :-D

      Poista
  22. RIKOSSARJAT <333 Et todellakaa oo ainoo ketä kiinnostaa ! Ja ammattinakin oon miettinyt sitä mahdollisena, siis rikoslaboratorioon töihin ... Ois nii kivaa ku ittee se kiinnostaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se ois mahtavaa, mutta Suomessa ja muutenkin todellisuudessa se varmaan vaan on vähän arkisempaa ja saattaapi olla ei-läheskään-niin-mielenkiintoista kuin telkkarissa :-D

      Poista
  23. Aah rakastan kans rikossarjoi !!! lemppari on kyllä criminal minds ! :)))))

    VastaaPoista
  24. Vai että keskustellaan nyt rikossarjoista :D
    Mullahan uratoive on poliisi ja valtiolla olen töissäkin ollut ja kyllähän se, kuten joku jo sanoi, välillä vähän huvittaa kun rikospaikoilla kekkuloidaan vitivalkoisissa housuasuissa hiukset hulmuten tai että on niin upeat pelit ja vehkeet että pienikin hiukkanen selviää silmänräpäyksessä mukamas mutta on ne vaan niin hyvää viihdettä!
    Ja tosiaan minähän seuraan(tai seurasin) kakkosen saksalaisia dekkarisarjoja, monk, bones, csi:t, ncis, rizzoli&isles, kova laki, mentalist, todistettavasti syyllinen, ilman johtolankaa, numerot, näkijä, paljastavat valheet, ratkaisija.... :D Ainoa johon en ole saanut otetta on criminal minds :D ehkä sekin vielä joskus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onha se huvittavaa miten helponnäköstä tosta duunista aina tehää, mutta niinku kukaan sit kattois rikossarjaa, jossa kaikki tapahtuis niinku oikeesti on :-D Suotakoot käsikirjottajille se mahti, tosin noi minihameissa keikistelevät tutkijat ei mun sydäntä kovin lämmitä.

      Ja voi kuule, mäkin oon noita saksalaisia sarjoja seurannu pienen lapsuuteni aina kun olin lauantaisin mummolassa yötä :-D Kettu ja kumppanit, kaikki on tullut nähtyä :-D

      Poista
  25. Ah, Bones on paras sarja ikinä. Booth on ihana ja Bones on ihana, mä aina salaa toivon et pussatkaa jo :D On tullut kaikki tuotanokaudet katottua useempaankin otteeseen. :) En mä noista mätänevistä ruumiista niin paljon syty, mutta muuten tossa sarjassa sattuu ja tapahtuu ja se vaan jotenkin kolahti. CSI Miamista taasen en tykkää yhtään, se perinteinen CSI siellä Las Vegasissa vielä menettelee mut ei muut. Niin ja tietty Monk on sitten ihan omaa luokkaansa myös. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En siis onneks oo ainoo joka sitä salaa aina toivoo ;-D Ja siin se viehätys onki ku siin on vähä huumorii, jos sitä siis tajuaa ni se on oikeesti tosi hauskaa, ja sit toi kaikki psykologinen ja sosiaalinenki puoli siin sarjassa on aika kattava :-)

      Poista
  26. Bones on kyllä parhautta, hahmot ja huumori <3 CSI-kolmikosta oon itse tykänny eniten New Yorkia. Vegas on aina musta tuntunu siltä et siinä toistuu joka jaksossa lähes sama kuvio sen rikoksen suhtee ja Miamissa on Horatio ja sen aurinkolasit, joita en vaa osaa ottaa vakavasti :D Criminal Minds ja Todistettavasti syyllinen on kans loistavia. Joskus tuli se Ilman johtolankaa mistä tykkäsin mut sit sen kattominen jäi eikä se oikeestaan enää kiinnosta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. New York on myös ihan jees mut niitä Horation laseja ei vaan voi ottaa vakavasti, ihan oikeesti :-D

      Poista
  27. Kuvauskilpailu blogissani, voitto on lahjakortti haluamaansa kauppaan!

    http://ima-dreamcatcher.blogspot.fi/2013/01/kilpailu-kaynnissa-koko-tammikuun-1.html

    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    Terveisin. Ronja, lukijasi (:

    VastaaPoista
  28. Bones on ihan huippu sarja!! :) Oon kattonu sitäkin useita kymmeniä jaksoja ja omistan Criminal Mindsin kaudet 1-6, parhautta <3 ois kyllä niin helmi tehdä ammatikseen jotain tollaista, kai määki oon vähän kieroutunut kun tollaiset mädät luurangot ja psykopaatit kiehtoo :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha niimpä :-D Tosin Suomessa se duuni sit vaan ois jotain aivan muuta, tuskin edes jenkeissä on tollasta mitä tv-sarjat antaa olettaa!

      Poista
  29. Mentalist :))

    Tuleeko sulle se kolmivaiheinen sitten, kun kerran 19. päivä muuttuu toi tsydeemi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mulle voi tulla kolmivaiheista koska oon alottanu autokoulun viime vuoden puolella sen vanhan systeemin mukaan, mulla siis tulee olee ihan vaa 1 ja 2 vaiheet niinku ennenki :-)

      Poista
    2. Mutta saat silti sen 15 vuoden kortin, etkä sitä pitempää.. Mulla kävi samoin vaikka alotin sillä normisysteemillä.. Ku se ykkösvaiheen kortti pittää vissiin olla 1,5 v ennen kuin se oikee kortti menee ees painoon.

      Poista
    3. Niin saan ja niin saa nekin jotka saa pitkäaikasen kortin / käy 2-vaiheen vasta 19.1. jälkeen. Mutta mä en silti käy 3-vaiheista autokoulua :-)

      Poista
    4. Väitinkö mä missään vaiheessa sun käyvän kolmivaiheisena... Syytät aina anonyymejä kaikesta vaikka ei tossa sun omassakaan kommentoinnissa mitään kauheen ystävällistä tai asiallista ole.

      Poista
    5. Ihan yhtälailla mä voisin kysyä, väitinkö mä missään vaiheessa etten joudu uusimaan korttia 15v välein? :-)

      Mä en kyllä missään vaiheessa oo huomannut syyttäväni ketään? Totesin vaan että näin on näppylät. Hermostut siellä nyt ihan turhaan!

      Poista
    6. Mä toin asian esille siksi että ite sain kortin viime kesänä ja mua ärsyttää toi viidentoista vuoden korttijuttu, niin otin osaa keskusteluun. Oon myös syntyny loppuvuodesta, pari viikkoa myöhemmin ku sä ja just sen takia tosiaan tuli toi 15 v kortti.

      Poista
    7. Niinhän se ärsyttää muakin mutta eipä sille oikein mitään mahda :-(

      Mutta "lohdutuksena", noissa 15v uudistuksissa se on silkkaa paperisotaa eikä muuta tarvi tehä kun käydä lääkärintarkastuksessa ja ottaa uusi kuva kortiin jos tarve vaatii ja se tapahtuu ehkä kolme kertaa elämänsä aikana jos sitäkään, niin ei se hurjan paljoo kirpase :-) Silkkaa rahastustahan se on, tottavie, mutta semmoseks tää maailma on menny!

      Poista
  30. voi jenna, voisitko tehrä postauksen lempikirjoistasi ja esitellä niitä vaikka vain yhdellä lauseella? sellaisia joita suosittelisit kaikille ja mitä kaikkien tulisi lukea :---) hihihii.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää kattoo, mun pitäis käydä lainaa ne kaikki kirjat uudellee ku en ite kirjoja omista vaan lainaan aina kirjastosta :-)

      Poista
  31. hei voi olla et joku on jo kysyny tätä mut ku lueskeli noit vanhoi mpdl postauksii (ihanaa muute et et oo poistanu sitä viel se on tosi inspiroiva!(:) nii must tuntuu et enne jamii ky niis paljo enemmä nii onks siihe joku syy? (: tai et miks janii ei y enää nii paljoo? (: nii ja oot muutes ihana ja toivon ettet lipeta bloggausta piiiiitkään aikaan!(:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oo mitään erityistä syytä :-) Me ei vaan Jamin kanssa tehä tähän aikaan vuodesta mitään semmosta kirjottamisen arvosta, nytki oon tääl Jamilla ja sen koneella, Jami nukkuu :-D Tämmöstä meijän arki on enkä tästä oikein välitä kirjottaa kun ei mua itteenikä kiinnostais lukea tämmösistä tylsimyksistä ku me ollaa :-D

      Poista
  32. Teoria__koe on yhdyssana, kalenterissa siis

    :DDDDDDDDDDDD anteexi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei käynyt mielessä että oon tahalteen jättänyt sen viivan tuolta pois koska se ois mun mielestä näyttänyt rumalta, ennen ku tuut huutelee? Sanat kuitenkin on allekkain ja kyse on koristeellisestä merkinnästä, ei äidinkielen esseestä :-) Teoriakoe on kuitenkin oikein otsikossa ja tekstissä että hah olenpas paska yhdyssanoissa. On se ku ei muusta valitettavaa keksi! :-D

      Poista
  33. mikset ota sisällä ikinä jalustan kanssa kuvia? noi peilikuvat aina tosta samasta paikasta alkaa jo tympiä ;D!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten mä voisin ottaa jalustan kanssa kuvia kun en omista semmosta? Meillä ei myöskään oo sisällä tilaa saatikka sopivaa valoa missään muualla kuin mun peilin edessä.

      Poista
    2. ahaa luulin että on :-) suosittelen ehdottomasti hankkimaan, kympillä varmaan halvimmillaan saa!

      Poista
    3. Niinhän sitä juu kympin maksaa halvin mutta mä en haluis ensimmäistä kolmijalkaa mikä vastaan tulee, niitten laatu kun on mitä on :-D Enkä mä niin kauan, kun vanhempieni luona asun, semmosella mitään tee kun täällä sisällä ei tosiaan oo tilaa kuvata jalustalla mitään erikoisempaa :-)

      Poista
    4. Oon eri ano mutta mun jalusta makso 14,95e ja on täysin vakaa, kestävä ja tosi "monipuolisesti säädettävä" jos niin voi sanoa, eikä tarvi ketään kaveriks jos haluu ottaa asukuvia. Helppoa kun mikä :-)

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne