UNDER THE CHRISTMAS TREE

26. joulukuuta 2012

lahja
Aattelin ensin etten tekis tämmöstä lahjapostausta ollenkaan, kun nää toisinaan vähän haiskahtaa  semmosilta kisailupostauksilta, joissa eniten ja kalleimpia lahjoja saanut voittaa :-D Selailtuani uusimmat lahjapostaukset ihan lemppariblogeistani niihin vähemmän lemppareihin alkoi ne iPhone viitoset ja lahjakortit kieltämättä vähän pursuta korvista. Ei sillä, kyllä mäkin oisin mielelläni tullut lahjotuksi Carlingsin tai Vero Modan lahjakortilla, mutta en tosiaan valita. Läppärin kun sain jo roimasti etuajassa synttäri+joululahjana eikä se Tukholmaan risteilykään mikään turha reissu ollut. Kaikenlisäksi tässä on ajokortinkin saaminen ihan huulilla jo, huomenna meen ja lupaan läpäistä teoriakokeen kirkkaasti. Tarkemmin kun ajattelee, niin enhän mä olisi jouluksi enää tarvinnut yhtään mitään :-D Mutta ainakaan ei nyt sit tarvitse omassa kodissa murehtia, mimmoselta alustalta mä mun nuudelini syön!

Mua siis muistettiin tänä vuonna enimmäkseen tämmosella "hyödyllisellä" kotikamalla, eli astioilla ja pehmosilla paketeilla. Toi tuli ikäänkuin selviytymispakettina, semmosessa isossa säilytyslaatikossa johon mä oisin varmaan itsekin mahtunut paketoitavaksi!
Jäin vielä odottelemaan mun Pentikin Vanilja-kuppeja, kun Liisa-mummo keksi antavansa nyt jouluksi ison yhtenäisen astiaiston ja niitä "hienompia" porsliineja saan ihastella sitten yo-lakin päähäni saatua. Jos se muutto tässä keväällä nyt tulee, kun jotain sen suuntasta on vanhemmat mulle vihjanneet, niin enemmänhän mä tommosella perusastiaistolla teen, kuin kahdella yhteensä kahdeksankymppiä maksanella nätillä teekupilla :-D Kuvissa siis kahvikupit ja lautaset on Iittalan Teema-sarjaa, sekä mukeja että lautasia sain molempia puoli tusinaa kappaletta. Laseissa lukee H House (eikä mulla oo hajuakaan mistä tuommosia saa) ja ne on tollasia hassuja munanmuotosia, ihan huimanhauskoja ja just mun värisiä! Näitä tuli kokonainen tusina.
Ulla-mummo taas tapansa mukaan piristi Marimekolla ja Kotikullalla. Parina viimejouluna oon saanut tuota Marimekon Kaivo-sarjaa pussilakanasetin muodossa, myöskin punaisena. Nyt sitten sain vessantäytettä käsipyyhkeinä, jos näin voi sanoa :-D Kotikullan 100% puuvillalakanat on muuten parasta mitä tiedän, sen lakanoita löytyykin meidän liinavaatekaapista jo kermanvärisenä ja metsänvihreänä!
Näiden lisäksi kummitädiltä sain Kalevalan Juulia-sarjan korvakorut. On ne kyllä nätit, pitää vain keksiä missä tilaisuudessa ja minkä vaateparren kanssa noi saisi käyttöön :-)

Musta oli kuitenkin kiva, että tänä vuonna joulu painottui mun kohdalla enempi perheen seurassa oloon ja hyvään ruokaan. Oli hauska katsoa, kuinka Tuukka intoili sen Angry Birds -roinasta, jota paketeista kääriytyi vähän liiankin kanssa. Miten se voi olla semmonen villitys?! Puhumattakaan legoista ja xbox-peleistä. Ja saihan se pentele suksetkin monoineen kaikkineen, ties vaikka 10 vuoden päästä seurataan kun Tuukka hiihtää Salppurin kisoissa kultamitalin perässä!

Mitenkäs se joulupukki teitä lukijoita muisti? Kääriytykö paketeista mieluisia juttuja vai keskityittekö joulussa enempi tohon ruokapuoleen? Entä miten muistitte läheisiä?
Mä lähden huomenna ostamaan itse itselleni sekä varmaan Jamillekin myöhäsiä joululahjoja, kun suunnataan Juuson ja Ekin kanssa Karisman välipäiväaleihin. Voin vain kuvitella mikä hullunmylly siellä on käynnissä!!

28 kommenttia

  1. Oi kivoja lahjoja oot saanu! :-) Mun porukat kustansi mulle autokortin, joten se oli sitten mun synttäri/joululahja. Enkä tosiaan valita, kun on aika kalliista bisneksestä kyse!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin toi ajokortti tosiaan ollut se mainpresent vanhemmilta :-) Mä kuitenkin kun ajan sen kotiopetuksessa, niin iskä sitten päätti siitä ns. "ylijäämärahalla", että kun mä aina valtasin sen tietokoneen kun piti tehä koulujuttuja, niin sain oman läppärin ikivanhan miniläppärini tilalle :-D

      Ja en tottavie valita, en mä täysikäsyydessä muuta ookaan odottanut kun sitä muovista pientä läpyskää! :-D

      Poista
  2. ihania lahjoja, varsinkin nuo teema kupit!:)
    Itekkin suuntaan huomenna karismaan alennusmyynteihin, täytyy vaa toivoo et siel ei ois kauheesti ruuhkaa :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on ihanan klassisia :-) Ja samaa tosiaan toivon mäkin, Karismassa on aina niin autioo et toivottavasti siel ei huomennakaa oo semmosta ihmismassaa, ainakaa niin pahaa ku vaikka keskustassa :-D

      Poista
  3. Hyviä ja kivoja lahjoja, mäki oon lueskellu lahjapostauksia ja oikeesti ärsyttää ne jotka selittää kuinka ovat saaneet iphoneja sun muita satojen eurojen kenkiä, ihanku kyse ois vaa siitä kuka saa kalliimpia ja hienoimpia lahjoja... :D Kirjotat edelleen ihan loistavasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua ne ei niinkää ärsytä, mua vaan kyllästyttää :-D Oon koittanu metsästää jotain indieblogeja yms mistä saattas löytyy jotain söpöjä patakintaita vaikka mutta no eeeei, iphonet kaikille! :-D

      Kiitos :-)

      Poista
  4. Mun mielestä tollaset kotijutut on parhaita lahjoja kun itelläkin se muutto kuitenkin alkaa jo lähestyä :) Oon ite nyt kahtena vuonna peräkkäin saanut yht. 10 niitä Iittalan mustavalkoisia Taika-mukeja joten seuraavaksi voisin alkaa keräämään sarjaan sopivia lautasia :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oiii ne on niin ihania!! Tänää just ihastelin Iittalan myymälässä moisia :-)!

      Poista
  5. Oot saanu tosi käytännöllisiä ja hienoja lahjoja! :-) Vaikka ite yllätyin tänä vuonna lahjojen määrästä, että niitä oli aika paljon, se ei ole se pääasia. Lahjojen laatu on tärkeämpi kuin määrä(enkä tällä tarkoita hintaa tms vaan itselle käytännöllisyyttä ja tarvetta)! Eikä itselleni lahjat suinkaan ole tärkeintä joulussa :-) Tykkään sun blogista hirmuisesti :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se laatu ja ennen kaikkee käytännöllisyys sekä tarpeellisuus menee sen määrän edelle nykyään jep :-)

      Kiitos hirmusesti, kiva että kelpaa nää mun löpinät! :-D

      Poista
  6. Lumia 800 oli ihan ykkösjuttu ja sit sain kanssa kaikkea pientä mun kämppään. Ruokapuolikin oli erittäin hoidossa ja toivottavasti läheiset tykkäs myös mun lahjoista. :>

    VastaaPoista
  7. Noita housen juttuja saa esim prismasta, ja noi lasit on kyl tosi sulosia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, mulle formissa tästä jo kerrotiinkin :-) Ne on sööttejä!

      Poista
  8. Ihanan muotoiset noi munanmuotoiset kupit :DD itsellä oli kyllä mieluisa joulu, rauhallinen ja tulihan sitä saatua paljon toivottuja lahjoja :)

    http://whatmybrowneyessees.blogspot.fi/?m=1

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, jeps :-D Noita voi sillä tavalla keikutella ja pyörittää vähän niinku hyrrää :-D Loistojuttu :-)

      Poista
  9. Hei, kivoja lahjojahan sä oot saanut! :) Et saanu iPhonee, mutta saithan sä hienon uuden läppärin silloin aikaisemmin niinkuin sanoit. :D Minusta se on jo hieno lahja ja kaikki käytännöllinen on hyvästä! Ei "turhaa roinaa" nurkkiin pölyttymään. :P
    xoxo Mella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! :-D Enpä mä sitä iphonea kyllä kaipaakaan, en lämpee omenalle en sitten yhtään!

      Ja en tosiaan itekään tiiä ärsyttävämpää ku semmosia väkisin keksittyjä krääsälahjoja, vaikka ajatus onkin tärkein, niin on se inhottavaa kun niitä ei sitten raaski heittää pois ja ne unohtuu tyystin jonnekin hyllyn perukoille :c

      Poista
  10. Tänne omaan kotiini sain vihdoinkin toivomani leivänpaahtimen ja toivomassani punaisessa värissä :-)! En voisi onnellisempi olla. Sain myös hiustenkuivaajaa ja tauluja, korutelinettä ja moven ps3:selle josta olen varmaan yhtä innoissani kuin pienempi "Tuukkasi" angry birdsistä.
    Ja housea saa ihan perus prismoista yms, ovat kauniita astioita muutenkin. Minulla on paljon punaisia syviä lautasia ja punaisia/mustia kuppeja, sekä tuikkukuppeja, pyyhkeitä ja kaikkea muuta sälää houselta. House on paljonpaljon halvempi kuin iittala, ja pidän ehkä joissain muotoilultaan enemmän housestakin. Kannattaa käydä tsekkaamassa muutkin housen tuotteet :-)! Tällee mainostan koska olen kokenut itse kovin hyväksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, eikä, mäkin tahtoisin punasen leivänpaahtimen mutta pitää siitä vähän neuvotella ton meijän äijän kanssa. Se kun ei voi sietää punasta sisustuksessa :-D

      Joo, muistan nähneeni Housen astioita ennenkin, en vaan muistanut että missä :-) Noi on kyllä tosi nättejä noi lasit, pitää käydä Prismassa joku päivä pyörimässä jos löytyis jotain muutakin :-)!

      Poista
  11. laitapa linkkiä joihinkin blogeihin joissa noita joululahjapostauksia on? mä ku en oo semmosiin paljon törmäilly:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Bloglovinissa kun selaa suomi-personal -kategoriaa, niin kyllähän niitä tulee vastaa vaikka kuinka paljon :-D

      Poista
  12. mäkin odotin joulupukilta astiastoja ja pyyhkeitä, jotta voisin itekkin sitä omalle siivelle muuttoa harkita. Mutta pukki ei kuullut mun pyyntöä, ehkä ensivuonna sitten enempi! mut kivoja ja hyödyllisiä lahjoja. Millonkohan mun porukat tajuais sen, etten oo enään mikään 10- vuotias..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi bly :c Ehkä sitten ens jouluna!! Ja voihan ne innostua vaikka keväänmittaan, houkuttelet ne jollain keinolla Ikeaan haha :-D Meil on kamala sillee ku suvussa 15-vuotissynttäreistä/konfiksesta eteenpäin lahjaks ostetaan pelkkiä astioita ja tommosta ;__; välil on vähän sillee et myyh haluun jotain tilpehööriä, kimmeltävää ja kullanhohtosta krääsää :-D

      Poista
  13. Mullekki tuli lakanat, villasukat ja muuta tarpeellista :) Ja poikaystävä osti mulle yhet Kalevalan korvikset :--) Mulla on toi koko Juulia-sarja ja käytin sitä viime keväänä kun pääsin ylioppilaaks :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kävin sun blogissa vilkuilemassa, nätiltä oot vasta ylioppineena näyttänyt :-)! Tarpeellinen on parasta :-D

      Poista
  14. Oon ihan samaa mieltä sun kanssas, että alkaa noi rahamäärän ja uusien iphonien hehkutus muissa blogeissa tuleen korvista ulos! Meidän perheessä ei tulis kuuloonkaan että paketista tulis esiin rahaa saatika sitten mitään iphoneja ja tabletteja :-D Hyödyllisen lahjat on oikeestaan niitä parhaita, alukshan ne pörrösukat, suklaapussukat seppälän body lotionit tuntuu kivoilta, mut ei se sitte pitemmän päälle, onhan se kiva sillon kesälläkin vielä juoda niistä samoista joulupaketeista tulleista mukeista vaikka aamukahvia :-)

    http://missingpuzzlepiece1.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mitä nyt jostain löysin kuinka oli tullut lahjaksi hyvä ettei koko Applen arsenaali tekniikkaa ja siihen päälle vielä aimosummat rahaa lahjakortteina tai ilman :-D Huh sanon minä, kyllähän tommonen määrä itellekin kelpais mutta oisin varmaan ihan hukassa semmosten rahasummien kanssa!

      Ja joo alkaa tässä vaiheessa elämää noi kaikenmaailman pikkunyssykät siinä mielessä vähän turhauttamaan, kun niitä pyjamia ja ihmetököttejä on jäljellä vielä viimejoulustakin :-D!

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne