Look at my horse, my horse is amazing

12. joulukuuta 2012

IMG_4478 IMG_4345 IMG_4492 IMG_4469 IMG_4274
.. Haha, näitten "nilkasta katkaistujen ratsastussaappaiden" tosikko-omistajat, älkää suotta vetäkö montaa kiloa palkokasveja nenäänne tosta otsikosta. Ostin nimittäin tänään itsekin moiset hepopopot ja ne on musta maailman ihanimmat! Kyllähän ne ensin epäilystä herätti, mutta kun silkasta mielenkiinnosta kokeilin noita, niin siinä mua taas vietiin. Ja kovaa! Kyseiset stiflat jakaa mielipiteitä puolin jos toisin, itsekin tossa vielä vuosi tai pari takaperin olin sillä toisella puolella. En ois koskaan voinut kuvitellakaan, että moisia jalkaani kiskoisin, ainakaan kovin mielelläni. Mutta niin se ihminen, mieli ja niiden myötä myös tyyli muuttuu. Kannattaa muistaa se :-)
Oon muuten huomannut, miten ihanaa on lähteä aamulla ilman meikkiä kouluun. Tai no siis, miten ihanaa on, kun voi nukkua pitkään koska kun ottaa meikit mukaan ja tällää ne naamaan vasta 30min kestävällä abivälkällä (joka mulla tässä jaksossa vihdoin ja viimein on), ei tarvii murehtia kuin hiuksista. Ja nehän saa kuosiin vaikka tommosella töhönutturalla, jonka allekirjoittanut heittää päähänsä vähän liian paljon useammin kuin vain usein. Voilà, voit nukkua puoli tuntia pidempään, eikä se tunnu piinana eikä paniikkina bussipysäkille juostessa!!

Onko teillä lukijoilla ollut jotain semmosia muotivillityksiä ja -ilmiöitä, joita ette niiden saapuessa kaiken kansan suosioon, oo voineet sietää mutta ajan myötä ootte lämmenneet ajatukselle UGGeista tai paidanhelmasta housussa ja nyt turvaudutte näihin ilmiöihin harva se päivä? Heitelkää kokemuksia ja mielipiteitä, näitä on hauska lukea :-)!

77 kommenttia

  1. ite ratsastusta harrastavana koen ton vähän outona, siis ei sillä hienoja kenkiähän ne on mutta en oikeen tiedä pitäiskö mun laittaa ne paskaset tallikengät - jotka tosin on hienot, aitoa nahkaa ja satojen eurojen arvoset - julkisille paikoille, vai pitäiskö mun mennä kenkäkauppaan ja ostaa tismalleen samanlaiset kengät jotka on sit vaa huonommat versiot aiheesta. molemmat vaihtoehdot tuntuu liian oudoilta joten toistaseks oon pysyny erossa tästä :D mun ratsikengät on kyllä niin hienot että joku päivä vois putsata ne ja lähtee kaupungille, sit ku joku kysyy mistä oon ostanu kengät ni sanon vaan että horzesta :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii jännähän se on, ku miettii ihan niitä ratsastussaappaiden näkösiä ja kokoisia kenkiä varsineen kaikkineen, mitä on Dinskot ynnämuut väärällään :-D Ja kun niistäkin saa maksaa itsensä kipeeks, oli nahkaa tai ei!

      Poista
    2. Mulla on aivan sama! Voisin vaan lähtee noilla paskasilla kouluun ja sanoo; hei kattokaa, oon ollu jo yli 5 vuotta muodin edelläkävilä, haistakaapa paska :--D ja aivan kirjaimellisesti;) Muttasiis onhan nuo hienoja, ja onhan ratsastushousun näköiset housut olleet muodissa, samoin nyt kengät, lisäksi ovat olleet joskus mm. jakut ym. :D

      Poista
    3. Komppaan anoa täysillä :D haha!

      Poista
  2. ihanat kenkulit, mistä ostit? :)

    VastaaPoista
  3. noita kutsuttas jodphureiks ratsastajien keskuudessa, tosin tuota kiilakorkoa ei olis tai se ois ainaki pienempi:-D mutta hienot nuo miustaki on

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, kivaa saada näitä pieniä tietoiskuja tänne! :-)

      Poista
  4. Fjällräven kånken reput... sillon kun niitä alko näkyy kaduilla niin ne oli mun mielestä ihan hirveitä mut kappas mikä puol vuotta myöhemmin löyty omastakin kaapista :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on suvussa mummolta tainnut löytyä semmonen jo varmaan 20 vuotta sitten, pienenä se näytti musta niin omituiselta ja barbireput/dakinet oli enempi mun mieleen :-D

      Nykyään Kånkenit on mun mielestä nättejä reppuja, mutta ei vaan ihan sovi mun tyyliin :-)

      Poista
  5. Ittelleni kävi joskus kaks vuot sitten et äiti ehdotti mulle et: ''Ostetaaks sulle villatakki ku sitä sul ei viel ole?'' Ja sanoin vaan tylysti et: Hyi vittu, en varmana ota, en tuu ikinä käyttää tommosia.
    Ja viime vuoden aikana mulle on kerääntyny villatakkeja jotain 25-30 kappaletta. Löytyy eri värejä, pituuksia, paksuuksia jne :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mäkin oon suuri villatakkien fani, tosin oon keränny niitä kaappeihin jo viiden vuoden ajan :-D Löytyy jos jonkinmoista kauhkaa ja palttoota, aina tulee kannettua jonkinsortin villavempele kotiin kun käyn kaupoilla :-D

      Poista
  6. ite en oo tykänny legginseistä pidettävän housuina enkä tykkää vieläkään. varsinkin jos niiden seurassa on liian lyhyt toppi.. noita näkee vieläkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhä niitä valitettavasti näkee joo ..

      Poista
  7. Mulla oli kolmisen vuotta sitte uggit, muttaku ne meni rikki, päätin etten enää sellasii jalkoihini laita! Nyt on kuitenki himottanu hommata aidot mutta ne on nii älyttömän kalliit enkä siltikään tiiä että haluunko niitä vai vihaanko niitä iha liikaa. Ja noi kengät näyttää tosi kivoilta, mutten silti oo valmis hommaamaan 'ratsastuskenkii' arkikäyttöön :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, niitäkin löytyy laadukkaina ja vähän edullisempina :-) Ite ostin omat "Uggini" Mekasta pari talvee takaperin, ne on sen jonkun DC tai DG -merkin kengät. Maksoivat 90€ ja on pysyny tosi hyvinä kaks talvee läpeensä vaikka niillä on juostu ihan ympäri Suomea millon minkäkin laskettelukeskuksen kinoksissa ja metiköissä! :-D

      Poista
  8. amazing* :D aww oot ihana !

    VastaaPoista
  9. Ensimmäisen kerran kun näin samassa koulussa olleella tytöllä uggit jalassa naurahdin ja päätin, etten ikinä pue semmoisia jalkaan. No, jo samana talvena taisin omistaa mun ekat uggit... Toinen vastaava oli jumpin: naureskeltiin kaverin kanssa niille kaupassa joku pari vuotta sitten, mutta nyt enemmän kun mielellään kotiuttaisin ittellenikin semmoisen löhöily asuksi kotiin! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha mullakin on jumpin ostoslistalla, mutta kotioleilua ja pitkiä automatkoja varten ihan :-D

      Poista
  10. Itellä oli mm. peplum-hameiden/paitojen kanssa sellanen "tota en varmasti koskaan ikinä mistään hinnasta laittais päälleni" mutta niin se mieli vaan muuttu kummasti :) Myös UGGit oli jossain vaiheessa ihan ehdoton ei :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ne järkytti muakin vielä viimekesänä, katoin niitä että ihme 8-vuotiaan hörhelövempeleitä :-D Tosin, enpä mä niitä voi koskaan käyttää kun mulla ei oo peplumissa nätiltä näyttävää vartaloa :-(

      Poista
  11. noo sillon ku nää one piecet ja sun muut haalarit tuli niin otin ne ihan kammoksuen vastaan, no nyt mun seuraavana hankintana ssitten taitaaki olla se one piece kun saa vaan rahat kokoon :D en olis luullu tän päivän tulevan!

    VastaaPoista
  12. Joskus monta vuotta sitten pidin converseja ihan hirveen näkösinä ja aattelin, etten ikinä tuu sellasia käyttämään!No, ykyään pidän niistä tosi paljon!:D

    Seurasin sun aiempaa blogia myös, ja tää on kyllä kanssa tosi kiva!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha mäkin muistan kun ehkä 4-luokalla meille tänne pöndelle rantautu Converset yhden tytön jaloissa ja nekin oli kyllä sitten jotkut ihan muut kuin aidot Converset. Ihmettelin pitkään ettei tommosia voi käyttää ihan kamalat, mutta niin. Nyt omistan kolmet ja neljännet myin syksyllä pois :-D

      Kiitos :-)

      Poista
  13. joo mäkin harrastan ratsastusta ja en kyl ikinä laittais tommosia heppakenkiä jalkaan jos ne ois matalat, niinku tismalleen samanlaiset ku mitä käytän tallilla. Tommoset korkoheppakengät oon kyl harkinnu ostavani! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta ne matalat on kans joo jotenki vähä hullunkurisen näköset katukuvassa, näissä korollisissa on jotain "eksotiikkaa" jos niin ees voi sanoa :-D

      Poista
  14. no mul on tullu vähänniinku toisinpäin toi: rakastin ennen uggeja mut nyt ne on mun mielestä tyhmiä ja rumia, enkä ymmärrä miten ne on kuitenkin mun joululahjalistassa O__o joo'o :D

    VastaaPoista
  15. haha mullekki on tuttu tää uusien juttujen vihaus :D itekki oon vihannu mm. UGGeja, jumpineja ja peplum-vaatteita, mutta nykyään tykkään kaikista! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :-D Ne näyttää olleen yleisiä "vihan" kohteita!

      Poista
  16. Pitäiskö munkin laittaa mun ihan aidot chadburghit jalkaan kerta heppatyttöjen kuteet on nykyään niin kuumaa kamaa XD Kukaan huomais mitään eroa hahaha :D Mulla ehkä ainoa muotivillitys josta en oo tykänny ensin ja myöhemmin joo, on ollut pillifarkut sillon joskus aikoinaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :-D Tiedä häntä sitte, ite en kuitenka mitään muuta heppatyttöroinaa niskaani vetäis, jakun korkeintaa mut se nyt on muutaki :-D

      Mäki pienenä ihmettelin, ku kattelin kuvii äitistä kasarilla, et miten se on voinu olla pillihousuissa :-D Sitku se viel oli mulle, ku olin jotai 10, et ostetaa mulle pillifarkut! Huusin varmaa ku hinaaja ku halusin ennemmin leveelahkeiset :-D

      Poista
  17. UGGit oli myös täällä joskus aivan kamalia sämpyläkenkiä mulle, mutta ajanmyötä houkutti hirveesti ostaa ne niiden lämpösyyden takia. Jalathan niissä tosin tulee jokakerta kipeiksi, ja menevät äkkiä rikki, puhumattakaan yli liukkaasta pohjasta! :-D
    Myös toi "pikkumyy-nuttura" on ollu mulle joskus tosi vieras käsite. Pidin sitä äärettömän naiivina, ja lapsellisena, munmielestä se oli ihan kamala, ja oma mielipide painoi aika kauan, mutta sittemmin on semmonenkin näkynyt päässä :-D
    Ja tokihan myös nahkatakki oli ihan tyhmä, kun pari semmosen hankki ala-asteella, pidin sitä vielä ihan vieraana, kun kaikki kulki vain tuulitakeissa :-D Nykyään ei paljoa muita takkeja olekaan kuin noita vastaantulevilla.
    Siskolle ylitsepääsemättömiä oli hetken aikaa korkeavartiset lenkkarit, laukut joita kannettiin "kyynärtaipeessa" ja one piecet !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en kovilla pakkasilla varmaan muuta käyttäiskään kun UGGeja! Kun asuu maalla semmosella kylällä, minne aura-autot tulee hyvä jos iltapäiväänkään mennessä, niin noi töppöset kyllä pistää paljon mieluummin jalkaan kuin jotkut pikkuset nilkkurit :-D

      Haha, mullekkin noi lyhythihnaset laukut oli ehdoton nounou pitkän aikaa, sit lämpenin niille, ja nyt en taas tahtois käyttää niitä kun ne on niin perkeleen epäkäytännöllisiä :-D Toisella kädellä ei tee käytännössä yhtään mitään!

      Poista
  18. mä heti innostuin UGG kengistä ja menin sitten ostamaa vähän halvemmat kopoit. Sitten meni niihin maku ja en pitänyt pitkäään aikaa, mut nyt taas vedin ne jalkaan ja rakastuin uudelleen <3 ;-) ne on vaan niin mukavat!

    VastaaPoista
  19. Silloon kun jump in haalareita rupes olee melkee kaikilla nii en voinu sietää niitä koska ajattelin että kuka pitää jotain haalaria mutta nyt omistan itekki sellasen :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä :-D Itekki semmosen haluun, mutta enpä ajattelut se päällä ainakaan kovin julkisesti hypellä!

      Poista
  20. Sillon ku UGGit tuli muotii nii olin sillee eeiisss mitkä sämpylät, mut ku kaks talvee kärvistelin varpaat jäässä ku ei mistää löytyny kivannäkösiä ja lämpimiä talvikenkiä nii tänä talvena sit vihdoin luovutin ja etin itelleni huuto.netistä sellaset :-D Mut hetkeekää en oo katunu vaikka niihi pitkälle toista sataa tuhlasinki, on ne sen verra lämpimät ja mukavat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä niitä mikään voita tossa lämpösyydessä joo :-) Etenkään jos on aitoo lampaannahkaa! Ite onneks löysin omani, jotka ei siis oo aidot Australian Uggit mutta lampaannahkaa ovat silti, roimasti halvemmalla Mekan alennusmyynneistä pari talvea takaperin :-)

      Poista
  21. Olipa jotenkin hassua, ku ite postauksen aiheeseen mulla ei oo mitään kommentoitavaa, mutta jämähdin noita aikasempia kommentteja lukemaan hyvin kiinnostuneena. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :-D Mä odottelen josko tänne tulis jotain vähän erikoisempaa, nyt on tullut jo selväks että Uggit, peplumjutskat, potkupuvut ja nää on aika inhottuja juttuja olleet :-D

      Poista
  22. Mä nauroin uggeille kun niitä alko katukuvassa näkymään, en voinut ymmärtää miten joku pysty pukee niin naurettavan näköset kenkulit jalkaan :D Noh, mitäs kävikään, tää talvi ja varmasti pari seuraavaakin menee uggeilla! Tänä talvena tuli ostettuu aidot uggit, ah niin lämpimät ja ihanat, rakastan! <3 :D

    VastaaPoista
  23. Usko tai älä, mä vihasin Jeffrey Campbellin Lita -kenkiä yli kaiken. Ja kappas vain, multa löytyykin nyt saman malliset mutta feikit - eli kukkarolle sopivammat - versiot kaapista♥ Sit läpinäkyvät paidat oli ehdoton yäk, mutta kummasti sellainenkin on eksynyt kaappiin... Ne maajussifarkkuhaalarit on edelleen toivelistalla, nekin on tullut vihattua mennen tullen ja palatessa mutta nyt nekin kuumottelee kauppojen hyllyillä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha semmosta tää on :-D

      Mustakin JC:n Lita -tyyppiset kengät on hienot mutta en vaan ikinä vois kuvitellakaan ostavani tai käveleväni semmosilla :-D On tullut kokeiltua mutta ei ne vaan istu mun tyyliin ja sen verran rahaa pohtiva ihminen kun oon, niin en semmosia muuten vaan haluu kaappiin ostaa pölyyntymään :-D

      Poista
  24. Aina!!! Oli kyseessä mikä tahansa muoti-ilmiö, niin mä kiiskeilen vastarannalla viimeseen asti. Kunnes tottakai innostun siinä vaiheessa, kun muut lähinnä tuhahtelee että onpa väsynyt juttu... Nimim. Ikuisesti jäljessä muodista :-D

    VastaaPoista
  25. uu niin ihanat nuo kengät! mistä tuo koru muuten on ekassa kuvassa? :3

    VastaaPoista
  26. mistä tuo ristirannekoru? paljo makso?=)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Gina Tricotista, jotain vajaa vitosen!

      Poista
  27. Mulla soi toi amazing horse -biisi päässä :-----D kiitos

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahha!! :-D "Give it a lick, MMM, it tastes just like raisins!"

      Poista
  28. Mika on abivälkkä? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on koulussa yli 600 lukiolaista ja todella pieni ruokala. Sen takii meijän ruokailut on porrastettu niin että kakkoset menee ensin, sitten varttii myöhemmin ykköset ja lopuks abit. Sen takia ruokavälkkää edeltävä välitunti menee sillee että kakkosilla on vaan 5min siirtymisvälkkä, ykkösillä normi 15min ja meillä abeilla on täys 30min välitunti ja sitä siis kutsutaan abivälkäks :-)

      Poista
  29. miten saat tänne kommenttiboksiin noi tekstit "Jenna, 18, abiturientti..." ym :-)?

    VastaaPoista
  30. Ite mietin joskus 12vuotiaana että miks ihmees teini ikänen tarttee järkkärin ku pokkarilaki voi sitä omaa nassua kuvata. Ei menny kauaa ku ite ostin omani ja nyt oon enemmän ku onnellinen ! :D Mutta luojan kiitos käytän kameraa enemmän muun ku oman naaman kuvaamiseen. Häpeen ihmisiä jotka ostaa jonku 600e järkkärin siks että saa kuvata naamaansa. Huhhuh. Niin ja omani taisin ostaa 15 vuotiaana..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ihmettelen tätä edelleen itsekin ja syvästi :-D

      Poista
  31. Chinot!! :D
    Kun näin ekan kerran jollakin koululaisella, aattelin että mitkä hirvitykset, että ikinä en tylisi tollasia jalkaani pistämään, mutta kyllä niihinkin tottui kun rupesi enemmän niitä näkemään ja myöhemmin itsellenikin sellaiset kotiutin:) Nykyäänhän tämäkin villitys kadonnut jo, eikä chinoja monella nääkkään.
    Sama oli UGG-kengät, korkeavyötäröiset housut, one piecet ja ne teräväkärkiset kynnet oli aluksi ihan hirveitä ! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään edelleenkin chinot + trikoopusero + iso kirjava kangashuivi + töhö-nuttura + conssit -yhdistelmästä, harmi vaan että mulla ei oo enää sopivia chinoja eikä niitä oikein tunnu löytävän mistään :-(

      Poista
  32. 'look at my horse, my horse is amazing' and your shoes too (: sulla on niin kamalasti kaikkia ihania vaatteita ja kenkiä oon enemmän ku kateellinen !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, kiitos :-D Ja ei mulla ees oo mitään kivaa, joka aamu kriiseilen hirveesti ja koulussa ihmettelen miksen oo yhtä tyylikäs ku jotkut muut :-(

      Poista
  33. kukkakuosi oli joskus sellaista mitä en voinut sietää :D sitten yks päivä mulla vaan jotenkin naksahti päässä,näin maailman ihanimman kukkakuosi kuviomaisen paidan ja oli pakko hommata se itselle :--D ja sen jälkee tulikiin kukkakuvioiset kengät heti perässä....on se vaan jotenkin nii outoo mite aluks voi vihata niin paljon jotai vaatetta,mutta ihan yhtäkkii alkaaki näkemään se uudessa valossa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kukkakuosi on ihana, etenkin paidoissa ja huiveissa ♥ ..JA LAKANOISSA ah!! :-D

      Poista
  34. UGGit, korkeavyötäröiset housut, one piecet, leopardikuvio, paita housuissa, muutkin printit yms. oli AIVAN KAUHEITA!! ja mitäs nyt? lähes joka päivä noista joku päällä :D

    VastaaPoista
  35. Mulle kävi niin niinkin yksinkertasen villityksen kans, ku tuubihuivit! Aluks vannoin et en varmana ikinäikinä kiedo sellasta kaulaan ja niin vaan omistan nyt varmaan viis sellasta. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en enää lämpee niin paljon tuubihuiveille, oon perushuivien ystävä nykyään :-(

      Poista
  36. sullehan on alkanut kommentteja sadella! :D mut yks kysymys.. onks tolla "look at my horse, my horse is amazing"- jutulla joku merkitys? tarkottaaks se niinko mitää (muuta ku mitä iha kirjaimellisesti suomennettuna on)?:D:d

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha nii, saman verranhan näitä on about ku mitä edellisen blogin postauksissa :-D Ja noi on yhen hölynpöly-biisin sanat, ei niillä sen syvällisempää merkityst oo. Sen takia otsikossa, koska kengät :-D

      Poista
  37. Hei! Ootko ajatellu, että sun vanha blogi on vielä tuolla Cosmon sivuilla vai onko se tarkoitus ja meinasitko tän uuden laittaa sinne? En tiedä miksi kommentoin tällaisesta asiasta. Älä kysy, on tylsää. :D
    xoxo Mella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu tiedän että se on siellä, koska tietääkseni blogia ei voi ominpäin poistaa kilpailusta :-) Eikä se mua haittaa että se on siellä, mun winning chancet on aika minimalistiset niin väliäkö hällä. En tätä uutta blogia sinne haluu laittaa :-D!

      Poista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne