2012

29. joulukuuta 2012

tammikuuTammikuu 2012 lähti käyntiin aika railakkain mainingein kaverin uudenvuodenkekkereissä, joissa tosiaan vuoden ensimmäiset tunnit hoilattiin ja tanssittiin suomalaisten ikivihreiden tahtiin. Haha, paremmin ei ois voinut käydä!
Muuten tammikuu sisäls armotonta vanhojentanssi-paniikkia, mekon tilailua, kampauksen suunnittelua, tanssien harjottelua ja muuta jännää. Otinpahan ripsienpidennyksetkin tuolloin, jos joku muistaa :-)

helmikuuHelmikuussa sitten koitti se h-hetki, kun me mun tanssiparini Jyrin kanssa pistettiin jalalla koreaksi, ensin iltatansseissa näytettiin vanhemmille ja sukulaisille mihin meistä oikein on, seuraavana päivänä tanssittiin lukion ekaluokkalaisille, opettajille sekä myöhemmin koko Lahdelle. Muistan miten mun mahassa oikeesti kipristeli ja jumankauta kuinka mä hikoilin ennen tota iltatanssia :-D Paniikki oli ihan mieletön!
Tansseista kuitenkin selvittiin vähin ruhjein, mitä nyt mekon helma otti vähän osumaa hengailtuaan väärässä paikassa (Jyrin kengän alla) väärään aikaan (kesken tangon), mutta se oli onneks nopeesti korjattavissa.
Pian vanhojen jälkeen saatiin pientä perheenlisäystä, siis todella pientä, kun Manu ihastutti koko kylää ja muutenkin oli puhutuin juttu loppuhelmikuun ajan. Olihan se nyt vietävänmoinen pallero, voi kun se olis vieläkin yhtä vässykkä :-D

maaliskuuMaaliskuussa mä liityin Instagramiin ennen kuin siitä tuli mainstreamia ja muotia. Tuli myös otettua ensimmäinen tatsi rinteeseen lauta jaloissa, illalla sainkin ihastella kuinka mulla oli neljä polvilumpiota ja peppu ihan liian hellänä mustelmista :-D
Meidän toiseks juniorein pääsi ripille maaliskuussa, siitä tuli iso mies. Mä myös hullaannuin Glitterin alennusmyynneissä ja maksoin isosta läjästä koruja vain 0,70€!

huhtikuuHuhtikuussa alko näkymään jo pientä levottomuutta, kun kuumottelin mun lempparishortseja ties kuinka monta kertaa päivässä! Ihastuin kaikennäkösiin letteihin kun mun huonokuntoset latvat alko näyttämään poismenon merkkejä ja kuinka siinä kävikään ..

toukokuu.. Mä menin ja leikkasin hiuksistani puolet pois! Kampaajakaveri Jessica hyvä ettei itkenyt kun napsi mun pitkää leijonanharjaa senttisentiltä lyhyemmäks, joka kerralla kun se kysy onko tää nyt tarpeeks, vastasin että eikun lisää pois vaan :-D Haha, tossa lopputulos.
Vappu tuli vietettyä äärimmäisen hämärissä merkeissä, oli autotallibileet mutta ei sitten ollutkaan ja eksyttiin sinä iltana maailmalle. Aamulla oli paha olo ja heräsin kamalasta paikasta. Onneksi vappupäivänä mummon munkit pelasti mun illan! Loppukuusta seurattiin lätkän MM-kisoja isolla porukalla ja halimisekshan se meni tottakai :-D

kesäkuu Lukion toinen vuosi päättyi ihan kiitettävästi ja kesäloma alkoi letkeesti Oskarin mökillä Sysmässä. Meininki meinas mennä villiks kun Eki letkautti saunassa kolme kuuluisaa sanaansa "Ai vittu kuumaa!" nojattuaan tulikuumaan vesipataan. Se ilta meniki sitte mukavasti hoitsun roolissa Ekin palovammaa hoivaten :-D
Kesäkuu oli myös melkonen DIY-kuukaus, tein vaikka mitä mun vanhoista vaatteista ja noi Leviksen farkkushortsit osottautu ihan ykköslemppareiks! Harmi että ne jäi aika vähäselle käytölle surkeiden kelien takia. Tossa on myös toi mun huumorivideo meikkipostauksista, mitä ei pidä tehdä! Haha naurattaa vieläki ku katon tota :-D
Kesäkuu oli ehkä kesän vilkkain kuukausi, tuli reissattua niin Kouvostoliitossa Juhon mökillä juhannuksena, kuin tossa Suomenlahden toisella puolella Tallinnasakin!

heinäkuuLoppukesä vietettiin aika rauhallisissa merkeissä. Mä valvoin monta yötä putkeen, nukuin kaikki päivät. Voi hitsit mitä tuskaa se oli kun aurinko porotti mun huoneeseen tuli kuumana aamukymmenestä lähtien. Toisinsanoen mun unirytmi meni ihan päin helkuttia.
Luin kirjan, joka sai mut ajattelemaan ihan liikaa. Vietin noita heinäkuuöitä muutenkin lukien kuin pahempikin nörtti. En muista millon oisin mennyt nukkumaan humalassa, mä menin aina nukkumaan kirja kainalossa. Parhaimmillaan saatoin istua nokka kiinni kirjassa aamukuuteen asti!

elokuuLukion viimenen vuosi alko elokuun puolessa välissä. Mulla alko jäätävä stressi ylppäreistä, joihin toi lukeminen kesän aikana oli vähän jäänyt (koska mä tosiaan luin niitä romaaneja kaiket yöt hehez). Äiti ja iskä lähti Turkkiin pariks viikoks ja me oltiin sit Jamin kanssa meillä kotona, oli ihanaa asua yksin.
Mulla ja Jamilla tuli myös 2 vuotta yhdessäoloa täyteen elokuun 22. päivä. Ei taidettu tehdä mitään erikoista, suunnitelmat oli suuret mutta niin oli muut menotkin, joten päädyttiin vaan meidän keittiön pöytään syömään mun tekemää "gurmee-illallista". En valita, oli parasta vaan olla oman murun kainalossa :-)

syyskuuNe maantiedon ylppärit sit lopulta koitti, lähdin salista hyvillä mielin ja tossa marraskuussa tosiaan sain itkeä sitä, kuinka tulokset jäi yhden pisteen päähän mun tavotteesta. Ja eikun uusimaan.
Söin myös ihan liikaa Lidlin Sourcream&cheese -sipsejä, joita mun tosiaan tekis tälläkin hetkellä mieli aika kovasti, ja palkitsin mun rankan "uurastuksen" ylppärien eteen uusilla kivoilla syyskuteilla :-)

lokakuuLokakuussa porukat lähti taas reissuun, sain keskellä päivää viestin äitiltä "Lähdettiin iskän kanssa Tallinnaan, keittiönpöydällä on kakskymppinen, ostakaa sillä ruokaa. Nähdään huomenna!". Olo oli kuin puulla päähän lyödyllä hölmöläisellä :-D Mutta kyllä sieltä tuliaisia taas tuli.
Ostin myös Hildalta noi turkisnilkkurit, joihin olin jo viimesyksynä tuhannen tulisesti rakastunut. Nyt ne on taas jäänyt käyttämättä mutta väliäkö hällä. Kyllä mä noille vielä jonkun sauman jostain tilaisuudesta löydän ;-)
Ei mennyt aikaakaan kun syysloma kolkutteli ovella ja ensilumi sato maahan. Lähdettiin porukalla juhlistamaan syyslomaan vikaa viikonloppua taas Kouvostoliittoon Juhon mökille ja no.. Olihan siellä taas ihan sairaan hauskaa :-D

marraskuuMarraskuun suurin muutos taisi olla noi mun silmälasit, jotka vihdoin ja viimein sain. Suurinta osaa näky miellytti mutta esimerkiks Jami kiusaa mua edelleen siitä kuinka oon sokea ku lepakko, rillipöllö, nörtti, nelisilmä ja vaikka mitä muuta :-D Muuttupahan mun ilmekin jonkin verran, pari viikkoa takaperin kun kävin kaupassa ostamassa K18-juttuja, ei kassa meinannut tunnistaa mua lasit päässä kun passikuvasta löytyy rillitön Jenna!
Iskä lahjo mua myös sen vanhalla puhelimella, Nokia N9llä, joka on ollut mun ylin ystävä jo tosta hetkestä alkaen, kun sen vihdoin ja viimein sain :-) Tuli ton takia rikottua mun vanha sim-korttikin, mutta onneks uus saapu postissa hyvin äkkiä!

joulukuuNyt sit viiletetään hyvää vauhtia joulukuun loppupuoliskolla! Takana on meikämandariinin 18-vuotissynttärit, joista mulla ei tietenkään oo julkasukelposta matskua. Lisäks tuli tossa koettua maailmanloppu, juhlittua joulua, käytyä Ruotsin risteilyllä ja tehtyä se, mitä monet pelkäs; lopetettua Myponydoeslsd.
Mutta ei se hei mitään, uusi läppäri, uusi blogi, uudet kujeet. Vuoden vaihtumisen kunniaks on aina ihan hyvä alottaa jokin elämänalue alusta, mulla uuden alun kohteeks joutu tänä vuonna blogi :-)

Millaisia uudenvuodenlupauksia teillä lukijoilla on vai teettekö moisia? Aiotteko uutenavuotena valaa tinaa ja paukutella raketteja? Mulla on kaikki vielä ihan auki, mutta uudenvuodenlupauksista sanon nyt sen, että niitä lupauksia voi tehdä ihan milloin huvittaa ja niin mäkin päätin jo kuukausi takaperin. Mun uudenvuodettomasta lupauksesta kuulette sitten myöhemmin! Nyt jään vähän itsekin odottelemaan mitä tuo 2013, ehkä mun elämäin muutosrikkain vuosi, tuo tullessaan ;-)

35 kommenttia

  1. Vastaukset
    1. Tää on ihan kiva ku on tottunu ja oppinu jo :-) Ainoo mikä tuottaa ongelmaa nii ohjelmien asennus kun kaikki ei oo vielä päivittyny windows 8 sopiviks!

      Poista
  2. Olipa kivasti tiivistetty tämä tähän :--)

    Mun uusivuosi sujuu kotona leffoja katsellessa ja koiravahtina, kun vihaan uuttavuotta, tai lähinnä raketteja ja niiden kanssa säätämistä :D

    Uudenvuodenlupauksia on tasan yksi: terveelliset elämäntavat, mutta toisalta se sisältää niin monta lupausta, että saa riittää :)Hyvää uutta vuotta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hoh, ei varmaan ne koiratkaan noita rakettien ylimpiä ystäviä oo niin ainakin sulla on sitten omanhenkistä seuraa :-)

      Ja et tosiaan taida olla ainoa terveellisten elämäntapojen kanssa, mullakin ne on osana lupausta mutta kun on nää iskän tikkugeenit saanut niin veikkaan että menee laiskotteluks tänäkin vuonna :-D Hyvää uutta vuotta sullekin :-)

      Poista
  3. oi, kiva postaus! :)

    http://roos-a.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. ihana postaus! miten oot tehny noi pallukat/tekstit noiden kuvien 'päälle'?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-) Kuvanmuokkausohjelmalla vaan, ensiks tein sillä ellipsivalitsemalla vai mikä se on, tommosen pallukan ja sitte säätökäyristä säädin sen sisältä tommoseks vaaleemmaks :-) Sit ei tarvinnu enää ku tekstityökalulla kirjotella kuukaudet päälle!

      Poista
  5. aa ihana postaus :) kiva palata noihin vanhoihinki ku oon lukenu sun blogia sieltä asti. tuntuu että tosta tammi-helmikuusta ois ihan kauheesti aikaa... mut eihän siitä oo ku vaan vuos. kiva muistella koko vuosi näin tiiviissä paketissa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ihan ku siitä oikeesti ois jo pari vuotta aikaa mutta ei :-D Tosin muistan vieläki noi vanhojentanssit ihan elävästi, et kai se tukee tätä teoriaa että niistäkin on vielä alle vuosi :-D!

      Poista
  6. Mun uudenvuodenlupaus on sama joka saakutin vuos: tälläkertaa kesäkunto 2013 :D

    VastaaPoista
  7. tähänkin blogiin se tykkäysnappula tohon loppuun ois kiva, aina tekis mieli painaa siitä vaikkei jaksais kommentoida :D mut joo, tää oli tosi kiva! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiiäkkö haluisin sen itekki tohon tosi kovasti, mutta se ei vaan onnistu :-( Oon vääntäny ja vääntäny ulkoasu-asetusten ja HTML-koodin kanssa, mutta se ei vaan tuu tohon!!

      Osaisko kukaan auttaa? :c

      Poista
    2. Mulla on ihan sama ongelma, ei tuu sitten millään vaikka sen valitsis sieltä sataan kertaan? :<

      Poista
    3. http://bloggerpulmia.blogspot.fi/2012/07/mika-toiminto-on.html

      Tuolta löytyy apua, ite sain kans toimimaan :-)

      Poista
    4. Kaiketi olisi pitäny mainita, että kommenteissa oli selitetty HTML-koodien kautta tuo korjaaminen :-D

      Poista
    5. En tiedä että näinkö harhoja ja vastasit jo tähän, mutta kommenteissa oli tosiaan selitetty HTML-koodilla korjaaminen :-)

      Poista
    6. Juu mä oon tämmönen hätähousu etten kerenny kommentteja selaamaan hah, mutta sieltähän se ohje tosiaan löytyi, kiitos sulle :-)!!

      Poista
  8. ihana postaus :)
    Ja toi sun ihana meikkivideo on kyl vaan niin mahtava;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-) Se on aika legendaarinen hah :-D

      Poista
  9. ihana postaus jälleen kerran! tykkään lukea sun juttuja ihan hirmusesti ja aina piristää ku oot postaillu :-)

    itelläkin uudenvuoden suunnitelmat ihan auki ja kauhee paniikki että pakko keksiä jotain ja päästä bilettään kavereiden kanssa:-D ehkä mä vaan tyydyn viettämään poikaystävän kanssa vuodenvaihtumisjuhlaa rauhallisissa merkeissä, koska hyvä seura on just se tärkein!

    ja hyvää uutta vuotta sulle!:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos todella paljon :-)

      Mulla onneks tänään selkiyty suunnitelmat ainakin jonkin verran, taidan viettää vuodenvaihteen paljussa ;-) Haha, seurahan sen fiiliksen tekee totta vie!

      Ja hauskaa uutta vuotta myös sulle :-)

      Poista
  10. Kiva postaus, sul on muutenki iha mahtava blogi! :---)
    & sain päivännaurut tosta sun meikkivideosta:D:DDDD

    VastaaPoista
  11. Saako tuohon N9 instagramin, vai millä sitä päivittelet? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän siihen sais jos jaksais sen kanssa kikkailla tai on nörtti, mutta mistään storesta tai semmosesta Instagramia et nokialle löydä :-) Mulla on iPod touch jolla sitä päivittelen!

      Poista
  12. haha että mä nauroin tolle videolle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä sitte etten oo yksin ku nauran täällä itelleni :-D:-D!!

      Poista
  13. Toi meikki video saa aina vaan niin hyvälle tuulelle :DD

    VastaaPoista
  14. aivan ihana blogi ja ihania kuvia! <3

    VastaaPoista


Pidetään meininki asiallisena ja rentona. Eri mieltä saa olla, mutta nokkavaksi ei tarvitse heittäytyä!
Kuviani saat toki käyttää, kunhan pyydät ensin luvan allekirjoittaneelta.

Featured posts

Copyright © And then she grew up
Design by Fearne